Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Den är många gånger större än mäns. Det är bara att botanisera lite kring både forskning och tidningsartiklar, män peakar en stund i ungdomen -- kvinnors peak kommer när de upptäckt att sex är skönt och sedan är den något de bär med sig hela livet. De är selektiva, men sexdriven har de.
När man kliver upp i åldern över 35 dessutom vanligen högre än män, därför är det inte konstigt att äldre kvinnor söker sig till yngre män och tvärtom -- deras sexuella aptit stämmer bättre överens än bland jämnåriga.
ÅTerigen tramset om att yngre män söker äldre kvinnor och tvärtom, baserad på VAD? Ska du nämna Camilla Läckberg igen? Eller varför inte gå internationellt med Demi Moore vad som nu än hände med det äktenskapet..
Citat:
Tusen samlag per dag skulle kräva många oerfarna älskare som inte klarade att hålla picken i styr tills de kom in ens.
JAg skulle bli imponerad ifall du kom med statistik som visade att de flesta kvinnor någon gång haft ens två män i sängen, trots att den enorma potentialen finns där...
Citat:
Varför skulle det vara märkligt att kvinnor inte ligger så fort de har lust? Det gör inte män heller. Båda könen är i allmänhet fullt medvetna om att sexuell aktivitet inte kan utövas i alla sammanhang.
Ifall man ser på homosexuella män där utbudet är oändligt mycket större kan man tala om att på ett mer aktivt sätt leva ut sin lust. Där studier har visat att 43% har haft fler än 500 partners och 28% över 1000 partners.
Föga överraskande var det inte någon tävling i jämföreslse med lesbiskas statistik.
Citat:
Varifrån har du fått att kvinnor inte jagar orgasmer?
Att kvinnor inte anser att du är rätt gnidinstrument är skilt från det.
Ad hominem nr1: ska jag komma med motargument likt "Att du är ful är anledningen till att din gubbe inte har lust för dig?"
Lugna dig. Jag har aldrig sett dig, du kanske är otroligt snygg och din gubbe kanske är styv varje gång han ser dig. Ville bara visa hur barnslig din nivå är, kanske även en gammal hund kan lära sig att bete sig.
Citat:
Dessutom - större delen av tiden jagar inte män heller orgasmer, de äter, skiter, ser på Tv, arbetar, tvättar sig under armarna osv de också. Betyder det att de saknar sexuellt driv?
Jag har visat rakt igenom offantligt många exempel på hur män masturberar oftare, hur 75% av män går med snygga kvinnor som frågar "ska vi ligga?", homosexuella mäns sexliv gentemot lesbiska (trots mycket större risker för sjukdom!), att 99% av pojkar på 12 har sett på porr, att offantligt många fler homo/hetero män köper sexuella tjänster, osv.
Jag kan inte ta argumentet "män tittar ibland på TV istället för att jaga sex" som seriöst motargument.
Citat:
Om Åke 25 inte vill sätta på tandlösa Lotta på A-lagsbänken, betyder det att han saknar sexuellt driv?
Nu kan ganska medelmåttiga kvinnor mellan 20-35 ha onenight stands med riktigt snygga män utan någon bedrift. Jag skulle säga att runt 20% av kvinnor i fertil ålder inte kan ha onenight stands med 20% toppskikt i samma ålder, och där hamnar din tandlösa Lotta. Jag har redan erkänt att ekvationen förändras efter 40, sexuella makten skiftar lite mer åt medelålders mäns sida (men inte så värst mycket som man kan tänka sig för normala män som inte är statusmän).
Åke är förövrigt inte ett namn på en 25-årig kille.
Citat:
Fast jag behöver inte luta mig åt det artificiella som kvinnor får ta till i brist på dugliga män för sin tillfredsställelse.
Jag talar om den inneboende sexuella drift som de flesta har (asexuella undantaget).
Att just bara 10-20% av män är dugliga är anledningen till att jag anser att männen på toppen av pyramiden har mest sexuell makt.
Jag är inte negativ till pyramiden, denna hårda spel får män att kämpa extra hårt för att bli "någon" vilket jag ser som en positiv drivkraft. Det skapar dock en del elände och djup olycka i botten av hierarkin, men livet är sådan; "the winner takes it all".
Citat:
Nej, det inte ens snuddar vid sexualdrift.
Vad som inte snuddar vid sexualdrift är hur många män än kvinna kan ha på en timme (lika många som en man kan ha i sin röv förövrigt).
Citat:
Ändå är det vanligare att efter 3 5-40 så är det kvinnor som vill mest.
Du får visa tydligt att så är fallet, det finns gott om studier som visar att kvinnor runt 40 (som får mer testosteron) vill ha mer än kvinnor runt 20 och tonårsgrabbar vill ha betydligt mer än män runt 40 där testosteronet börjar falla.
Men det finns inga studier som egentligen visar att en kvinna på 40 har mer lust än män runt 40. Tvärtom skulle jag tro, denna peak snuddar antagligen ändå inte på medelålder mäns fallande kurva.
Citat:
Jag tror det är du som behöver släppa ångesten och mindervärdighetskomplexen och inse att kvinnor är kåta, kvinnor har sexuell driv, och kvinnor många gånger har en högre sexuell aptit (och förmåga) än män.
Ad hominem nr2, tangerat rekord!
Baserad på vad? NAMBLA (sök upp det) kan säga att barn har större sexuell aptit än män också, utan något understöd. Vi talar inte om förmåga här, utan driv.
Hur man sedan ens skulle mäta kvinnans sexuella förmåga gentemot mäns vore intressant att höra, en homosexuell man har förmåga att ha oändligt många prostataorgasmer på 24 timmar (och möjligen även heteromän, ävne ifall vi helst gärna inte vill gå den vägen), men det säger lite om hans "sexuella förmåga".