2015-01-16, 18:51
Medlem
Blåvitt hade alltså nyligen köpt in 4000 nya matchtröjor med Prioritet Finans på bröstet som nu inte kan användas eller säljas. Det talar väl för att det här inte var något man förutsett någon längre tid.
Citera
2015-01-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Blåvitt hade alltså nyligen köpt in 4000 nya matchtröjor med Prioritet Finans på bröstet som nu inte kan användas eller säljas. Det talar väl för att det här inte var något man förutsett någon längre tid.
Kan det finnas någon begraven hund? Enligt den tidigare länkade artikeln så är det Göteborg, och inte Prioritet Finans, som bryter avtalet.
Har de redan en ersättare klar? Om inte - är GBG fortfarande säkra top-3?
Citera
2015-01-17, 03:41
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kan det finnas någon begraven hund? Enligt den tidigare länkade artikeln så är det Göteborg, och inte Prioritet Finans, som bryter avtalet.
Har de redan en ersättare klar? Om inte - är GBG fortfarande säkra top-3?

Det är uttalat att detta inte påverkar finanserna för truppen. Var vi säkrade topp-3 innan?
Nej. Målet är topp 3 + satsning mot Europa.

Jag ser inte speciellt många andra trupper i allsvenskan som är bättre dock.

Det kan givetvis tokfloppa. Men tja, jag ser som sagt inte många andra trupper i allsvenskan som är bättre. MFFs är givetvis bäst men jag tycker inte varken Elfsborg eller AIK ser så himla bra ut. Även om jag vill ha in en klassmittfältare samt en ytter och anfallare tycker jag ändå Blåvitts trupp ser bra ut.

Sebastian Eriksson har potential att tillsammans med typ Molins, Vibe och Roseberg vara bäst i allsvenskan. Sebastian Eriksson spelade i landslaget samt ordinare i Cagliari i våras/somras.

Det ska poängteras att en central mittfältare kommer tillkomma. Det snackas om Ulvestad samt Lundemo. Någon av de två lär det bli. De två är nog båda hög hög allsvensk klass. Utöver det, tja. Vi kan ju komma 8:a, jag tror inte vi gör det. Tror inte heller vi vinner. Men 2:a samt en bit i EL är mitt krav/förhoppning, samt att vi hittar ett spelsystem som vi kan bygga vidare på.

Däremot är ajg trött på alla blåvita fans som gnäller på Gren och tycker han verkar korkad.

Blåvitt har 1 guld på 18 år, vågar man inte göra dessa förändringar kommer Blåvitt aldrig ta guld igen. MFF är redan cementerade som nr 1 i Sverige. Då krävs det att Blåvitt vågar rensa rejält i både spelatrupp och ledarstab. Att vara nöjd med något annat än guldstrid finns inte på kartan. Att sedan bli missnöjd om man inte vinner när MFF kanske är bättre än någonsin är svårt att vara.

Men hade Gren inte kommit in och gjort dessa förändringar hade Blåvitt alibi-spelat och kommit topp-5 i 10 år i streck utan att utmana.
Det fanns ingenting i Milds-projekt som tydde på att vi var på rätt väg att ta nästa kliv. Det var från i somras när Gren kom in som vi började prestera. Huruvida han faktiskt påverkade det sportsliga vet jag inte, men Milds sista 2-3 år var direkta misslyckanden och något radikalt var nog behövligt.

Sen återstår det förstås att se om Gren kan ta oss dit. Men jag gillar hans driv, ambition och hans idéer. Han kanske är en idiot, eller så är han ett geni. Det är fanimej nära på att ajg hellre ser Blåvitt satsar och antingen vinner eller åker ut framför att man fortsätter på den raka linje man fört. Ingenting sker. Vi tar inga nya kliv närmare ett guld ändå.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-01-17 kl. 03:57.
Citera
2015-01-17, 13:36
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det är uttalat att detta inte påverkar finanserna för truppen. Var vi säkrade topp-3 innan?
Nej. Målet är topp 3 + satsning mot Europa.

