2015-04-13, 22:21
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Utöver det hade vi Mrabtis lobb

Joo, fem meter utanför. Det kanske man räknar som en målchans i Djurgårdsland. Och Bergströms nick, knapp styrfart rakt på Hopf. Ni klamrar lite efter halmstrån nu.
Citera
2015-04-13, 22:23
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Joo, en riktig misshandel. Hur många situationer i en match ser man sånt? Men en ostskiva hade jag inte motsatt mig.

Ville mest lägga in ett lika färgat inlägg som du själv lyckades med. Det var derby och det smällde hårt, någonting jag inte alls har några problem med.
Citera
2015-04-13, 22:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Kennedys misshandel på Radetinac var däremot helt ok eller?

Såg mer ut som olyckshändelse. Tyckte dock inte Arvidsson skulle ha åkt ut heller, fast nu var det ju inte mig du pratade med.

Jäkligt stolt över grabbarna, vi har vänt TVÅ derbyn den här våren Dif har lite tryck efter 0-1 samt en period när de trycker tillbaka oss efter att vi gjort 2-1 (typ minut 65-75), men annars tycker jag vi är bättre. Lite ironiskt att det är när vi är som bäst (fram till minut 25) som dif gör mål och vänder matchen helt. Tycker ändå vi vinner rättvist till slut, dock var vi inte SÅ jävla bra sm vissa vill få det till, och jag tror inte dif är tillräckligt dåliga för att åka ut heller. Men jävlar vad glad jag är just nu!
Citera
2015-04-13, 22:25
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Joo, fem meter utanför. Det kanske man räknar som en målchans i Djurgårdsland. Och Bergströms nick, knapp styrfart rakt på Hopf. Ni klamrar lite efter halmstrån nu.
Kasst avslut, men långt farligare än exempelvis Kennedys frispark i stolpen där Höie var med bra. Angående nicken så skrev jag ju halvchans, men läskunnighet har man aldrig kunnat anklaga er för.
Citera
2015-04-13, 22:27
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:

Du tycker alltså det kändes hur lugnt som helst andra delen av första när vi låg på kontring?
Citera
2015-04-13, 22:27
Medlem
whydahs avatar
Så jävla skönt! Bajen vann rättvist både på planen och på läktaren... Vad var dealen med Gårdens tifo; rött gult och grönt?
Citera
2015-04-13, 22:28
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kasst avslut, men långt farligare än exempelvis Kennedys frispark i stolpen där Höie var med bra. Angående nicken så skrev jag ju halvchans, men läskunnighet har man aldrig kunnat anklaga er för.

Nu var det ju inte dig jag citerade från början heller, ville mest invända mot Bornets inlägg att det kunde gått lite hur som helst. Kolla på statistiken. Kolla på matchbilden.
Citera
2015-04-13, 22:32
Medlem
Om jag hade varit gårdare år 2015 så hade jag varit fullständigt jävla förbannad över att mitt lag spelar exakt som Gefle. Ni kommer likt dem gneta er till tillräckligt med poäng för att klara er från bottenstriden men inte mer än så. Tycker synd om er.
Citera
2015-04-13, 22:35
Avslutad
Riktigt skön vinst! Men är lite irriterad över att vi släppte in Dif i matchen efter att vi sekunderna tidigare missat två dunderchanser att göra 1-0 med en man mindre på plan. Dif får lite råg i ryggen i resten av första, men annars så för Bajen matchen rätt bekvämt och borde gjort något mål till.

7 poäng på tre matcher och, framför allt, ett spel värdigt ett lag på övre halvan. Det var det inte ens många Bajare som trodde på inför säsongen.

Riktigt bra tifon från båda sidor. Lär hamna hög(s)t upp när veckans tifo i Europa summeras.

Vinner inte Dif mot Kalmar härnäst så är den klubben i fritt fall.
Citera
2015-04-13, 22:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Om jag hade varit gårdare år 2015 så hade jag varit fullständigt jävla förbannad över att mitt lag spelar exakt som Gefle. Ni kommer likt dem gneta er till tillräckligt med poäng för att klara er från bottenstriden men inte mer än så. Tycker synd om er.

Håller med. Otroligt svårspelade är man, men oj så ocharmigt att titta på. Tur att man får målet såpass tidigt ändå så man inte hann "gneta iväg"/maska sönder matchen. Åker ut gör man inte, men charma någon kommer man inte göra heller. Tur att man har derbyn och gbg+mff kvar att uppleva i år, annars hade jag inte haft mycket att se fram emot om jag varit difare.
Citera
2015-04-13, 22:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

Jaa, efter 0-1 så backar dem hem och försöker spela av matchen. Big mistake.
Citera
2015-04-13, 22:38
Medlem
Petterrors avatar
Hahaha, enkel seger!

Kommer med en bättre analys imorgon, just nu är jag för full.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in