Citat:
Mina ögon är öppna och jag ser verkligheten som den är.
Får jag fråga hur gammal du är ungefär?
Citat:
Sexuellt marknadsvärde handlar om vilket värde en person har på den sexuella marknaden. En person som har lätt att få sex har ett högt sexuellt marknadsvärde, och en person som har svårt att få sex har ett lågt sexuellt marknadsvärde.
Sexuellt marknadsvärde handlar för män inte enbart om att kunna få ett ligg, utan att få sin vilja igenom i största allmänhet. Förhandlingsmakt, vore kanske en bättre benämning.
Citat:
Du skrev att 20 åriga tjejer har samma sexuella marknadsvärde som 45 åriga män, och det är helt galet.
Varför då? Kvinnor värderar social och ekonomisk status högre än fysisk attraktivitet. Felet du gör är när du porträtterar den genomsnittliga 20-åriga kvinnan som en attraktiv babe. Det stämmer inte i genomsnitt.
Citat:
Testa att regga dig på Bodycontact som 45 årig man och som 20 årig kvinna, återkom sedan med hur många svar de respektive profilerna får. Testa också att regga dig som 45 årig kvinna, och jämför antalet svar hon får från män, med de som den 45 åriga mannen får från kvinnor...
Återigen, hur många svar man får på en dejtingsida är inte ett bra mått på sexuellt marknadsvärde. Det är inte samma sak som med människor som interagerar IRL.
Många tjejer retusherar sina bilder för att boosta sitt sexuella marknadsvärde, och män ljuger om sin sociala status i många fall. Mina påståenden förutsätter fullt informerade parter och fullt verifierade egenskaper.