2015-04-06, 20:25
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Hur summerar vi första omgången av Allsvenskan 2015? Har kvalitén levt upp till hypen? Ranka gärna de lag ni tyckt gjort bäst ifrån sig efter omgång 1.

1. Elfsborg
2. Malmö FF
3. Hammarby
4. AIK
5. Halmstad
6. IFK Göteborg

Elfsborg hamnar i topp på min ranking för att jag tycker det är starkt att åka till Stockholm och plocka 3 pinnar inför ett kokande Nya Söderstadion. Malmö FF har så mycket rutin och spetskompetens, behöver inte säga så mycket mer. Ska bli desto intressantare att se deras match mot AIK!

Hammarby, mitt kära Bajen gjorde en bra insats mot Häcken tycker jag, skönspel, diciplinerat försvar. Förtjänar en 3:E plats i mina ögon i denna ranking.

AIK, nerver i första, lite skakigt, men ryckte upp sig och plockade 3 pinnar, en godkänd instats i slutändan. Synd att Bahoui skadade sig. hoppas han hittar formen till EM-kvalet.

Halmstad Spelade väldigt diciplinerat och när de blev tvugna att gå fram gjorde de mål och producerade farliga lägen

IFK Göteborg gjorde jobbet, inget mer inget mindre.
/JG
Senast redigerad av JohnbauerGrisen 2015-04-06 kl. 20:29.
Citera
2015-04-06, 21:06
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Rätt bra match mot Örebro men vi borde verkligen ha gjort något mer mål i första halvlek då vi var som bäst. I andra var Örebro klart bättre och därmed får man säga att slutresultatet 1-1 var rättvist. Nöjd med att vi presterar spelmässigt bra mot ett bra Örebro - de kan nog vara däruppe och nosa i år om de undviker skador. Till slut då, nu är det bara att hoppas på att man får ett positivt besked angående Bärkroth imorgon.

Som sagt, skönt att Allsvenskan är igång igen. Nu blir det ångest fram till man har de där 30 poängen.
Tycker inte ÖSK var klart bättre i andra. Första halvlek klar fördel Norrköping dock. Borde nästan stått 2,3-0. Andra halvlek var jämn, lite fördel ÖSK.

Jag var på plats bland Kubanerna. Riktigt fin arena har ni.
Citera
2015-04-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Hur summerar vi första omgången av Allsvenskan 2015? Har kvalitén levt upp till hypen? Ranka gärna de lag ni tyckt gjort bäst ifrån sig efter omgång 1.

1. Elfsborg
2. Malmö FF
3. Hammarby
4. AIK
5. Halmstad
6. IFK Göteborg

Elfsborg hamnar i topp på min ranking för att jag tycker det är starkt att åka till Stockholm och plocka 3 pinnar inför ett kokande Nya Söderstadion. Malmö FF har så mycket rutin och spetskompetens, behöver inte säga så mycket mer. Ska bli desto intressantare att se deras match mot AIK!

Hammarby, mitt kära Bajen gjorde en bra insats mot Häcken tycker jag, skönspel, diciplinerat försvar. Förtjänar en 3:E plats i mina ögon i denna ranking.

AIK, nerver i första, lite skakigt, men ryckte upp sig och plockade 3 pinnar, en godkänd instats i slutändan. Synd att Bahoui skadade sig. hoppas han hittar formen till EM-kvalet.

Halmstad Spelade väldigt diciplinerat och när de blev tvugna att gå fram gjorde de mål och producerade farliga lägen

/JG

1. IFK Norrköping motivering man möter Sveriges under vårvintern formstarkaste lag Örebro och tar 1-1 med mersmak och spelar stundtals briljant fotboll, man startar med sex egna produkter och Norrköpingskillar i startellvan och har en handfull till i truppen och bänken i övrigt.
I backlinjen har man Linus W, och Filip Dagerstål killar om fyllde 18 i November respektive Februari.
Tekie som kommer in när Bärkroth går sönder är 17bast.

Starkt med tanke på att Kamara försvan i veckan och Bärka gick sönder innan 30 min.

Norrköping har troligtvis fortfarande ett aningen ungt lag för att prestera jämt över en säsong men blir man inte sönderköpta så är framtiden mkt ljus.
Citera
2015-04-06, 21:16
Medlem
PacmanSwes avatar
Såga mig på mitten, men måste ändå säga att första halvlek idag tycker jag att gefle spelade en fin anfallsfotboll. Försvaret var under all kritik, men hade man dom inte släppt in tre snabba i början så hade det nog kunnat bli lite match av det.
Citera
2015-04-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Tycker inte ÖSK var klart bättre i andra. Första halvlek klar fördel Norrköping dock. Borde nästan stått 2,3-0. Andra halvlek var jämn, lite fördel ÖSK.

Jag var på plats bland Kubanerna. Riktigt fin arena har ni.

