2015-04-01, 11:46
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Innan allsvenskan drar igång måste jag fråga: Vilket nyförvärv är ni mest nöjda med?

Hittills är jag nog mest nöjd med Måns Söderqvist, han slutar tamejfan aldrig springa. Kan bli riktigt nyttig, men det vore ju kul om han kunde sätta några bollar också. Philip Haglund kan nog bli bra på sikt om han kan staga upp försvaret lite, har ju inte spelat så mycket än så länge.
Citera
2015-04-01, 11:49
Avslutad
Citat:
Innan allsvenskan drar igång måste jag fråga: Vilket nyförvärv är ni mest nöjda med?

Jämt skägg mellan Birkir Saevarsson och Oliver Silverholt, båda med samma motivieringar. Dvs, kan spela och göra det bra på flera positioner. Kanske väljer den Silverholt då, då är yngre och var mer okänd än Birkir som ändå hade ett bra CV med sig till Bajen.

Måns Söderkvist känns som en riktigt bra värvning, men skall han konkurera med de ovan nämnda så behöver han göra 10+ mål åtminstone.
Haglund har stora förväntningar på sig, men har inte ens fått chansen att leva upp till dem.
Mats Silverheim var precis den värvning som vår svagaste lagdel behövde, men bläcket på kontraktet inte ens trokat än.
Citera
2015-04-01, 11:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jämt skägg mellan Birkir Saevarsson och Oliver Silverholt

Tycker nog inte Silverholt fått chansen att visa vad han går för än.

Islänningen har ju ett fint cv men har inte utmärkt sig på något sätt än så länge, förmodligen behöver han en viss anpassningsperiod till svensk fotboll.
Senast redigerad av gato12 2015-04-01 kl. 11:59.
Citera
2015-04-01, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tycker nog inte Silverholt fått chansen att visa vad han går för än.

Islänningen har ju ett fint cv men har inte utmärkt sig på något sätt än så länge, förmodligen behöver han en viss anpassningsperiod till svensk fotboll.

...säger du samtidigt som du framhäver Måns Söderkvist.

Vi lever i olika världar isf
Citera
2015-04-01, 12:08
Medlem
Enligt CMores spelarundersökning så är Gnaget ohotad etta som det lag som man helst inte ser som mästare i år. En bit efter kommer Göteborg och trea, men betydligt längre, efter kommer Malmö.

Jag hade gissat på att Malmö skulle toppa listan, på grund av risken att de skulle "dra ifrån". Tydligen är det viktigare att Gnaget och Göteborg inte har framgångar.
Citera
2015-04-01, 12:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
...säger du samtidigt som du framhäver Måns Söderkvist.

Vi lever i olika världar isf

Tycker cupmatchen mot AIK räcker för att fastslå Måns kvaliteter faktiskt.
Citera
2015-04-01, 12:11
Avslutad
Citat:

Jag har sett samtliga matcher som gått att se och gör min bedömning utifrån det. Men smaken är som baken.
Citera
2015-04-01, 12:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Tycker Europamatchen mot CSKA Moskva räcker för att fastslå Karikaris kvaliteter faktiskt.
Tycker seriematchen mot AIK räcker för att fastslå Stefan Rodevågs kvaliteter faktiskt.
Tycker premiärmatchen mot AIK räcker för att fastslå Malick Manés kvaliteter faktiskt.

En enskild match bevisar sällan en spelares kvaliteter. Nu är ju Måns långtifrån värdelös men att dra kvalitativa växlar av en match är oftast naivt.
Citera
2015-04-01, 12:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Jag har sett samtliga matcher som gått att se och gör min bedömning utifrån det. Men smaken är som baken.

Du kanske borde notera att jag skrev att han gärna får sätta några bollar också...?

Men jag vidhåller att han kommer bli ruskigt nyttig med sin förmåga att springa sönder motståndarförsvar, en åsikt jag delar med Nanne.
Citera
2015-04-01, 12:19
Medlem
Citat:

Känslan jag har potentialmässigt är att Daniel Berntsen kan bli hur bra som helst. Men han har varit rätt blek under försäsongen, så Colley eller Sam Johnson kanske. Med tanke på att Colley ser säker ut för att vara ny mittback så det blir han.
Citera
2015-04-01, 12:20
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Tycker Europamatchen mot CSKA Moskva räcker för att fastslå Karikaris kvaliteter faktiskt. .

Haha, well put
Citera
2015-04-01, 12:25
Medlem
gato12s avatar
Citat:
En enskild match bevisar sällan en spelares kvaliteter. Nu är ju Måns långtifrån värdelös men att dra kvalitativa växlar av en match är oftast naivt.

*Suck* Jag hade lyckats glömma var nivån ligger på fotbollsforumet faktiskt, tack för att du påminde mig så jag kan ägna min tid åt något mer konstruktivt. Men du fick ju en glad smiley utav det så du kan ju vara nöjd.

Ja, det var ju lite tillspetsat skrivet och berodde mest på att jag inte hade nån riktig koll på Måns Söderqvist sedan tidigare och att jag blev väldigt förtjust i honom under cupmatchen mot aik. Kanske skulle skrivit så istället. Han blev helt enkelt en favoritspelare för mig och är således den av nyförvärven jag ser mest fram emot att följa i år.

Nu ser jag fram emot att du, eller någon annan, plockar ut någon enskildhet ur inlägget för att driva med mig. Det kan jag ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in