Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Det hänger så klart ihop. Om man nöjer sig med ett kryss borta mot Malmö ökar det då chansen att man vinner nästa gång man är på besök? Nej, man ligger under med 0-1 redan i spelartunneln. Det ju den känslan vi vill skapa, att bortalaget ligger under redan innan matchen börjar. Det ska vara uppförsbacke från start.
Jag vill påstå att den här matchen hängde ihop med matchen på Friends förra året. AIK-spelarna ville ta revansch på att vi säkrade guldet på deras hemmaplan. Därför var deras inställning under matchen tuff och fokuserad. Revansch kommer man väldigt långt på.
Fast du är ju bara korkad om du inte kan förstå att ens nöjdhet efter match är beroende av en mängd omständigheter som inte förutses innan match.
Om jag pluggat bra för en tenta, känner att jag kommer spika den och tycker att jag inte borde vara nöjd med annat än högsta betyg, men sen kommer till tentasalen och drabbas av en fruktansvärd huvudvärk, eller upptäcker att tentan började för två timmar sedan, eller att läraren är ett as och inte alls tagit frågor från kursen, eller att jag får totalt hjärnsläpp, eller halvvägs in i tentan får beskedet att min syster dött, eller bara insett att jag inte alls var så påläst som jag trodde, ja då kanske jag i efterhand är svinnöjd med att precis klara godkänt. Speciellt om jag löser den avgörande uppgiften med bara sekunder kvar av tentatiden.
/feldgrau