2015-04-26, 22:01
Medlem
Pickmylussys avatar
Kul att eliasson fick komma in i slutet. känns betydligt mer produktiv än lundholm. ge han chansen från start för fan!

Vad noah (håhåhåhå) höll på med vete fan, kändes ju hlet jävla ur slag alltså.
verkar sitta mentalt också att om man får ett övertag första tio så är resten av matchen förstörd eller? Kändes som DG hade kontroll på han resten av matchen. Släpp och gå vidare.
Senast redigerad av Pickmylussy 2015-04-26 kl. 22:03.
Citera
2015-04-26, 23:53
Medlem
AIKforever94s avatar
Härlig seger för mitt AIK idag!

Dock är Örebro seriens stora besvikelse hittils eller vad säger ni? Kalmar är också en besvikelse trotts sina Elms.
Citera
2015-04-27, 00:15
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKforever94
Härlig seger för mitt AIK idag!

Dock är Örebro seriens stora besvikelse hittils eller vad säger ni? Kalmar är också en besvikelse trotts sina Elms.
Trodde mer på Häcken. iaf spelmässigt

men ja. Annars ösk framförallt. kalmar vete fan....
Citera
2015-04-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Härligt med HBK vint. ÖSK är dom så värdelösa som tabellen visar? Åker ut?

ÖSK bör klara nytt kontrakt om de får vara skadefria. Går man till final i Svenska cupen är man inget bottenlag.
Citera
2015-04-27, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av besserwissertyp
Går man till final i Svenska cupen är man inget bottenlag.
Vad är det för löjligt nonsensargument? Det är klart sämre lag kan nå final i en inhemsk cup.
Citera
2015-04-27, 07:49
Medlem
Petterrors avatar
Gnaget imponerar spelmässigt samtidigt som ÖSK känns bättre än vad tabellen visar. Just nu är ju känslan att Örebros negativa trend vänder mot oss på torsdag... Livrädd för Yasin.
Citera
2015-04-27, 07:54
Medlem
svulles avatar
Svårt att bedöma insatsen då vi spelar med en man mer i 45 minuter. Men generellt fungerar kollektivet bra, och vi byggde upp ett spel bättre än tidigare hemmamatcher även i första halvlek. Trots sitt mål så är Bahoui loj och dräller med bollen. Ett annat problem är Haukssons notoriskt usla inlägg. Annars är det väl svårt att se någon sticka ut. Tycker Panos var bra och prickade varenda passning, mer eller mindre. Lundholm har fått en bra säsongsinledning. Kul med inhopp för Saletros och Eliasson. Också viktigt att Brustad får hänga en balja.

Försvarsspelet var rätt virrigt inledningsvis. Ren tur att vi inte får ett baklängesmål tidigt. Alltjämt håller vi nollan, och det är väl trevligt.

Vi är fortsättningsvis ineffektiva. Vi borde givetvis ha gjort ett par mål till.
Citera
2015-04-27, 10:02
Medlem
Nu kanske jag går lite off-topic. Jag letade efter statistik (bollinnehav, hörnor, frisparkar, skott....) från Gnaget - Örebro. Ibland står sådant i anslutning till kvällstidningarnas artiklar ibland inte. Finns sådan info samlad någonstans på nätet?

När jag Bingade så hittade jag hur bollinnehav mäts i olika länder etc. Någon som har koll hur man mäter och räknar i allsvenskan. Fördelas exempelvis alla minuter på de två lagen eller finns det perioder under match, avbrott etc då tiden räknas men den inte tillfaller endera laget?

För övrigt tycker jag ofta Sonko, gör det bra och visar potential. Framförallt i Malmömatchen, grabben är ju trots allt "bara" 18 år. Klart mer spännande att följa än finnen.

