"Menar du att:
1 a. Det går inte att genom hypnos få någon att försöka skjuta någon?
2 a. Det går inte att under hypnos blockera klientens minne från aktuell episod?
Sirhans skäl till att han inte kan visa genuin ånger eller ta fullt ansvar för det han gjort har sedan den första parole hearingen 1985, varit att han inte kommer ihåg något av händelsen. Samtliga parole hearings sedan dess, 13 stycken, har nekat honom villkorlig frigivning på samma grund.
Tala nu om för oss varför Sirhan:
1 b. Inte säger att han ångrar sig och tar fullt ansvar för det han gjorde, trots att han vet att han blir frisläppt den dagen han gör det.
2 b. Inte basunerar ut att han gjorde det för sitt land och därmed blir en hjälte för sitt eget folk.
Kan du ge en rimlig förklaring till det här?"
1 a - Det går inte att få en person att göra något mot sin egen vilja och moral.
Så OM hypnos var inblandad så spelar det igen roll.
Sirhan hade i så fall den typ av moral som krävdes redan från början och velade själv göra det.
Med andra ord:
Kan hypnos vart inblandad?
Ja.
Påverkade det händelsen?
Nej, det hade skett i alla fall.
2 a - Jo, om klienten vill och går med på det så kan man blockera minnen.
Om klienten inte vill och inte går med på det så går det inte.
Detta betyder alltså i så fall att Sirhan gick med på att döda och glömma bort det.
Troligt? Nej.
Att han inte kan visa genuin ånger eller ta fullt ansvar finns det betydligt rimligare anledning och förklaring till. Han är antingen psykopat, narcissist, schizofren eller paranoid. Möjligen en kombination av 2 eller flera.
1 b - se ovan.
2 b - se ovan. Plus att kanske inte är intresserad av att bli en hjälte.
De enklaste svaren är nästan alltid de rätta.
Teorierna om hypnos i detta fall är framtagna av folk som inte begriper sig på hypnos.
Om du bara visste hur många knäppskallar som jag "avhypnotiserat" från onda sekter, kulter, regeringar och organisationer som gjort hemska saker med dem. Fullständiga påhitt så klart och min "avhypnotisering" har varit fullständigt fejk då jag låtsats "hypnotiserat baklänges".
Har det fungerat? Japp, varje gång. Säger en hel del