2017-04-09, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jasså du. Då känner du inte till att den samlade expertisen var- och är överens om att Sirhan Sirhan var under djup hypnos när han avlossade skott mot RFK i Ambasador Hotel, LA, 1968?

Att han fortfarande, snart 50 år senare, inte kommer ihåg någonting från händelsen?

Men sluta nu.
Jag kan hypnos och har sysslat med det i åratal. Hypnos fungerar inte på det sättet, det påstår endast personer som inte förstår ett smack om hypnos

Sedan finns det ju för fan intervjuer med mannen i fråga när han visst minns händelsen.
Och OM han nu påstår att han inte minns så finns det ju maaaaaaaaaaaaaaassor med anledning att tro på honom (ironi)
Citera
2017-04-09, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Men sluta nu.
Jag kan hypnos och har sysslat med det i åratal. Hypnos fungerar inte på det sättet, det påstår endast personer som inte förstår ett smack om hypnos

Sedan finns det ju för fan intervjuer med mannen i fråga när han visst minns händelsen.
Och OM han nu påstår att han inte minns så finns det ju maaaaaaaaaaaaaaassor med anledning att tro på honom (ironi)
Bra, då har du säkert en länk till den intervjun? Vi börjar där.
Citera
2017-04-09, 05:37
Medlem
Citat:
Hans egna ord:
After his arrest, Sirhan said, "I can explain it. I did it for my country."

Later in prison, Sirhan claimed that he was drunk. An interview with Sirhan in 1980 revealed new claims that a combination of liquor and anger over the anniversary of the 1967 Arab-Israeli war triggered his actions the night when he assassinated RFK. "You must remember the circumstances of that night, June 5. That was when I was provoked," Sirhan says, recorded in a transcript of one of his interviews with Mehdi, later president of the New York-based American-Arab Relations Committee. "That is when I initially went to observe the Jewish Zionist parade in celebration of the June 5, 1967, victory over the Arabs. That was the catalyst that triggered me on that night." Then Sirhan said, "In addition, there was the consumption of the liquor, and I want the public to understand that."
Citera
2017-04-09, 05:41
Medlem
Citat:
Sen kan vi ju ta det därmed hypnosen.
Vad tror du att du kan och vet om hypnos som inte jag kan eller vet bättre?
Jag har sysslat med hypnos i åratal och hypnotiserat en hel del personer genom åren.
Hur ser din hypnosbakgrund och historia ut?
Citera
2017-04-09, 05:53
Medlem
Citat:
Hans egna ord:
After his arrest, Sirhan said, "I can explain it. I did it for my country."

Later in prison, Sirhan claimed that he was drunk. An interview with Sirhan in 1980 revealed new claims that a combination of liquor and anger over the anniversary of the 1967 Arab-Israeli war triggered his actions the night when he assassinated RFK. "You must remember the circumstances of that night, June 5. That was when I was provoked," Sirhan says, recorded in a transcript of one of his interviews with Mehdi, later president of the New York-based American-Arab Relations Committee. "That is when I initially went to observe the Jewish Zionist parade in celebration of the June 5, 1967, victory over the Arabs. That was the catalyst that triggered me on that night." Then Sirhan said, "In addition, there was the consumption of the liquor, and I want the public to understand that."
Har du en länk, frågade jag.

Edit: eller källhänvisning?
Senast redigerad av onopono 2017-04-09 kl. 06:02.
Citera
2017-04-09, 06:01
Medlem
Citat:
Sen kan vi ju ta det därmed hypnosen.
Vad tror du att du kan och vet om hypnos som inte jag kan eller vet bättre?
Jag har sysslat med hypnos i åratal och hypnotiserat en hel del personer genom åren.
Hur ser din hypnosbakgrund och historia ut?
Nu refererade jag lyckligtvis inte till mig själv som expert på hypnos. Jag refererade till de psykiatriker som undersökte honom efter händelsen. Både från åklagarsidan och försvaret, men också den psykiatriker som undersökte honom regelbundet under den första tiden i fängelset.

Samtliga konstaterade att han visade alla tecken på att ha varit under hypnos vid tiden för mordet och att hans minnesförlust beror på post hypnotic suggestion.

Det som skiljde expertisen åt var om han blivit hypnotiserad av någon, eller om han som åklagarsidan hävdade, hade hypnotiserat sig själv.

Edit: suggestion
Senast redigerad av onopono 2017-04-09 kl. 06:04.
Citera
2017-04-09, 06:07
Medlem
Citat:
Nu refererade jag lyckligtvis inte till mig själv som expert på hypnos. Jag refererade till de psykiatriker som undersökte honom efter händelsen. Både från åklagarsidan och försvaret, men också den psykiatriker som undersökte honom regelbundet under den första tiden i fängelset.

Samtliga konstaterade att han visade alla tecken på att ha varit under hypnos vid tiden för mordet och att hans minnesförlust beror på post hypnotic regression.

Det som skiljde expertisen åt var om han blivit hypnotiserad av någon, eller om han som åklagarsidan hävdade, hade hypnotiserat sig själv.

Jag glömde bort att du hör till dessa paranoida.
Du kommer så klart att komma med helt galna påståenden, förvrängningar och rena lögner för att kunna hålla fast i din världsbild. Ha en bra dag och komihåg att det finns hjälp att få.