Har inte förväntningarna både på Malmös och Gnagets norrmän varit allt för höga, mot vad vi sett so far? Brustad är dock snabbare än de flesta på 15-30 meter, vilket kanske bidrar till tajmingproblem.
Citera
2015-04-27, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Nu kanske jag går lite off-topic. Jag letade efter statistik (bollinnehav, hörnor, frisparkar, skott....) från Gnaget - Örebro. Ibland står sådant i anslutning till kvällstidningarnas artiklar ibland inte. Finns sådan info samlad någonstans på nätet?

När jag Bingade så hittade jag hur bollinnehav mäts i olika länder etc. Någon som har koll hur man mäter och räknar i allsvenskan. Fördelas exempelvis alla minuter på de två lagen eller finns det perioder under match, avbrott etc då tiden räknas men den inte tillfaller endera laget?

För övrigt tycker jag ofta Sonko, gör det bra och visar potential. Framförallt i Malmömatchen, grabben är ju trots allt "bara" 18 år. Klart mer spännande att följa än finnen.

Har inte förväntningarna både på Malmös och Gnagets norrmän varit allt för höga, mot vad vi sett so far? Brustad är dock snabbare än de flesta på 15-30 meter, vilket kanske bidrar till tajmingproblem.

Finns ju alltid samlat på förbundets hemsida, svenskfotboll:
http://svenskfotboll.se/allsvenskan/match/?scr=result&fmid=2939009
Denna statistik skiljer sig ibland från t.ex. aftonbladet eller expressen. Vilket betyder att när de mäter så mäter de själva... Ibland skiljer det ganska mycket i t.ex. bollinnehav, och även avslut.
Citera
2015-04-27, 11:01
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Svårt att bedöma insatsen då vi spelar med en man mer i 45 minuter. Men generellt fungerar kollektivet bra, och vi byggde upp ett spel bättre än tidigare hemmamatcher även i första halvlek. Trots sitt mål så är Bahoui loj och dräller med bollen. Ett annat problem är Haukssons notoriskt usla inlägg. Annars är det väl svårt att se någon sticka ut. Tycker Panos var bra och prickade varenda passning, mer eller mindre. Lundholm har fått en bra säsongsinledning. Kul med inhopp för Saletros och Eliasson. Också viktigt att Brustad får hänga en balja.

Försvarsspelet var rätt virrigt inledningsvis. Ren tur att vi inte får ett baklängesmål tidigt. Alltjämt håller vi nollan, och det är väl trevligt.

Vi är fortsättningsvis ineffektiva. Vi borde givetvis ha gjort ett par mål till.
Trodde absolut att det skulle rinna iväg till 5-0 eller liknande när vi fick en utvisad. Andra varningen känns väldigt hårt dömd då Bahoui förstärker situationen rejält, men man får räkna med att ha domarna emot sig borta mot AIK. Minns de två uteblivna straffarna ifjol. Efter utvisningen dog matchen helt och blev en transportsträcka mot slutsignalen. Likt tidigare matcher så är samtliga mål mer eller mindre bjudningar från vår sida, samtidigt som det givetvis är bra prestationer av AIKs spelare. Att vi ligger sist i tabellen tycker jag absolut speglar insatserna på planen.

Vi behöver få stolpe in, och få det första målet i en match. Mycket sitter mentalt på spelarna, tror jag. För vi har material för att spela bättre än såhär. Även om vi med dagens trupp knappast är ett lag för topp 6, oavsett om samtliga är friska.
Citera
2015-04-27, 11:51
Medlem
LastCaresss avatar
Lider lite smått med ÖSK, de är värda mer än 1p efter 5 omgångar. Visst är det så att publiksifforna lidit av hockeyns framfart också? Kräftgången blir ju inte lättare för det.
Citera
2015-04-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av besserwissertyp
ÖSK bör klara nytt kontrakt om de får vara skadefria. Går man till final i Svenska cupen är man inget bottenlag.
Vi gick till final 2010 som mittenlag i S1.

Med det sagt tror jag ÖSK kommer höja sig rejält framöver. När Crespo kommer tillbaka lär han bidra med mycket offensiv kraft dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in