Citat:
Ursprungligen postat av
Yosoytu
Jo, ok att en av hundra män har sexuell makt och en tiondel av kvinnorna har en begränsad makt men det ändrar inte principen.
Det finns en fördom? att kvinnor attraheras av bögar. Både "förbjuden frukt" och att ni generellt är med utseendemedvetna?
Jag är runt 40 och alla män jag nånsin träffat har antingen tagit "den enda de fick" eller gett upp och lever som permanenta singlar.
Nej jag menade mest att det var möjligt för män att uppnå sexuell makt, men det är som du säger att kvinnor har en särställning i synnerhet när det kommer till mindre attraktiva män.
Mindre attraktiva män tror jag är lättare att utnyttja(speciellt för tjejer), främst på grund utav deras inre desperation och lägre ribba. I scenen män som dejtar män så finns det en hel del killar som utnyttjar män med hjälp av deras utseende, så spelfälten är rätt jämbördiga skulle jag tro. Inte ovanligt att se äldre män med yngre killar som får allt de pekar på bara de viftar på höfterna, för att sedan sparka dem i skrevet när lönen sinar.
Män har nog en inre svaghet för sexuell makt, oavsett scen. Men det är nog mer vanligt bland heterosexuella relationer, främst för att spelfältet är större men också på grund av könens skiljaktigheter. Att sammanleva med en kille är inte direkt komplicerat, sedan ligger man ungefär på samma djuriska nivå, menstruations cykeln existerar inte osv. Ska inte säga att det alltid är bekymmerslöst, även män har sina skillnader på individ nivå, men med betydligt färre biologiska skillnader eller könsmaktsordningsproblem.
Tror nog att kvinnor inte attraheras av bögar "bara så där", utom jag tror det mer handlar om hur vi för oss bland kvinnor i allmänhet. Vi lider inte av den sexuella spänningen som ofta kan uppkomma i möten mellan två kön, så därför kan vi agera mer medvetet. Sedan finns det nog en rätt stor del i modemedvetenheten, även om jag är en sådan där typisk ordinär människa som inte vet ett strunt om sådant. Men eftersom bögar jagar män tar vi till oss rätt så mycket kvinnliga knep, så vi är rätt måna om vårt utseende, även om jag personligen hellre dejtar en redig skogshuggare än en sminkad hipster.
Tror nog åldern är mer betydande i heterosexuella relationer, där har man lite mer rush om man ska bilda familj etc. Jag är iof bara 28 år, så det är svårt att jämföra hur det skulle se ut. Vi har inte samma tidsperspektiv inom min värld. 15-18 år hett byte, 19-23 år passé, 24-35 år levnadspartners, 36+ brukar vara sugar daddies.
Men utifrån mitt perspektiv brukar kvinnor söka sig till män några år äldre än sig själva ungefär 3-4 år, de tjejer som normalt sätt stöter på mig brukar väl vara ca 19-25 år eller röv nypande tanter på 50+. Tjejer runt 30 år som siktar på en seriös relation brukar redan hittat någon stabil karl eller söker desperat även bland de "utsållade killarna utan O.K. stämpel".
Min syrra perfekt exempel, fyra barn med samma karl. Nu jagar hon hejdlöst bland samhällets "WT-killar" efter någon ny. Hon har nog haft det mesta nu tror jag, en kvinnomisshandlare, en psykopat, en bi kille som försökte förföra lillebrorsan på släktträff... you name it. Tror nog även brudarna ger upp och nöjer sig med vad man får efter ett tag, däremot brukar männen sållas bort på grund utav andra orsaker än utseende, män brukar ju ha en tendens att inte lära sig speciellt mycket angående relationer. Min karl är 40+ och beter sig fortfarande som om han vore 25 år. Gör mig lite galen sådär, men ja så kan det vara.