Citat:
Ursprungligen postat av
AASsubject101
är det någon som har lust att ge mig länkar till PÅLITLIG information mer än basic basic på HGH och insulin, olika formler av cyklar och teorier bakom dom?
jag har en del grundläggande kunskap och hit intills har jag kommit fram till följande upplägg
HGH
V.1: 2iu morgon
v 2: 1.5 iu morgon - 1.5 iu pwo
v 3: 2 iu morgon - 2 iu pwo
v 4: 2.5 iu morgon - 2.5 iu pwo
v 5: 2.5 iu morgon - 2.5 iu pwo och här är tanken att stanna på samma dos o bara rulla vidare
kombinerat med:
Insulin - humalog
10 iu POST WO - 75 gram vitargo och 50 gram isolate innan jag spikar + 100 gram vitargo som jag har tillgängligt att dricka hela tiden, tar det slut så gör jag iordning ytterligare 100 gram
denna dosen kommer jag succesivt öka upp till en max dos på 30 iu /ED (15 iu pwo + 15 iu post)
pwo kommer jag köra samma upplägg som post wo med närings intag och efter att jag jobbat mig upp till 15 iu post workout kommer jag alltså börja fördela detta på 2 stycken stick så jag går över till 8 iu pwo + 8 iu POST-WO
ökar båda 2 med 1 iu eod för att känna mig till rätt dos
jag kanske har förklarat mitt upplägg skit luddigt och jag är helt ny inom ämnet och kommer inte sätta igång något av detta som tidigast inom 5 månader men jag börjar med min grova research just nu så ni får gärna idiot förklara mig men gör det gärna med en utveckling så jag lär mig något, inte bara säger att jag är dum i huvudet..
Läst på en del inom samma område.
Vad är tanken bakom upptrappningen av hgh från vecka 1 till 5?
Hur som helst är ju mästaren på snabbt slin Milos, finns en podcast där han mfl diskuterar det hela. RXMuscle med Palumbo, har klart för mig att han drar upplägget kring kolhydrater/protein kring stick och träning där.
Hur som helst är ju "grundregeln" 10g carbs per enhet, men det är inte riktigt så lätt och individuellt varierar det ganska mkt.
Dock bör du vara "safe" med att gå efter det, men ha alltid tillgång till dextro i jackfickan (eller liknande) för att skapa en liten försäkring.
Gällande gh-t så tvistar folk lite, dock skall det resultatmässigt vara fördelaktigt att lägga upp det på två doseringar per dag som du gjort i exemplet.
Meadows mfl menar dock att det är hälsosammare med en singeldosering och många rekommenderar den då kring träningstid just.
Lyssnar man istället på Palumbo så rekommenderar han ju att mata måltider på morgon/förmiddag med slin, och runt träning låter han det vara.
Kan tycka att båda skolor har poänger i teorin, så har man få gränser så kombinerar man dom.