Stämmer in på din matchrapport, ni fick ett momentum i mitten av andra när Norrköpings anfall inte orka ta löpen och ni kunde flytta upp backlinjen,svängde över till Peking igen sista 10-15 när Enarsson kom in och tog löpningarna i övrigt en riktigt skön match att titta på tror både Peking och ÖSK kan se fram bra säsonger om inte skador rör till det.
Citera
2015-04-06, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
1. IFK Norrköping motivering man möter Sveriges under vårvintern formstarkaste lag Örebro och tar 1-1 med mersmak och spelar stundtals briljant fotboll, man startar med sex egna produkter och Norrköpingskillar i startellvan och har en handfull till i truppen och bänken i övrigt.
I backlinjen har man Linus W, och Filip Dagerstål killar om fyllde 18 i November respektive Februari.
Tekie som kommer in när Bärkroth går sönder är 17bast.

Starkt med tanke på att Kamara försvan i veckan och Bärka gick sönder innan 30 min.

Norrköping har troligtvis fortfarande ett aningen ungt lag för att prestera jämt över en säsong men blir man inte sönderköpta så är framtiden mkt ljus.

Man kan väl för fan aldrig få topp baserat på 1-1 på hemmaplan??

Men den synen är varje pinne som Peking tar ett under?
Citera
2015-04-06, 22:42
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen

1. Elfsborg
2. Malmö FF
3. Hammarby
4. AIK
5. Halmstad
6. IFK Göteborg

/JG

Nu vill jag inte vara den som är den men för att man ska kunna göra någon typ av seriös ranking måste man väl till en början ha sett samtliga lags matcher? Jag återupprepar vad jag sa igår efter vår match mot dem, Peking är en riktigt obehaglig motståndare i år om de får ha sin startelva intakt. De är ju dock inte ens med på din lista, gissningsvis för att du inte såg den matchen.
Citera
2015-04-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Lerjeus gör ännu ett misstag och tackar nej till att intervjuas om beslutet efter matchen.

Han har tydligen ställt upp på intervju. http://www.expressen.se/kvp/sport/lerjeus-ar-saker-pa-att-jag-tog-ratt-beslut/
Av det jag såg på Fotbollskväll så var Rosenbergs eftersläng fulare, han gjorde väl en likadan i CL i Italien också? Fullt och onödigt men det kanske koammer med hans vinnarskalle?
Citera
2015-04-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Får jag säga mitt så tror jag han står över mot MFF. AIK kommer nog mörka till torsdag.
Enligt AIK följer man hjärntrappan (jag fick bing:a), vilket om jag förstår det rätt så om han är symptom fri så är han ändå borta i sex dagar från elitträning/match - missar minst två matcher.
Citera
2015-04-07, 02:02
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Ja vad ska man säga om Gif-Malmö, var på plats men kunde lika gärna suttit hemma och pluggat, ungefär så roligt var det när Malmö ledde med 3-0 innan 20 minuter. Naurin som var riktigt bra i superettan gjorde inte många glada i går. Eklund visade att trots sina 193 cm så vinner han inte många nickdueller mot bättre motstånd vilket han även visade i fjol mot Bajen. Han är inte den centertanken man önskade han vore med tanke på sin storlek. Dibba är ju inte heller någon som man är jättenöjd med även om det såklart inte finns pengar i Gif för att köpa en bättre, för många felbeslut och avsluten hans är ju inte av så hög kvalité. Sen att ha en högerfotad vänsterback är ju inte heller så positivt, tycker våra ytterbackar i Gif är duktiga offensivt men alldeles för dåliga defensivt. Att sedan Joakim Olsson(94) som inte spelade så mycket i superettan startar som mittback mot allsvenskan bästa lag gör ju inte heller vår defensiv säkrare. Tyckte ändå Gerson verkade habil, axlar förhoppningsvis rollen på mitten efter Walker.

Hur har Walker sett ut i Djurgården, spelade han i premiären och hur har han sett ut på försäsongen?
Citera
2015-04-07, 02:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Hur har Walker sett ut i Djurgården, spelade han i premiären och hur har han sett ut på försäsongen?

Han har sett allmänt vilsen ut tyvärr och hade han inte varit ett affischnamn så hade man bytt honom mot Klarström vilken dag som helst. Om Klarström får någon speltid kommer han ta platsen av Walker så hoppas han får det snart.
Citera
2015-04-07, 06:55
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Nu vill jag inte vara den som är den men för att man ska kunna göra någon typ av seriös ranking måste man väl till en början ha sett samtliga lags matcher? Jag återupprepar vad jag sa igår efter vår match mot dem, Peking är en riktigt obehaglig motståndare i år om de får ha sin startelva intakt. De är ju dock inte ens med på din lista, gissningsvis för att du inte såg den matchen.

Absolut, du har en poäng. Vissa här har sett fler matcher än andra jag såg på samtliga av dessa plus Kalmar - Helsingborg. Men, det var ett sömnpiller till match. Så länge man kan motivera sina val blir det en intressant läsning - jag ser till att hålla ögonen på Peking nu ( Fan va snyggt det blivit med curva nordahl förresten )

/JG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in