2015-04-10, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Att se aik stå och fira 0-0 efter att ha maskat sig genom hela matchen, ja jävlar... Höga ambitioner

Ganska underhållande match annars. 0-0 kanske var rättvist. Saknade dock Adu idag. Rakip skötte sig fint men Adu behövs verkligen... Lerjeus, din jävla horunge!
Gnaget är ju alltid svaga i säsongsinledningen, så alla poäng är välkomna. Dessutom hade väl de fyra-fem vassa chanser medan MFF hade två(?).

Att läktarna vanns klart av Gnaget verkar de flesta vara överens om. Med det i beaktande så tycker jag att spelarna och klacken gör rätt att uppmärksamma en god prestation. Det var ju inte direkt ett "segerfirande" som utspelade sig.

För övrigt tycker jag att det är klar straff, men Bangura förstärker för mkt för att få den. Svårtdet där med att motverka filmningar men domaren blåser inte om spelaren inte viker ner sig.
http://embed.gyazo.com/70c7ced7036e42c4bdda30f32d4c4aab.gif

Rosenberg om MFF-publik enligt aftonbladet ”Det har alltid varit dåligt för oss spelare”. Känns kanske som ett sådär uttalande efter att knappt varit inblandad i matchen?
Citera
2015-04-10, 09:52
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det hänger så klart ihop. Om man nöjer sig med ett kryss borta mot Malmö ökar det då chansen att man vinner nästa gång man är på besök? Nej, man ligger under med 0-1 redan i spelartunneln. Det ju den känslan vi vill skapa, att bortalaget ligger under redan innan matchen börjar. Det ska vara uppförsbacke från start.

Jag vill påstå att den här matchen hängde ihop med matchen på Friends förra året. AIK-spelarna ville ta revansch på att vi säkrade guldet på deras hemmaplan. Därför var deras inställning under matchen tuff och fokuserad. Revansch kommer man väldigt långt på.

Fast du är ju bara korkad om du inte kan förstå att ens nöjdhet efter match är beroende av en mängd omständigheter som inte förutses innan match.

Om jag pluggat bra för en tenta, känner att jag kommer spika den och tycker att jag inte borde vara nöjd med annat än högsta betyg, men sen kommer till tentasalen och drabbas av en fruktansvärd huvudvärk, eller upptäcker att tentan började för två timmar sedan, eller att läraren är ett as och inte alls tagit frågor från kursen, eller att jag får totalt hjärnsläpp, eller halvvägs in i tentan får beskedet att min syster dött, eller bara insett att jag inte alls var så påläst som jag trodde, ja då kanske jag i efterhand är svinnöjd med att precis klara godkänt. Speciellt om jag löser den avgörande uppgiften med bara sekunder kvar av tentatiden.

/feldgrau
Citera
2015-04-10, 10:17
Medlem
svulles avatar
Malmö skapade förvånandsvärt lite ändå. Sett till målchanser så var AIK solklart närmast vinsten.

Synd att vi saknar en sylvass målskytt som sätter 9 av 10 lägen. Brustad hade kunnat vara en toppklassanfallare i serien om han användes rätt och framförallt var bättre i avslutsläget. Han brände ju en del mot Halmstad även. Igår fick han inte så mycket att löpa på.
Citera
2015-04-10, 10:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fast du är ju bara korkad om du inte kan förstå att ens nöjdhet efter match är beroende av en mängd omständigheter som inte förutses innan match.

Om jag pluggat bra för en tenta, känner att jag kommer spika den och tycker att jag inte borde vara nöjd med annat än högsta betyg, men sen kommer till tentasalen och drabbas av en fruktansvärd huvudvärk, eller upptäcker att tentan började för två timmar sedan, eller att läraren är ett as och inte alls tagit frågor från kursen, eller att jag får totalt hjärnsläpp, eller halvvägs in i tentan får beskedet att min syster dött, eller bara insett att jag inte alls var så påläst som jag trodde, ja då kanske jag i efterhand är svinnöjd med att precis klara godkänt. Speciellt om jag löser den avgörande uppgiften med bara sekunder kvar av tentatiden.

/feldgrau

Jag förstår dilemmat och situationen, men man kan också träna vilken attityd och inställning man har. Jag kommer ihåg när Ylva Nowén var som bäst och hur hon undvek att fira segrarna för att inte känna mättnad eller nöjdhet. Likadant med Björn Borg där hans känslokyla psykade motståndarna. Det störde motståndarna att han höll tillbaka känslorna. På så sätt förminskade han motståndarna. Firar man ett oavgjort resultat mot Malmö så visar man på underlägsenhet mot oss.

