2015-02-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Om du nu anser att prostituerade har just "sex" när du köper dem för att stoppa kuken i.
Säg mig då med den synen, varför prostituerar du dig inte själv?
Vad är problemet? Du får sex och dessutom betalt. Sesså marsch ut på gatan med dig och sug av lite kukar bakom nån container och upplåt din ändalykt….SEX!!!! Lillskrutten alldels gratis, t.o.m betalt för det! vad kan var bättre i din lilla värld?
Oj du har missförstått allting. Igen. Det förhåller sig så att mäns behov av lättvindig enkel sex är långt större än kvinnors. Biologiska orsaker. Min marknad är således mkt mindre än en kvinnas. Nu vet du.

För jämställdhet mot sexköpslagen.
Citera
2015-02-26, 22:32
Medlem
Citat:
"sexuellt kapital"? säg mig vad består detta "kapital" av?
Är det det exakta antalet knull hon har i "kroppen"? Är det hur knullbar en kvinna är värderat efter skalan 1-10? som är hennes "kapital"?
kan detta kapital förräntas? kan det sättas in på en bank och sparas till framtiden? Kan man skära av fittan och tuttarna och stå och få dem värderade i nått auktionshus i framtiden..ah! en sen- gustaviansk fitta! Låt oss börja budet vid 10 000?

Hur mycket är detta kapital i realiteten värt för kvinnan som alltså knallar runt med allt detta enorma KAPITAL i sin kropp?

Alltså det språk ni använder kring dessa saker är så satans äckligt så jag vet inte vilken fossing jag ska stå på.
Det sexuella kapitalet torde vara ens sexuella attraktionskraft, dvs hur hög efterfrågan är på en individ sexuellt. Du får lära dig något nytt var dag.
Citera
2015-02-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Oj du har missförstått allting. Igen. Det förhåller sig så att mäns behov av lättvindig enkel sex är långt större än kvinnors. Biologiska orsaker. Min marknad är således mkt mindre än en kvinnas. Nu vet du.

Är du som säger att prostituerade har sex när de ligger med vem som helst de inte själva valt för pengar.
OM det nu stämmer så har ju även du sex om du prostituerar dig för "vem som" eller hur?
Du prostituerar dig, alltså har du sex. Är ju det du ständigt sitter och tjatar om så vad är problemet?
Citera
2015-02-26, 22:37
Medlem
Fattar inte riktigt varför vissa i tråden hakar upp sig på den fysiskt sexuella biten. Reell sexuell makt kommer när en kvinna eller man, kan vinna ett övertag i den socialintegrationen bara genom att vara närvarande dvs antingen genom att agera sexuellt eller nyttja sina attribut för att påbörja ett uppvaktande.

Exempelvis kan kvinnor vifta på svansen och göra ögonen riktigt stora, för att få en desperat man på knä men det betyder inte att kvinnan behöver för den delen ingå ett förhållande eller ha fysisk kontakt. Uppvaktande behöver heller inte betyda gratis drinkar, blommor eller choklad. Det kan fortsätta så långt som in i en konstant manipulation utav motparten.

Ungefär som den där transan för något / några år sedan som lurade 100 000-tals kronor av män. Han hade aldrig haft sex med någon av männen, men med falska förhoppningar så gick ändå männen med på att ge den här människan kontanta lån.
Citera
2015-02-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Fattar inte riktigt varför vissa i tråden hakar upp sig på den fysiskt sexuella biten. Reell sexuell makt kommer när en kvinna eller man, kan vinna ett övertag i den socialintegrationen bara genom att vara närvarande dvs antingen genom att agera sexuellt eller nyttja sina attribut för att påbörja ett uppvaktande.

Exempelvis kan kvinnor vifta på svansen och göra ögonen riktigt stora, för att få en desperat man på knä men det betyder inte att kvinnan behöver för den delen ingå ett förhållande eller ha fysisk kontakt. Uppvaktande behöver heller inte betyda gratis drinkar, blommor eller choklad. Det kan fortsätta så långt som in i en konstant manipulation utav motparten.

Ungefär som den där transan för något / några år sedan som lurade 100 000-tals kronor av män. Han hade aldrig haft sex med någon av männen, men med falska förhoppningar så gick ändå männen med på att ge den här människan kontanta lån.
Att man kan dupera socialt på detta vis beror på kontroll av utbud. Hade mannens behov av sex inte varit stort hade han skrattat åt kvinnan som klipper med ögonen istället för att bete sig som en hund. I ett land där manlig sexualitet ses som ett onödigt ont kommer kvinnors sexuella värde naturligtvis bli högre än i ett land där en man får tag på sex lätt.
Citera
2015-02-26, 22:53
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Är du som säger att prostituerade har sex när de ligger med vem som helst de inte själva valt för pengar.
OM det nu stämmer så har ju även du sex om du prostituerar dig för "vem som" eller hur?
Du prostituerar dig, alltså har du sex. Är ju det du ständigt sitter och tjatar om så vad är problemet?

