Citat:
Ursprungligen postat av scwab
Läst... men problemet är bara det att en som är insatt i Metallica skulle kunna kopiera din text och bara byta ut låtarna. Skulle vara kul om någon tog sig tid att göra det med.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Läs inlägg 405 som jag skrev och följ instruktiorna, då förstår du att Metallica inte ens förtjänar att nämnas i samma mening som Iron Maiden.
Nu orkar jag ju inte lägga ner så mycket tid. Men du har ju till och med sagt att "Kill'em All" håller hög klass, så även "Ride the Lightning" och "Master of Puppets".
Hur du sedan kan undgå "And Justice for All..." är ju ett mysterium.
Med låtar som "And Justice for All...", "One", "Blackened", "Frayed Ends of Sanity" och "Harvester of Sorrow" är det enligt mig kanske det bästa albumet.
"Black Album" har ju sina låtar det också, en aning "sönderspelade" dock men det är fortfarande jävligt hög klass bitvis. "Enter Sandman", "Nothing Else Matters" och "The Unforgiven" är några exempel.
I "Load" och "Reload" sjönk kvaliteten men även här finns det låtar värda att lyssna på. Förslagsvis "Until it Sleeps", "Hero of the Day", "Bleeding me" och "The Unforgiven II".
"St. Anger" är väl också det inte riktigt Metallicas bästa album, här är väl det enda albumet där jag inte tycker det finns några guldkorn.
"Death Magnetic" är dock ett mycket bra album. ""The End of the Line", "All Nightmare Long" och "Cyanide" tillhör favoriterna.
Nu vart det lite mer än jag tänkt från början, men skitsamma.
Jag vill poängtera att jag verkligen inte tycker att Maiden är underskattade, dom är också personliga favoriter, men Metallica är inte heller dom underskattade. Bara för att man inte gillar deras musik har det blivit någon grej för vissa att hacka ner på dom...