2009-09-15, 02:13
Medlem
HerrK.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingscania
Bara att slå på rix fm så kommer ni garanterat att få höra en överskattad "grupp/artist"!
+1

Allvarligt talat, Gun's n' Roses, Metallica, Iron Maiden är lite väl överskattade. Dem har vissa låtar som kan vara riktigt bra men resten är tråkiga och förmedlar ingen typ av känsla eller liknande.
Citera
2009-09-15, 02:34
Bannlyst
Nirvana

Allt som spelas på MTV, Rix FM osv

Nickelback - Har fått uppmärksamhet trots att de spelar vilken jävla skitmusik som helst. De skämmer ut rockmusiken

Coldplay - Visst, de är ganska bra men inte sååå bra som de flesta tydligen verkar tycka.

Takida - Är bara fejkat bullshit. Tacka vet jag riktig rock!

Silentium - Jag visste inte att hårdrock kunde vara så här dåligt...
Citera
2009-09-15, 02:44
Medlem
scwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudglass
Nirvana

Allt som spelas på MTV, Rix FM osv

Nickelback - Har fått uppmärksamhet trots att de spelar vilken jävla skitmusik som helst. De skämmer ut rockmusiken

Coldplay - Visst, de är ganska bra men inte sååå bra som de flesta tydligen verkar tycka.

Takida - Är bara fejkat bullshit. Tacka vet jag riktig rock!

Silentium - Jag visste inte att hårdrock kunde vara så här dåligt...

har du precis listat upp de band du inte tycker är bra?
Citera
2010-01-20, 22:29
Medlem
s0lstickepojkens avatar
Takida är ren skit, finns få band jag stör mig mer på än dom, fattar heller inte varför Volbeat har blivit så stora i "fjortis" kretsarna. Sen alla dessa skit artister som spelas på radio hela jävla dagarna som Lady Gaga men värst är nog alla dessa idol artister.
Citera
2010-01-21, 12:02
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0lstickepojken
Takida är ren skit, finns få band jag stör mig mer på än dom, fattar heller inte varför Volbeat har blivit så stora i "fjortis" kretsarna. Sen alla dessa skit artister som spelas på radio hela jävla dagarna som Lady Gaga men värst är nog alla dessa idol artister.

Men det är ju fortfarande inte överskattade band?
De har väl ingen CRED av någon mer än radio rix-publiken och det är väl inte direkt ett grundkriterie för att kunna kallas överskattad?

Såg även att du nämnde Volbeat, och visst den kan jag ge dig
Citera
2010-01-21, 12:20
Medlem
mooseys avatar
Asså såna här trådar. Det har blivit en trend på FB att säga att allt är överskattad. Så fort många gillar ett band som valfri FB-medlem inte gillar så är dom överskattade. Och tro fan man inte kan se storheten i ett band som inte tilltalar en själv. Men för det är dom inte överskattade.
Jag kan hålla med om att vissa band kan vara lite överskattade, men när bra band efter bra band ploppar upp i såna här trådar så ja..
Citera
2010-01-21, 12:28
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moosey
Asså såna här trådar. Det har blivit en trend på FB att säga att allt är överskattad. Så fort många gillar ett band som valfri FB-medlem inte gillar så är dom överskattade. Och tro fan man inte kan se storheten i ett band som inte tilltalar en själv. Men för det är dom inte överskattade.
Jag kan hålla med om att vissa band kan vara lite överskattade, men när bra band efter bra band ploppar upp i såna här trådar så ja..

Ja många rör även ihop begreppen populära och överskattade.
Radiomusik är ju inte på något sätt överskattad, den är ju bara dålig MEN populär. Ett band som Takida är ju inte överskattade av särskilt många mer än just radiopublik medan en musikrecensent allt som oftast sågar dem med fotknölarna.
Och jag vet att smaken är ju som baken förstås, men det är min personliga åsikt
Citera
2010-01-22, 19:28
Medlem
compounds avatar
Måste nog säga att U2 är bland de mest överskattade banden. De har fått allt för mycket uppmärksamhet från all klimathysteri som Bono delat med sig.
Annars tål Metallica att nämnas än en gång, bara några få bra låtar och bandmedlemmarna är inte precis de bästa heller.
Citera
2010-01-22, 19:36
Medlem
scwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av compound
Måste nog säga att U2 är bland de mest överskattade banden. De har fått allt för mycket uppmärksamhet från all klimathysteri som Bono delat med sig.
Annars tål Metallica att nämnas än en gång, bara några få bra låtar och bandmedlemmarna är inte precis de bästa heller.

Bob jävla Geldof tar ändå priset! Han är hästlängder mer överskattad än Bono, för Bono har faktiskt gjort lite musik med.
Citera
2010-01-22, 19:49
Medlem
Måste säga Lady Gaga , och sen Lasse Winnerbäck oki grabben har en del bra texter men något musikaliskt geni som en del vill få det till är han ju knappast
Citera
2010-01-22, 21:57
Medlem
MrHasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scwab

Läst... men problemet är bara det att en som är insatt i Metallica skulle kunna kopiera din text och bara byta ut låtarna. Skulle vara kul om någon tog sig tid att göra det med.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Läs inlägg 405 som jag skrev och följ instruktiorna, då förstår du att Metallica inte ens förtjänar att nämnas i samma mening som Iron Maiden.

Nu orkar jag ju inte lägga ner så mycket tid. Men du har ju till och med sagt att "Kill'em All" håller hög klass, så även "Ride the Lightning" och "Master of Puppets".

Hur du sedan kan undgå "And Justice for All..." är ju ett mysterium.
Med låtar som "And Justice for All...", "One", "Blackened", "Frayed Ends of Sanity" och "Harvester of Sorrow" är det enligt mig kanske det bästa albumet.

"Black Album" har ju sina låtar det också, en aning "sönderspelade" dock men det är fortfarande jävligt hög klass bitvis. "Enter Sandman", "Nothing Else Matters" och "The Unforgiven" är några exempel.

I "Load" och "Reload" sjönk kvaliteten men även här finns det låtar värda att lyssna på. Förslagsvis "Until it Sleeps", "Hero of the Day", "Bleeding me" och "The Unforgiven II".

"St. Anger" är väl också det inte riktigt Metallicas bästa album, här är väl det enda albumet där jag inte tycker det finns några guldkorn.

"Death Magnetic" är dock ett mycket bra album. ""The End of the Line", "All Nightmare Long" och "Cyanide" tillhör favoriterna.

Nu vart det lite mer än jag tänkt från början, men skitsamma.
Jag vill poängtera att jag verkligen inte tycker att Maiden är underskattade, dom är också personliga favoriter, men Metallica är inte heller dom underskattade. Bara för att man inte gillar deras musik har det blivit någon grej för vissa att hacka ner på dom...
Citera
2010-01-22, 22:02
Medlem
Förkastlig Tants avatar
U2.

Om man ser till storlek och den måtta Bono tar sig själv på allvar, så blir det för mig ganska självklart. Överskattat, i ordets fullständiga bemärkelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in