Och om det finns nåhon chans att nå fram genom paranoiadimman: Ta det från en expert, hypnos fungerar inte på det sättet.
Citera
2017-04-09, 06:22
Medlem
Citat:
Du kommer så klart att komma med helt galna påståenden, förvrängningar och rena lögner för att kunna hålla fast i din världsbild. Ha en bra dag och komihåg att det finns hjälp att få.
Nej, du glömde att ge en källhänvisning.

Se så.

Citat:
Och om det finns nåhon chans att nå fram genom paranoiadimman: Ta det från en expert, hypnos fungerar inte på det sättet.
Menar du att:

1. Det går inte att genom hypnos få någon att försöka skjuta någon?

2. Det går inte att under hypnos blockera klientens minne från aktuell episod?
Citera
2017-04-09, 07:15
Medlem
Citat:
Som sagt, du glömde bort att redovisa en källhänvisning och jag tror jag vet varför. Jag googlade ditt citat och hamnade givetvis på Wikipedia och när jag tittade på fotnoten (17) så hamnar vi på ... tadam, en sionistisk propaganda-outlet, The Jewish Journal och artikeln: Palestinian terror stretches back to RFK killing at the Ambassador Hotel, av en herre vid namn, Paul Kujawsky (2008).

Är det en i sammanhanget objektiv och tillförlitlig källa, menar du?
Citera
2017-04-12, 14:29
Medlem
Citat:
Utöver det faktum att samtliga experter som undersökte honom säger att hans minneslucka är ett resultat av post hypnotic suggestion, är det även så att Sirhan hade blivit villkorligt frigiven för länge sedan om han (Thelegraph.co.uk): http://www.telegraph.co.uk/news/worl...Candidate.html

The lawyer may be prevented from making these arguments before the parole hearing, in Coalinga, California. At issue is whether his client, now 66, remains a threat and has accepted responsibility.

Sirhans skäl till att han inte kan visa genuin ånger eller ta fullt ansvar för det han gjort har sedan den första parole hearingen 1985, varit att han inte kommer ihåg något av händelsen. Samtliga parole hearings sedan dess, 13 stycken, har nekat honom villkorlig frigivning på samma grund.

Tala nu om för oss varför Sirhan:

1. Inte säger att han ångrar sig och tar fullt ansvar för det han gjorde, trots att han vet att han blir frisläppt den dagen han gör det.

2. Inte basunerar ut att han gjorde det för sitt land och därmed blir en hjälte för sitt eget folk.

Kan du ge en rimlig förklaring till det här?
Citera
2017-04-12, 14:35
Medlem
Edit: Här utskrifterna från 12 av Sirhans 13 parole hearings: https://www.maryferrell.org/php/show...hp?docset=1958
Citera
2017-07-09, 19:34
Medlem
"Menar du att:

1 a. Det går inte att genom hypnos få någon att försöka skjuta någon?

2 a. Det går inte att under hypnos blockera klientens minne från aktuell episod?

Sirhans skäl till att han inte kan visa genuin ånger eller ta fullt ansvar för det han gjort har sedan den första parole hearingen 1985, varit att han inte kommer ihåg något av händelsen. Samtliga parole hearings sedan dess, 13 stycken, har nekat honom villkorlig frigivning på samma grund.

Tala nu om för oss varför Sirhan:

1 b. Inte säger att han ångrar sig och tar fullt ansvar för det han gjorde, trots att han vet att han blir frisläppt den dagen han gör det.

2 b. Inte basunerar ut att han gjorde det för sitt land och därmed blir en hjälte för sitt eget folk.

Kan du ge en rimlig förklaring till det här?"

1 a - Det går inte att få en person att göra något mot sin egen vilja och moral.
Så OM hypnos var inblandad så spelar det igen roll.
Sirhan hade i så fall den typ av moral som krävdes redan från början och velade själv göra det.
Med andra ord:
Kan hypnos vart inblandad?
Ja.
Påverkade det händelsen?
Nej, det hade skett i alla fall.

2 a - Jo, om klienten vill och går med på det så kan man blockera minnen.
Om klienten inte vill och inte går med på det så går det inte.
Detta betyder alltså i så fall att Sirhan gick med på att döda och glömma bort det.
Troligt? Nej.

Att han inte kan visa genuin ånger eller ta fullt ansvar finns det betydligt rimligare anledning och förklaring till. Han är antingen psykopat, narcissist, schizofren eller paranoid. Möjligen en kombination av 2 eller flera.

1 b - se ovan.

2 b - se ovan. Plus att kanske inte är intresserad av att bli en hjälte.

De enklaste svaren är nästan alltid de rätta.
Teorierna om hypnos i detta fall är framtagna av folk som inte begriper sig på hypnos.

Om du bara visste hur många knäppskallar som jag "avhypnotiserat" från onda sekter, kulter, regeringar och organisationer som gjort hemska saker med dem. Fullständiga påhitt så klart och min "avhypnotisering" har varit fullständigt fejk då jag låtsats "hypnotiserat baklänges".
Har det fungerat? Japp, varje gång. Säger en hel del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in