2015-04-13, 21:36
Medlem
Bornets avatar
I en match som kunde gått hursomhelst så sticker ändå Kennedy ut. Fullständigt briljant. Med honom hel kan Bajen gå jävligt långt.

DIF:s backlinje förvånar. Borde vara kompaktare sett till tränaren. Tycker att deras högerytter gör en habil match. Resten av mittfältet känns håglöst. Godkänt derby i övrigt, men det kändes aldrig riktigt hett.
Senast redigerad av Bornet 2015-04-13 kl. 21:44.
Citera
2015-04-13, 21:42
Medlem
Är det verkligen så väldigt uppseendeväckande att Dif bara har en poäng? Elfsborg och Häcken är ju bättre lag och derbyn med publiken mot sig är alltid jobbigt.
Citera
2015-04-13, 21:44
Moderator
easy_dans avatar
Derbykungar, Stockholms stolthet, Bajen bäst i stan.

Var nästan aldrig orolig, dif gör ett väldigt tursamt mål när vi är en man mindre och äger väl matchen 10-15 minuter efter det men förutom det så känns bajen klart bättre. Besara återigen väldigt bra, Kennedy en kung som vanligt och sen märktes det att Måns saknades, vi behöver honom mot Malmö speciellt eftersom Yotun lämnar stora hål bakom sig.
Senast redigerad av easy_dan 2015-04-13 kl. 21:48.
Citera
2015-04-13, 21:46
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vet inte om du ar ironisk nu eller inte men Bajen och DIF delar arena. Raknas knappat som ett "bortaderby".
Är man bortalag på pappret så är uddamålsförlust ingen större skandal.
Citera
2015-04-13, 21:50
Medlem
Efter tre omgångar
1. Elfsborg
2. Malmö
3. AIK
...
...
15. Åtvidaberg
16. Halmstad

Lite som tippad sluttabell redan?
Citera
2015-04-13, 21:55
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Walker en fortsatt katastrof.
Även om jag tyckte det var drygt av honom att dra direkt när vi går upp. Kan jag ändå inte hålla mig från att hoppas att jan ska lyckas i Djurgården. Sjukt sympatisk kille. Men på planen kan jag inte annat än att säga att Gerson är en klart bättre spelare i dagsläget, gäller bara att hålla honom skadefri.
Citera
2015-04-13, 21:58
Moderator
easy_dans avatar
Läste precis delar av djurgården fotbolls twitter från matchen, närmast sektvarning på inläggen. Stor humor utlovas.
Citera
2015-04-13, 22:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Läste precis delar av djurgården fotbolls twitter från matchen, närmast sektvarning på inläggen. Stor humor utlovas.
Citat:
Kennedy trillar lätt som vanligt och domaren ger frisparkar.
Kennedy är dock bättre på att skjuta än att stå på benen. Frisparken går i stolpens utsida.

Men vad i h-vete! Hammarby får ett turmål när Johan Persons skott hamnar hos Besara som turligt fumlar in bollen. Kämpa DIF!!!

Åh nej, Kennedy drar iväg ett chansskott som går in i bortre gaveln. 1-1, kämpa DIF.
Det är slut. Hammarby vinner en inte speciellt rättvis seger men de grönvita tycks ha turen på sin sida i år. Nya tag mot Kalmar.
Lagom grinigt. Tippade en hundring på Hammarby i paus med oddsen 8.00. Inget dåligt tips.

Får medge att Hammarby ser bättre ut än vad man trodde på förhand.
Citera
2015-04-13, 22:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
I en match som kunde gått hursomhelst

Njaa, hur många kvalificerade målchanser hade Dif egentligen? Visst ett offsidemål men annars var det mycket felriktade långskott.

Att Arvidsson inte åkte ut är ju remarkabelt. Djurgården verkade satsa på att trycka till nu när de inte kunde vinna på skicklighet.
Senast redigerad av gato12 2015-04-13 kl. 22:10.
Citera
2015-04-13, 22:17
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Njaa, hur många kvalificerade målchanser hade Dif egentligen? Visst ett offsidemål men annars var det mycket felriktade långskott.

Att Arvidsson inte åkte ut är ju remarkabelt. Djurgården verkade satsa på att trycka till nu när de inte kunde vinna på skicklighet.
Det var inget offsidemål från vad man kunde se på de 100 repriser de vevade. Utöver det hade vi Mrabtis lobb och Haris skott i stolpens utsida. Några fler halvchanser vi borde gjort bättre, som exempelvis Bergströms nick.

Med det sagt så är inte min bild att matchen kunde gått hur som helst.
Citera
2015-04-13, 22:18
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Kennedys misshandel på Radetinac var däremot helt ok eller?
Citera
2015-04-13, 22:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Kennedys misshandel på Radetinac var däremot helt ok eller?

Joo, en riktig misshandel. Hur många situationer i en match ser man sånt? Men en ostskiva hade jag inte motsatt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in