Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Kan det finnas någon begraven hund? Enligt den tidigare länkade artikeln så är det Göteborg, och inte Prioritet Finans, som bryter avtalet.
Har de redan en ersättare klar? Om inte - är GBG fortfarande säkra top-3?
Det är uttalat att detta inte påverkar finanserna för truppen. Var vi säkrade topp-3 innan?
Nej. Målet är topp 3 + satsning mot Europa.
Jag ser inte speciellt många andra trupper i allsvenskan som är bättre dock.
Det kan givetvis tokfloppa. Men tja, jag ser som sagt inte många andra trupper i allsvenskan som är bättre. MFFs är givetvis bäst men jag tycker inte varken Elfsborg eller AIK ser så himla bra ut. Även om jag vill ha in en klassmittfältare samt en ytter och anfallare tycker jag ändå Blåvitts trupp ser bra ut.
Sebastian Eriksson har potential att tillsammans med typ Molins, Vibe och Roseberg vara bäst i allsvenskan. Sebastian Eriksson spelade i landslaget samt ordinare i Cagliari i våras/somras.
Det ska poängteras att en central mittfältare kommer tillkomma. Det snackas om Ulvestad samt Lundemo. Någon av de två lär det bli. De två är nog båda hög hög allsvensk klass. Utöver det, tja. Vi kan ju komma 8:a, jag tror inte vi gör det. Tror inte heller vi vinner. Men 2:a samt en bit i EL är mitt krav/förhoppning, samt att vi hittar ett spelsystem som vi kan bygga vidare på.
Däremot är ajg trött på alla blåvita fans som gnäller på Gren och tycker han verkar korkad.
Blåvitt har 1 guld på 18 år, vågar man inte göra dessa förändringar kommer Blåvitt aldrig ta guld igen. MFF är redan cementerade som nr 1 i Sverige. Då krävs det att Blåvitt vågar rensa rejält i både spelatrupp och ledarstab. Att vara nöjd med något annat än guldstrid finns inte på kartan. Att sedan bli missnöjd om man inte vinner när MFF kanske är bättre än någonsin är svårt att vara.
Men hade Gren inte kommit in och gjort dessa förändringar hade Blåvitt alibi-spelat och kommit topp-5 i 10 år i streck utan att utmana.
Det fanns ingenting i Milds-projekt som tydde på att vi var på rätt väg att ta nästa kliv. Det var från i somras när Gren kom in som vi började prestera. Huruvida han faktiskt påverkade det sportsliga vet jag inte, men Milds sista 2-3 år var direkta misslyckanden och något radikalt var nog behövligt.
Sen återstår det förstås att se om Gren kan ta oss dit. Men jag gillar hans driv, ambition och hans idéer. Han kanske är en idiot, eller så är han ett geni. Det är fanimej nära på att ajg hellre ser Blåvitt satsar och antingen vinner eller åker ut framför att man fortsätter på den raka linje man fört. Ingenting sker. Vi tar inga nya kliv närmare ett guld ändå.