2014-12-25, 18:35
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Bättre då att påtvinga människor lite svensk kultur?, utan att för den delen kunna beskriva vad det är?

Vad händer om människor vägrar? En ny diaspora?

Om jag bor hos någon annans lägenhet så anpassar jag mitt beteende efter den/dem som äger lägenheten för att vissa uppskattning för att de tog emot mig.
Förstår inte riktigt problemet.
Citera
2014-12-25, 18:36
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Kristendomen blev vi påtvingade ja, och nåt sånt vill vi inte återuppleva i form av islam..

Då förstår jag ditt trauma. Ditt Sverige försvann med andra ord runt elvahundratalet.
Citera
2014-12-25, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Om jag bor hos någon annans lägenhet så anpassar jag mig till lägenhetens ägare, och inte tvärtom.
Förstår inte riktigt problemet.

Det är väl upp till en själv om man vill vara del av julafton och andra fornminnen.
Senast redigerad av MpMz 2014-12-25 kl. 18:40.
Citera
2014-12-25, 18:40
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpMz
Dålig liknelse.

Medborgarna är inte statens slavar. Staten är till för medborgarna.

Ingen pratade om att enskilda individer i ett land ska vara statens slavar. Men däremot ska de respektera landets lagar, regler och inte kräva att andra som tog emot dem ska anpassa sig efter dem.
Citera
2014-12-25, 18:45
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpMz
Det är väl upp till en själv om man vill vara del av julafton och andra fornminnen.

Om man kommer till ett nytt land ska man assimileras till landet. Jag vet inte om man måste fira jul, men det som är ett måste är följande:
1. Språk. Vissa som kommer till Sverige inte ens anstränger sig att lära sig prata/ skriva på svenska
2. Lämna sina extremistiska tankar och beteende efter sig. Många invandrare från Mellanöstern har inget som helst intresse att lämna sina extremistiska åsikter och beteendet som det för med sig efter sig.
Senast redigerad av AttCza 2014-12-25 kl. 19:05.
Citera
2014-12-25, 18:51
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Då förstår jag ditt trauma. Ditt Sverige försvann med andra ord runt elvahundratalet.
Kristendomen är numera harmlös, och skadar ingen. Annat är det med islam..

Invandringen måste stoppas och landsförrädaren Reinfeldt ställas inför rätta.
Citera
2014-12-25, 19:02
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Och vem har rätten att definiera vad denna "skandinaviska kultur" innebär? Ni fascister? Fascism har inget med skandinavisk kultur att göra, därför borde ni ej klassas som svenskar.
Jag är inte fascist, men definitivt starkt invandringskritisk.

Svensk/skandinavisk/västerländsk kultur är allt i Sverige som inte kommit hit via MENA/Balkan. Alltså diverse icke-MENA/Balkan-företeelser som har funnits här längre än 20-30-40 år.
Citera
2014-12-25, 19:08
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Och vem har rätten att definiera vad denna "skandinaviska kultur" innebär? Ni fascister? Fascism har inget med skandinavisk kultur att göra, därför borde ni ej klassas som svenskar.

Vet du ens vad fascism är för någonting?
Citera
2014-12-25, 19:35
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ja, om de är dumma nog att komma hit..

Jag har ett par bilder av barn med avhuggna huvuden och ett par flickor som är döda med blodiga sköten. (vill du se?)

Människor flyr ondska.

Citat:
De måste repatrieras.

Är detta något Björn Söder och SD står bakom, eller din egen mening?
Citera
2014-12-25, 19:43
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Jag har ett par bilder av barn med avhuggna huvuden och ett par flickor som är döda med blodiga sköten. (vill du se?)

Människor flyr ondska.
Bättre att utplåna IS än att ta flyende folk hit. Var ska alla flyktingar bo? Hemma hos dig kanske?
Citat:
Är detta något Björn Söder och SD står bakom, eller din egen mening?
Vet inte var SD står i frågan. Min egen åsikt. Invandrare måste anpassa sig.
Citera
2014-12-25, 19:45
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Som jag skrivit tidigare i tråden så kan jag vara både AIK och Djurgårdare. Helt enkelt 100% pro-Stockholm.

För jag vill veta vad den skall användas till? Det är svenskt att ifrågasätta och vara kritisk. Framför allt när åberopandet kommer från en rörelse med mycket brokigt förflutet. Ska jag inte ha rätt att få reda på vad sjutton kategoriseringen och uppdelning av diverse existentberättigande ska vara bra för?

Jag värderar inte en AIK:are varken sämre eller bättre än en Hammarby:are eller Djurgård:are. De är fotbollsupportrar. Jag ska inte säga till att en pro-aik:are att han inte får ge uttryck för sin tillhörighet till laget för att Hammarby är det eftersträvansvärda och bättre.

Menar du allvarligt att andra inom och utom gruppen inte har något att säga till om, utan det är upp till individen att bestämma allt?

Hur kan du ta dig rätten att säga att det är svenskt att tvångsmässigt ifrågasätta? Och ska man inte ifrågasätta när, var och hur man ifrågasätter?

Du får ju hjälp här att ifrågasätta dina kunskaper och slutsatser, men du verkar mest bli sur över den hjälpen.
Citera
2014-12-25, 19:50
Medlem
AttCzas avatar
Med SD-s politik skulel Sverige kunna hjälpa fler människor med lägre kostnader. Detta genom att skicka pengar till närområdet, till Jordanien till exempel. Det är mer humant och kostnadseffektivt än att försörja dem antal invandrare som lyckas ta sig hit som dessutom i många fall inte ens har identitetshandling med sig. Hur vet man att det inte är en IS krigare som just hade kommit och bosatte sig i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in