Jag ser inte speciellt många andra trupper i allsvenskan som är bättre dock.

Det kan givetvis tokfloppa. Men tja, jag ser som sagt inte många andra trupper i allsvenskan som är bättre. MFFs är givetvis bäst men jag tycker inte varken Elfsborg eller AIK ser så himla bra ut. Även om jag vill ha in en klassmittfältare samt en ytter och anfallare tycker jag ändå Blåvitts trupp ser bra ut.

Sebastian Eriksson har potential att tillsammans med typ Molins, Vibe och Roseberg vara bäst i allsvenskan. Sebastian Eriksson spelade i landslaget samt ordinare i Cagliari i våras/somras.

Det ska poängteras att en central mittfältare kommer tillkomma. Det snackas om Ulvestad samt Lundemo. Någon av de två lär det bli. De två är nog båda hög hög allsvensk klass. Utöver det, tja. Vi kan ju komma 8:a, jag tror inte vi gör det. Tror inte heller vi vinner. Men 2:a samt en bit i EL är mitt krav/förhoppning, samt att vi hittar ett spelsystem som vi kan bygga vidare på.

Däremot är ajg trött på alla blåvita fans som gnäller på Gren och tycker han verkar korkad.

Blåvitt har 1 guld på 18 år, vågar man inte göra dessa förändringar kommer Blåvitt aldrig ta guld igen. MFF är redan cementerade som nr 1 i Sverige. Då krävs det att Blåvitt vågar rensa rejält i både spelatrupp och ledarstab. Att vara nöjd med något annat än guldstrid finns inte på kartan. Att sedan bli missnöjd om man inte vinner när MFF kanske är bättre än någonsin är svårt att vara.

Men hade Gren inte kommit in och gjort dessa förändringar hade Blåvitt alibi-spelat och kommit topp-5 i 10 år i streck utan att utmana.
Det fanns ingenting i Milds-projekt som tydde på att vi var på rätt väg att ta nästa kliv. Det var från i somras när Gren kom in som vi började prestera. Huruvida han faktiskt påverkade det sportsliga vet jag inte, men Milds sista 2-3 år var direkta misslyckanden och något radikalt var nog behövligt.

Sen återstår det förstås att se om Gren kan ta oss dit. Men jag gillar hans driv, ambition och hans idéer. Han kanske är en idiot, eller så är han ett geni. Det är fanimej nära på att ajg hellre ser Blåvitt satsar och antingen vinner eller åker ut framför att man fortsätter på den raka linje man fört. Ingenting sker. Vi tar inga nya kliv närmare ett guld ändå.

Amen på det!

Mild körde alibistilen de sista åren, Gren kan bli flipp eller flopp. Men det är skönare lyss till en sträng, som brast, än att aldrig spänna en båge.

/feldgrau
Citera
2015-01-18, 00:58
Medlem
JohnnyGenzales avatar
http://ifkgoteborg.blogspot.se/2015/01/historien-om-daniel-sobralense.html?m=1

Sobralenses dagar är nog räknade. Speciellt när det hintas om att Sobra är pedofil i slutet av texten där.

Skicka iväg klappmongot tack.
Citera
2015-01-18, 02:34
Medlem
Citat:

Sobralenses dagar är nog räknade. Speciellt när det hintas om att Sobra är pedofil i slutet av texten där.

Hans dagar är garanterat räknade. Jag tyckte dock att artikeln var lite av ett antiklimax sett till den allvarliga ton man satte i början. Visst har han upprepade gånger uppfört sig oprofessionellt, klumpigt och korkat - men av det som faktiskt nämns handlar det ju inte om några enorma skandaler. Det är ju inte Dulee Johnson-nivå. Jag är övertygad om att var och varannan klubb har haft att göra med spelare av den här typen.

