2015-01-15, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Kuriosa: Hade HIF lyssnat på mig för tio år sedan när jag kollade ett par matcher med Gute och skrev på HIH forum att de borde ta över 16-årige Gerndt så hade de sparat 10 miljoner. Men som vanligt lyssnade ingen på mig eftersom jag är ett troll... Minns att jag i recensionen av honom skrev: "vindsnabb som Lasse Nilsson med den lilla skillnaden att han stänker dit målchanserna med kliniska avslut från sin vänsterfot..."

Även en blind höna....
Citera
2015-01-15, 10:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Kuriosa: Hade HIF lyssnat på mig för tio år sedan när jag kollade ett par matcher med Gute och skrev på HIH forum att de borde ta över 16-årige Gerndt så hade de sparat 10 miljoner. Men som vanligt lyssnade ingen på mig eftersom jag är ett troll... Minns att jag i recensionen av honom skrev: "vindsnabb som Lasse Nilsson med den lilla skillnaden att han stänker dit målchanserna med kliniska avslut från sin vänsterfot..."
Jag ser fram emot seriestarten och ditt deltagande i Flashbacks allsvenska 1X2-tips. Glöm nu inte bort det för det ska bli kul och se ifall du är ett geni eller en bluff.
Citera
2015-01-15, 11:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Frågan är väl om inte tanken hela tiden har varit att flytta in Ofori. Om än något vek i kroppen så är han ju ett bollgeni som definitivt kan axla Borges i spelskicklighet och förståelse. Jag tror nog nästan mer att man flyttar in honom, har Panos varstans han behövs och sedan har yttrar i Bahoui, Blomberg, Brustad, Eliasson, Lundholm och vadan det nu vara.

Nu är jag förvisso inte säker på vad tanken faktiskt är med spelsystemet. Alltså huruvida vi kommer spela 4-3-3, eller 4-4-2. Beroende på detta kan nog formeringen se annorlunda ut.

Innebär det att "Nisse" får ett år till på vänsterbacken? Tack på förhand i sådana fall.

...
Jag läste intervjun med Henrik Larsson i Offside. Jag ställer mig lite frågande till hans taktiska kunskap. Han lyckades få Falkenberg att klara sig kvar mycket på entusiasm, passion och inlevelse. Han fick spelarna till att ge järnet och kräma ur allt. Det kommer han säkert att lyckas med i HIF också, men jag undrar om den taktiska fingertoppskänslan finns där. HIF är ett lag på den övre halvan men slåss inte om medaljerna.
Senast redigerad av mishima 2015-01-15 kl. 11:41.
Citera
2015-01-15, 12:36
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Innebär det att "Nisse" får ett år till på vänsterbacken? Tack på förhand i sådana fall.

Nisse kan komma att bli ett sorgebarn. Panos kan väl spela ytterback, och beroende på hur mittbacksfrågan utvecklar sig så ser jag ju hellre att, vid händelse av att Sonko inte håller, Nisse spelar centralt. Nisse är ju trots allt ganska duktig i defensiv box och därtill resolut. Han är nog rätt jobbig att möta för forwards och är dessutom ganska duktig i positionsspelet. Också bra på huvudet. .

Problemet med honom som ytterback är ju att han nu för tiden är alldeles för långsam och lätt att snurra upp för snabba yttrar. Jag håller med om att han lär bli en ännu större säkerhetsrisk på kanten då han bara blir långsammare och långsammare.

I bästa fall så tar Sonko steget, samtidigt som vi värvar/har Panos på yttern. Då förpassar vi Nisse till bänken och ger bindeln till Pertan.
Citera
2015-01-15, 13:48
Medlem
Så länge vi själva bara har Pa Konate som vänsterback skulle jag ligga lågt med att håna AIK för Nisse Johansson.
Citera
2015-01-15, 13:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Problemet med honom som ytterback är ju att han nu för tiden är alldeles för långsam och lätt att snurra upp för snabba yttrar. Jag håller med om att han lär bli en ännu större säkerhetsrisk på kanten då han bara blir långsammare och långsammare.

I bästa fall så tar Sonko steget, samtidigt som vi värvar/har Panos på yttern. Då förpassar vi Nisse till bänken och ger bindeln till Pertan.
Nisse är så långtifrån en modern ytterback man kan komma, han lever på sin spelförståelse och sin brunkarstil. Hans offensiv är usel då han inte är förmögen att komma förbi en motståndare, antingen blir det sidledsspel eller inlägg.

Pertan som kapten? Nja, nog för att han är rutinerad men han är bland dom sista i truppen som utstrålar lagkapten. Goitom å andra sidan är ett lämpligt alternativ.
Citera
2015-01-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Så länge vi själva bara har Pa Konate som vänsterback skulle jag ligga lågt med att håna AIK för Nisse Johansson.

Pa Konates energi & följsamhet gillade jag skarpt. Och då är jag ändå HIF:are. Han känns ju bättre defensivt än ricardinho som slog bort passningar i tid & otid (men som även spelade ett svårare passningsspel)

Blir det kris så skolas väl Anton Tinnerholm som vänsterback just nu ?
Citera
2015-01-15, 14:06
Medlem
Citat:
Pa Konates energi & följsamhet gillade jag skarpt. Och då är jag ändå HIF:are. Han känns ju bättre defensivt än ricardinho som slog bort passningar i tid & otid (men som även spelade ett svårare passningsspel)

Blir det kris så skolas väl Anton Tinnerholm som vänsterback just nu ?

Jag kommer äga i detta tipset
Men då får jag låta bli att trolla Göteborgs placering och kanske höja upp aik ett par snäpp...
Citera
2015-01-15, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nisse är så långtifrån en modern ytterback man kan komma, han lever på sin spelförståelse och sin brunkarstil. Hans offensiv är usel då han inte är förmögen att komma förbi en motståndare, antingen blir det sidledsspel eller inlägg.

00:55 https://www.youtube.com/watch?v=Xz9sSOSssC0
Citera
2015-01-15, 15:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
00:55 https://www.youtube.com/watch?v=Xz9sSOSssC0

Garvar alltid lika mycket när jag ser det klippet, minns det så väl när jag stod på läktarn.

Att en lönnfet spelare bara springer igenom Malmös försvar från halva plan med sin säregna löpstil ser så overkligt ut!
Citera
2015-01-15, 15:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Väljer Konaté för Johansson alla dagar i veckan. Sedan är ju inte bredden särskilt stor.
Citera
2015-01-15, 16:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Väljer Konaté för Johansson alla dagar i veckan. Sedan är ju inte bredden särskilt stor.
Skulle inte Agardius kunna vara en avbytare till Pa? De gånger jag har sett Mjällby, det är inte många, har han varit bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in