Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Öster hade 66 poäng vid avancemang och förstärkte truppen med bla Pavey och Pinones Arce, sistnämnde var en nyckelspelare spelare i Hammarby förra säsongen, i allsvenskan var han inte mer än okej i ett Öster som åkte ur och detsamma gäller Johan Persson.
Hammarby hade 61.
Syrianska hade 56.
Varken Öster eller Syrianska blev långvariga i denna serie, nu är jag medveten om att det är en viss skillnad gentemot Hammarby ur många avseenden men jag säger heller inte att man åker ur, bara de att jag inte tror man har med toppen att göra.
Kennedy är 34 år, Pablo är 33 och har blir knappast yngre med tiden (något jag skrev igår) samtidigt som de flesta allsvenska nyförvärven inte kommer från toppklubbar i Sverige (undantaget Haglund som mestadels nötte bänk i Göteborg). Truppen är det största bekymret.
En annan anledning jag tar upp Syrianska är för att snacket dom kom med då påminner mycket om det snacket som många kommer med nu, att man har ett nytänk inom fotbollen som kommer bli revolutionerande för andra svenska klubbar.
Öster hade ett betydligt svagare lag i allsvenskan än vad Bajen har nu. Det är bara kolla på CV när du jämför trupperna.
Om det visar sig att Johan Persson återigen inte funkar i allsvenskan så är det ingen ko på isen med tanke på att vi har flera alternativ till honom.
Om Pablo inte levererar så har vi Linus, Måns Söderkvist, Kennedy, Torsteinbö och Rennie som alla är mer eller mindre goda alternativ. Vi står inte och faller med Pablo heller.
Kennedy rapporteras (av Nanne) vara i betydligt bättre fysisk status i år än motsvarande tidpunkt förra året.
Hav förståelse för att jag tycker du verkar ha dålig koll på Bajen när du säger att "truppen är det största bekymret". Absolut inte. Det enda stora bekymret är Haglunds skada på en position (mittbackarna) som är ganska oprövad på allsvensk nivå.
Styrkan är Nanne, hela offensiven inklusive ytterbackarna, att vi är underskattatde och faktumet att vi likt Aik 2006 rider på en framgångsvåg. Vi har (tillskillnad Syrianska) dessutom bra ekonomi om det behöver stärkas upp någonstans. Vi har råd att förlora lite matcher här och där utan att det blir någon knirr i supporterled (hur är det för Aik på denna punkt...?)