Har inte prostituerade sex med sina kunder, eller vad säger du? Menar du att riktigt sex innehåller någon sorts kroppslig, fysisk njutning och att det inte förekommer för prostituerade?
Citera
2015-02-26, 23:08
Medlem
Citat:
Att man kan dupera socialt på detta vis beror på kontroll av utbud. Hade mannens behov av sex inte varit stort hade han skrattat åt kvinnan som klipper med ögonen istället för att bete sig som en hund. I ett land där manlig sexualitet ses som ett onödigt ont kommer kvinnors sexuella värde naturligtvis bli högre än i ett land där en man får tag på sex lätt.

Mycket möjligt att du har en poäng. Men de förhindrar inte naturliga lustarna, problematiken skulle fortgå fast i mindre intensitet. Den fysiska sexuella biten är ett väldigt litet behov om man jämför med den psykologiska. Trust me, man blir inte mindre av ett djur för att man får sina fysiska lustar tillfredsställda av en person man hyr på gathörnet. Jakten är den största drivkraften, det handlar om att lyckas och vara någon att den andre valde just "mig". För en del är jakten nöjet, för andra är priset och förhållandet det stora nöjet. Människor har en form av konfirmerings behov, det behovet blir inte tillfredsställt på gatan.
Citera
2015-02-26, 23:12
Medlem
Citat:

Citat:
Mycket möjligt att du har en poäng. Men de förhindrar inte naturliga lustarna, problematiken skulle fortgå fast i mindre intensitet. Den fysiska sexuella biten är ett väldigt litet behov om man jämför med den psykologiska. Trust me, man blir inte mindre av ett djur för att man får sina fysiska lustar tillfredsställda av en person man hyr på gathörnet. Jakten är den största drivkraften, det handlar om att lyckas och vara någon att den andre valde just "mig". För en del är jakten nöjet, för andra är priset och förhållandet det stora nöjet. Människor har en form av konfirmerings behov, det behovet blir inte tillfredsställt på gatan.
Män som lätt för en peng blir sexuellt tillfredsställda kommer naturligtvis inte vara lika måna om att hjälpa en kvinna om hon bara hintar om sex. Se skillnaden mellan Thailand och Sverige; Thailand med en mångårig stark prostitutionskultur. Där gör kvinnorna säg till för mannen och är dem som raggar aggressivt. Inte märkligt att thailändskor gillar Sverige, här är rollerna ombytta. Två extrema motpoler kulturellt.

Att vanliga män skulle gilla jakten mer än tillfredsställelse är bullshit. Säg det till Börje bilmek eller Dagis-Conny ...............
Senast redigerad av lillskrot 2015-02-26 kl. 23:14.
Citera
2015-02-26, 23:27
Medlem
Intressant tråd och håller med TS såklart

Jag är man och vill ligga. Är nog ganska aktiv jämfört med andra män. Problemet är att de flesta tjejer jag får ligga med är statusmässigt under mig. Antagligen är de inte lika snygga/vältränade eller så är det crazy hot och har inte så många rätt på det andra planet.

Träffar jag en kvinna som är statusmässigt över mig så får jag oftast inte ligga. Hon kommer oftast inte gå med på att ens ses på en date. Träffar jagsom man en tjej som är statusmässig lite under mig. Så kommer hon få ligga. Jag är ju man och kan inte tacka nej till sex när det kommer så här lätt, det vore ju slöseri

Men jag är ju inte nöjd för det. Jag vet ju att jag kan få 9 och 10 poängare för det har ju hänt ibland och då kommer jag bli mer och mer disträ mot henne. Jag bryr mig inte lika mycket om henne helt enkelt för att jag vet att jag kan få bättre.. och vad lämnar det för känsla hon kvinnan i fråga. Jo att hon tycker felaktigt att "alla män är skitstövlar" som bara är ute efter sex. Synd att det blir så.. tills tjejen i fråga mognat och väljer en kille som har samma status som hon själv alternativt lite lägre så att hon kan styra honom lite.

Vet inte om någon annan känner igen sig. Men frågan är vem har sexuell makt i denna konstellation? Ja inte är det mannen i alla fall. Det är ju helt uppenbart. Det är kvinnan som har den sexuella makten här.. Men vi glömmer en otroligt viktig detalj.

Kvinnor och män har sex på olika sätt. Jag kan ha sex som jag byter kläder. Det behöver inte betyda så mycket för mig rent emotionellt. Jag blir liksom inte mer kär bara för att jag har mer sex med en kvinna. Upplever att de flesta tjejer däremot ofta blir mer och mer kära ju mer sex man har med dom. Dom satsar emotionellt direkt. Många tjejer måste också känna något för att sex ens ska vara värt det. Det är liksom därför dom inte går och knullar en ny kille varje dag även fast dom kan.

