Citat:
Vad innebär Söders antisemitism tillsammans med att driva en politik med tydligare kategorisering och värdering av dessa därefter? Finns något förtroendeingivande historiskt exempel på att sådan politik fungerat?
Citat:
Har du sett eller hört något avståndstagande från någon i SD-ledningen?
Citat:
En motsägelse alltså? Du hoppas snarare att det inte ska finnas för många av det du tolkar som nazister.
Citat:
Nä. Vore väl förhastat?
Citat:
Åkesson är utbränd. Antar att hans egen hälsa och närmaste familj står högt på agendan.
Citat:
Jo- jag kan tycka det med. Varför tror du andra reagerar ?
Citat:
Med tanke på det debattklimat vi nu har i Sverige, d.v.s. att alla som inte älskar mångkultur och invandring i överflöd är rasister, så samlas alla kritiker till invandring hos det enda relativt rumsrena parti som tar upp frågan och verkligen presenterar lösningar. Mer pengar till immigration m.m. är knappast hållbart i längden med ständigt ökad invandring... Ingen vågar yppa att man helt enkelt bör minska invandringen, förutom SD då. Så länge man ser invandringen som en viktig fråga och inte är en indoktrinerad vänstermupp så är man en potentiell SD-väljare. Så även jag alltså. Man tycker illa om företrädare för ens parti som har avvikande åsikter eller rent allmänt uttrycker sig illa. Men så som övriga partier ämnar hantera frågan så tvingas man kvar hos SD, skandaler till trots (jag tycker ofta det är en storm i ett vattenglas när det kommer till SD-"skandaler" men Söders uttalande kändes verkligen fel).
Men eftersom din huvudfråga trots allt är att Sverige har ett gott debattklimat tänker du kompromissa om Björn Söders antisemitism genom att stödja partiet?
Citat:
Man kan ju tänka så här: SD har ett extremt otäckt ursprung, inga 13% av väljarkåren sitter inne på de extrema högeråsikterna som fanns i partiet för bara 15 år sedan. Alla vet om detta, media och politiska motståndare trycker det i ens ansikte så ofta de kan. Men ändå så ökar SD.
Jo jag tänker att SD har ett extremt otäckt ursprung. Att de ändå ökar är att väljare bortser från detta och är beredda att kompromissa om värderingar för att Sverigedemokraterna erbjuder en enkel "lösning". Vad är svaret på jude-frågan denna gången då? Vem har gjort det till en fråga? Varför är det öht en fråga?
Citat:
Folk har överseende med all skit som kommer till ytan runt detta parti för att grundproblematiken (volymen av invandring) ständigt finns kvar där och dessutom förvärras. Människor tvingas välja mellan olika onda ting. Hade partiet drivit en uppenbart antisemitisk linje hade det moraliska valet varit svårare, men det gör de inte nu utan det är bara Söder som svamlar.
Jo tack- överseende i allra högsta grad. Du anser att du väljer mellan två onda ting? Söder är den ena, vilken är den andra onda tingen?
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-22 kl. 11:38.
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-22 kl. 11:38.