2014-12-15, 00:38
Medlem
gavlips avatar
Efter medias whinande kommer SD ha 20% istället för 17,5%.
Citera
2014-12-15, 00:40
Medlem
AuJjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Men det är ju bara att läsa hela intervjun. Han är väldigt tydlig med att det går att kombinera en judisk och svensk identitet. Han säger också att det inte är några problem om det finns grupper i samhället som inte vill identifiera sig som svenskar. Problemet uppstår när stora grupper väljer att inte identifiera sig som svenskar. Ett varnande exempel kan vara forna Jugoslavien.

Bra sammanfattat, märkligt att allt ska 'ännavrias', vinklas och problematiseras in absurdum.
Han sa vad han sa, Han menade vad han menade.
Det ändras inte för att DN sätter en mer misstolkningsbenägen rubrik i sann kvällstidningsanda.

Tänk ett varv till gott folk, och fundera på varför rubriken ändrades, det är mer intressant!
Citera
2014-12-15, 00:42
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Att det går att kombinera judisk och svensk identitet är något som SD tidigare förespråkar starkt. Blir dock lite tveksam när det gäller Söders intervju då han på frågan "kan man vara jude och svensk samtidigt" svarar att man kan lämna sin judiska identitet och bli svensk, men att det sedan inte är något problem ifall man inte gör det. Detta indikerar ju iallafall indirekt på att Söder anser att ett lämnande av sin judiska identitet är en förutsättning för att bli svensk.
Nej, vad han säger är att han tror att de flesta lämnar sin judiska identitet. Det är ett föga förvånande påstående med tanke på hur effektiv den svenska skolan kan vara i att låta olika samhällsgrupper mötas under lika förutsättningar. Det har varit svårt för etniska minoriteter att behålla sin särart om deras ungdomar under 16-18 år kommer spendera en stor del av sin tid med majoritetsbefolkningen. Vi har helt enkelt inte haft något stort utbud av katolska/judiska/samiska/zigenska skolor som i många andra länder.
Citera
2014-12-15, 00:43
Medlem
Även om DN förvrängt det han sade, anser jag att Björn Söder och hans bakgrund börjar bli en för stor belastning för SD. Känns som det är lite för många grodor som vill ut.
Citera
2014-12-15, 00:44
Medlem
fendadens avatar
Nu har judedrottningen Lena Posner Körösi gråtit ut i judetidningen DN och sagt att SD:s människosyn är falsk och vidrig. Att hennes egna hemland Israel gör DNA-tester på invandrare för att säkerställa att dem är judar och därmed hålla Israel 100 % homogent ser hon däremot inga problem med.

http://www.dn.se/val/nyval-2015/sd-visar-upp-en-falsk-och-vidrig-manniskosyn/
http://www.timesofisrael.com/russian-speakers-who-want-to-immigrate-could-need-dna-test/
Citera
2014-12-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Efter medias whinande kommer SD ha 20% istället för 17,5%.
Det är en sak det finns en massa gnälliga proffstyckare som säger att ingen bör rösta på SD för de är rasister. Det är en annan sak när partiets företrädare säger korkade grejer som låter korkade. Varför säger han det överhuvudtaget, är det hans eller partiets uppfattning. Jag uppfattar det som att SD inte resonerar så, utan att det är hans uppfattning. Men som framförs i rollen som riksdagsman för SD och vice talman. Det är inte bra.
Citera
2014-12-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men gode gud, läs partiprogrammet. Speciellt det innan ett media pr-bolag fick flera miljoner för att pkfiera den..

Skulle du kunna ta fram det som upprör dig så mycket i programmet?
Jag har läst det utan att hitta något att reta upp sig nämnvärt över.
Citera
2014-12-15, 00:51
Medlem
[quote=drulman|51486132]Är du snurrig eller? De som kommer hit vill inte bli svenskar. De skrattar bara åt oss och alla våra anti-rasistiska projekt.[/QUOTE

det finns normala invandrare som röstar SD och även är med i partiet, men ja de flesta är bidragsparasiter och aggressiva vildar
Citera
2014-12-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Det är en sak det finns en massa gnälliga proffstyckare som säger att ingen bör rösta på SD för de är rasister. Det är en annan sak när partiets företrädare säger korkade grejer som låter korkade. Varför säger han det överhuvudtaget, är det hans eller partiets uppfattning. Jag uppfattar det som att SD inte resonerar så, utan att det är hans uppfattning. Men som framförs i rollen som riksdagsman för SD och vice talman. Det är inte bra.

Vad har jag missat?
Jag läste artikeln men hittade inget anmärkningsvärt.

Självklart ska man underlätta för invandrare som hellre vill bo i sitt hemland.
Det är väl inget konstigt med det?
Citera
2014-12-15, 00:53
Medlem
Blåtås avatar
Det går inte att diskutera sånt här i Sverige. Folk måste bli känslomässigt och mentalt efterblivna av massmedia. Snacka om att förstöra en viktig diskussion, idioter.
Citera
2014-12-15, 00:57
Medlem
Guy Incognitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Och jag är lika mycket jude som Willy Silberstein eller? Får jag emigrera till Israel?

Ja helvete vad förbannad jag blev när jag läste judens fräcka ord.

Ja, han är lika mycket svensk medborgare som Söder, kanske det var så han menade det.

Men han tillhör inte folkgruppen svenskar, ingen av oss får invandra till Israel.
Citera
2014-12-15, 00:57
Medlem
AuJjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin

Det är just därför 7-klövern tassar fram och säger varken bu eller bä. Det är ju smartast att inte säga någonting, det kan ju misstolkas av media, och säger man något är det med pk-hängslen och -livrem. Men det är ju också det som är ett grundläggande problem med vårt land, och vår demokrati.

En demokrati utan fritt ord eller fri mening... vad blir det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in