Det är också en träningsgrej att inte beröras eller störas av utomstående faktorer utan kunna fokusera på uppgiften. Vissa kan det bättre än andra.
Senast redigerad av mishima 2015-04-10 kl. 10:26.
Citera
2015-04-10, 10:30
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jag förstår dilemmat och situationen, men man kan också träna vilken attityd och inställning man har. Jag kommer ihåg när Ylva Nowén var som bäst och hur hon undvek att fira segrarna för att inte känna mättnad eller nöjdhet. Likadant med Björn Borg där hans känslokyla psykade motståndarna. Det störde motståndarna att han höll tillbaka känslorna. På så sätt förminskade han motståndarna. Firar man ett oavgjort resultat mot Malmö så visar man på underlägsenhet mot oss.

Det är också en träningsgrej att inte beröras eller störas av utomstående faktorer utan kunna fokusera på uppgiften. Vissa kan det bättre än andra.

Nej, uppenbarligen förstår du inte dilemmat och situationen. Dit svar tydliggör det rätt väl.

/feldgrau
Citera
2015-04-10, 10:40
Medlem
MangoChutneys avatar
Förstår inte riktigt hypen över gårdagens sk toppmatch. Ur ett neutralt åskådarperspektiv som inte har sympatier i någon av klubbarna var det en rätt enkelspårig tillställning som aldrig riktigt tände till. Ett AIK som parkerade en buss och verkade satsa på kontringar och snabba omställningar och ett MFF som mest verkade försöka sig på klassisk göteborgsk hyséntaktik med långa bollar men som saknade såväl förmågan att ta emot bollarna som snabbheten att löpa ifrån backarna. MFF försvar såg dessutom lite ihåligt ut, hade AIK haft snabbare forwards så hade de kunnat springa igenom vid några tillfällen. AIK skapade några fler skarpa målchanser än MFF och båda lagen räddas i stort sett av sina målvakter som får göra flera kvalificerade räddningar.

En match som inte skrämde en särskilt mycket och ett resultat som var bra för spänningen i toppen. Kan bli en riktigt kul tillställning på söndag och Blåvitt har alla verktyg för att kunna stjälpa MFF då.
Citera
2015-04-10, 10:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Nej, uppenbarligen förstår du inte dilemmat och situationen. Dit svar tydliggör det rätt väl.

/feldgrau

Jag förstår det mycket väl.

Citat:

Är graden av nöjdhet beroende på "[...] mängd omständigheter som inte förutses innan match" så har man fel mental inställning inför. Det är den reaktionen som man ska försöka träna bort. Då kommer man att börja leta efter ursäkter när det har gått dåligt istället för att man letar efter vad man själv kunde ha gjort bättre.
Citera
2015-04-10, 10:49
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jag förstår det mycket väl.

Är graden av nöjdhet beroende på "[...] mängd omständigheter som inte förutses innan match" så har man fel mental inställning inför. Det är den reaktionen som man ska försöka träna bort. Då kommer man att börja leta efter ursäkter när det har gått dåligt istället för att man letar efter vad man själv kunde ha gjort bättre.

Som sagt, du kan uppenbarligen inte förstå situationen. Vi har haft den här diskussionen tidigare och den var lika meningslös då.

/feldgrau
Citera
2015-04-10, 10:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Som sagt, du kan uppenbarligen inte förstå situationen. Vi har haft den här diskussionen tidigare och den var lika meningslös då.

/feldgrau

Det gör inte mig det minsta att du (eller AIK:arna) inte har ändrat uppfattning i denna frågan. Det är snarare något jag är nöjd över och uppskattar.
Citera
2015-04-10, 11:29
Medlem
ArneIIIs avatar
Personligen tycker jag Åge visar tecken på losermentalitet nu. Skyller på naturgräs? 😄
Citera
2015-04-10, 11:33
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Äh, ingen idé att diskutera med mishima, han hävdar bestämt att MFF aldrig är nöjda med oavgjort och att dom aldrig firar en kvittering. Vi med fullgod syn har dock sett dom göra det. För att inte tala om den största meriten......

Rosenberg rasar, känns som att det kommer att rasas mycket i år.

http://www.expressen.se/kvp/sport/rosenbergs-ilska-ar-riktigt-storigt-for-oss/

Glöm heller inte hur man på banderoller runt stadion hyllar det faktum att man inte vann SM-guld vissa år. Nej dom flesta malmöiter är som oss andra supportrar, kvitterar man i slutminuten på hemmaplan jublas det lika mycket som hos alla andra.

Gnälls otroligt mycket i malmöled på allt möjligt, vet inte om det är en mentalitet som är att föredra framför att vara nöjd med kryss borta.
Citera
2015-04-10, 11:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Panik

Lerjéus, president över bananrepubliken.

Alltså... Det här kan ju faktiskt vara vår chans, att Lerjéus dömer alltså..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in