Möjligt att jag har helt fel. Var god och upplys mig i så fall. Men om det stämmer så är det ju kvinnan som har nästan all sexuell makt. Sen är det ju klart att hon är kåt också och vill ha sex men det sker utifrån hennes premisser.. Det är ju typ detta upplägg som har drivit fram oss män att hela tiden tävla mot varandra och mot oss själva.. att hela tiden sträva efter att bli bättre. Oerhörd stark kraft i samhället. Hade det inte varit på detta sätt hade vår art antagligen legat och haft gruppknull i grottan.. Samhället hade inte alls sätt ut som det gör idag. Vi män kan ibland slå oss för bröstet och säga.. kolla på historien och vad vi har utvecklat mm.. Men i verkligheten är vi bara "pussy whipped" och det är kvinnors sexuella makt som drivit utvecklingen bakom kulisserna.
Citera
2015-02-26, 23:36
Medlem
Citat:

Ja han skulle sälja sexuella tjänster, alltså ha en typ av sex. Men nu vill han ju inte sälja sin kropp till män, han vill köpa sex av kvinnor så vad har det med saken att göra?
Citera
2015-02-26, 23:38
Medlem
Dragprovs avatar
Citat:
"sexuellt kapital"? säg mig vad består detta "kapital" av?
Är det det exakta antalet knull hon har i "kroppen"? Är det hur knullbar en kvinna är värderat efter skalan 1-10? som är hennes "kapital"?
kan detta kapital förräntas? kan det sättas in på en bank och sparas till framtiden? Kan man skära av fittan och tuttarna och stå och få dem värderade i nått auktionshus i framtiden..ah! en sen- gustaviansk fitta! Låt oss börja budet vid 10 000?

Hur mycket är detta kapital i realiteten värt för kvinnan som alltså knallar runt med allt detta enorma KAPITAL i sin kropp?

Alltså det språk ni använder kring dessa saker är så satans äckligt så jag vet inte vilken fossing jag ska stå på.

Med det "fula" ordet sexuellt kapital syftar jag på hur sexuellt attraktiv någon är.

Jag konstaterar bara att när feminister får löneskillnaderna att låta så allvarliga blir det väldigt relevant att även forska i hur vi påverkas av sexuellt kapital då skillnad i detta säkert påverkar livskvalitén minst lika mycket som löneskillnaderna.

Om feminismen blir större kommer en motpart att växa fram. Då är det upp till feministerna och motparten att argumentera mer detaljerat om hur mycket detta är värt.

Citat:

Sexuella makten gör att det blir maktbalans i förhållandet när mannen är mer framgångsrik än kvinnan. Detta är relevant eftersom man gynnas av att ha en framgångsrik partner.
Citera
2015-02-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragprov
Med det "fula" ordet sexuellt kapital syftar jag på hur sexuellt attraktiv någon är.

Jag konstaterar bara att när feminister får löneskillnaderna att låta så allvarliga blir det väldigt relevant att även forska i hur vi påverkas av sexuellt kapital då skillnad i detta säkert påverkar livskvalitén minst lika mycket som löneskillnaderna.

Om feminismen blir större kommer en motpart att växa fram. Då är det upp till feministerna och motparten att argumentera mer detaljerat om hur mycket detta är värt.

Det förstår jag. jag försöker bara få folk att tänka efter vad deras språkval säger om deras åsikter i saken. Att prata om "kapital" kring sexualitet och sexuellt spel är att sätta likhetstecken mellan
monetärt system dvs handelsvaror och människors sexualitet och kroppar. Sunk med stor S.

Tror inte du gör det medvetet dock, men du bör kanske fundera kring att byta ut orden?
Man kan ju göra obehaget ännu mer tydligt via att prata om småpojkars "sexuella kapital".
"Knullvärdet" hos män över 50, eller "knullvärdet" efter antal aktier i nåns portfölj. Sunk som sagt.

Sex är inte pengar…sex fungerar inte på samma sätt som pengar ens. Äkta sexualitet, dvs människors äkta vilja till sex går inte att köpas för pengar lika lite som äkta kärlek går att köpa för pengar. En truism men likaförbannat sant. Behovet av att ideligen blanda ihop dessa saker avslöjar dock tänkandet bakom.

Olika löner är något som lätt går att åtgärda, handlar om lönepolitik och fördelning kort och gott.
Människors sexuella lust går inte lika lätt att trixa runt med i en budget.
Mäns ev. brist av kvinnliga sexuella partners, eller manliga för den delen löses inte av att kvinnor och män ska börja tvingas ligga för sitt livsuppehälle, eller att människor ska tvingas, puschas, övertalas på andra sätt. Det är DÅ sexuell makt kommer in i spelet på allvar.

Vill män öka sitt utbud, så är kanske den egna gruppens sexuella beteende är det man först ska ta en kik på? Vi lever nämligen i en sexuell symbios. Heterosexuella kvinnor är lika styrda i sin sexualitet av män som tvärtom. Ni har alltså exakt samma makt på ert håll, så börja dra där ni har nån makt, så händer det saker på den kvinnliga sidan.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-02-27 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in