Exempelvis Wanderson i Gais körde ju också bil utan körkort och krockade med flera stycken. En klassiker var när han på Gaisgården förbjöds att köra, bara för att med en gång sätta sig i bilen, backa rätt in i en parkerad bil och köra därifrån.

En annan gaisare åkte ju också fast för sexköp vid Rosenlund för ett par år sedan. Inte för att det rättfärdigar något, men några klumpiga inlägg på Facebook, olägliga besök på Park Lane och att sura när man blir utbytt är ju småpotatis i jämförelse med det enligt mig.
Senast redigerad av Rastapopulos 2015-01-18 kl. 03:01.
Citera
2015-01-18, 03:02
Medlem
trattfans avatar
Citat:

Va? På vilket sätt hintas det om det?
Snarare att han har vänstrat eller något sådant.

I övrigt tycker jag att alla har förstorat upp Sobras s.k. skandaler. Visst han skall bort från blåvitt, men snarare pågrund utav att han inte levererar än att han skriver "#GREATCHOICE" till Sana.
Citera
2015-01-18, 03:14
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan

I övrigt tycker jag att alla har förstorat upp Sobras s.k. skandaler. Visst han skall bort från blåvitt, men snarare pågrund utav att han inte levererar än att han skriver "#GREATCHOICE" till Sana.

För att han snapchatta (snoppchatta) med 98or.

https://twitter.com/MaatildaaC/status/473536697570164737
Citera
2015-01-18, 11:46
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan

Hade han levererat och visat på plan att han är bra så hade han fått göra vad fan han vill. Men när han inte ens behagar träna eller visar att han försöker så hjälper inte dessa grejer honom direkt.

Att han sedan sitter på typ högst lön i hela truppen gör det hela inte bättre.

Men visst, han har ju inte mördat någon. Än. Men han är inblandad i för mycket skit för att motivera att han ska få någon ytterligare chans.

Edit

Sen visst, det blir kanske inte pedofili i lagens ordning då dessa väl är över 15, men likväl. Eller är det över 18 båda parter måste vara? Dålig koll, då det aldrig riktigt fallit mig in att prova.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-01-18 kl. 11:49.
Citera
2015-01-18, 11:52
Medlem
svulles avatar
Det är ju minst sagt allvarliga anklagelser att insinuera (jag kan inte dra den slutsatsen av det sista stycket att inlägget?) att någon är pedofil. Att då välja att hålla det för sig själv men konstatera att det är 'komprometterande uppgifter' är ju ganska fegt. Sitter man på uppgifter så gör man rimligen rätt i att presentera dessa istället för att spekulationer skall gå.
Citera
2015-01-18, 11:54
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Edit

Sen visst, det blir kanske inte pedofili i lagens ordning då dessa väl är över 18, men likväl. Eller är det över 18 båda parter måste vara? Dålig koll, då det aldrig riktigt fallit mig in att prova.
Finns ingen pedofili i lagens ordning, men annars är det en dragning till pre-pubertala personer. Är tjejerna över 15 år så är det "inga problem" rent juridiskt, han verkar alltså ha lärt sig av fallet-Albornoz om han nu jagar 98or.
Citera
2015-01-18, 11:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det är ju minst sagt allvarliga anklagelser att insinuera (jag kan inte dra den slutsatsen av det sista stycket att inlägget?) att någon är pedofil. Att då välja att hålla det för sig själv men konstatera att det är 'komprometterande uppgifter' är ju ganska fegt. Sitter man på uppgifter så gör man rimligen rätt i att presentera dessa istället för att spekulationer skall gå.

Ja, det tyckte jag med. Sådana grejer bör ju tas fram och bevisas snarare än insinueras.

Men det kanske har lämnats in/rapporterats in anonymt direkt till Blåvitt på något sätt.

För jag tror inte fansen är så stolta över Sobra om detta kommer fram och en försäljning/rivning av kontraktet bör vara ett krav om detta stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in