2010-06-08, 22:34
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeopoldStotch
Alla tramsar på och säger antingen eller, antingen ska det vara jävligt avskalat och så lite som möjligt, eller så mycket som möjligt av allt. Ni har olika definitioner av vad en talangfull eller talanglös musiker är.
Jag kan förstå wooten som hatar en massa på dylan, för jag själv är inget jättefan av honom. Dels anser jag han sjunger och spelar lite tråkigt och jag personligen uppskattar när en låt är välproducerad.
Dock kan man faktiskt inte förneka att han skrivit bra låtar i grund och botten. Själv upplever jag att ofta då jag hör en bra låt som jag sedan får höra är en cover brukar det ofta vara dylan som skrivit låten från början. Så kort och gott, min åsikt om honom är att han är rätt talanglös vad gäller framförande av sina egna låtar, då jag i regel tycker att folk som gör covers på hans grejer gör det bättre, men man kan inte säga att han är talanglös då han faktiskt skrivit massvis med låtar, där även massvis faktiskt är bra.
Han har spelat en stor roll inom musikens utveckling vare sig jag vill det eller ej.

Talanglösa artister som fått oproportionerligt stor del av kakan då? Hellström, madonna, ja, orkar inte hata så mycket idag, men det är inte sexigt och det säljer inte lika bra att vara perfekt och för ren, då hade Toto och Stevie wonder eller något åt det hållet varit det enda folk lyssnade på.
Tack
Citera
2010-06-08, 22:34
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Eilert Pilarm...
Citera
2010-06-08, 22:36
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganfengan
OT: Tack Wooten du har gjort mig så skrattig i magen. Jag visste inte att Dylan skrev My Humps och Who let the dogs out Och att det var Rolling stones som gjorde låten Like a rolling stone känd är också lite roligt. http://en.wikipedia.org/wiki/The_500_Greatest_Songs_of_All_Time Dock var det ju tidskriften rolling stone som gjorde listan så de kanske är lite jäviga..

Lite väl elakt att jämföra honom med Dylan, och man kan ju inte göra annat än att gilla Hurdy Gurdy Man

OnT: Brokencyde.... http://www.youtube.com/watch?v=N8F5YSA1Oz0
Hehe lugnt. Om jag ska vara ärlig skummade jag bara igenom videon, hörde inte så mkt vad han sjöng. Ja är medveten om min bedrift
Citera
2010-06-08, 22:39
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ja exakt. Och de talanglösa försöker ersätta bristen på känsla med teknisk förmåga.

Det finns en del band som kallas musikermusik eller instrumentalistband. Sånt som instrumentnördarna som gått i musikskola lyssnar på. Någon nämnde Toto.
Du har så fel om mig att det inte ens är värt att jag försöker känns det som. Jag lyssnar väldigt lite på "teknisk musik" (dock finns det säkert "teknisk musik" som är bra). Jag uppskattar allt från michael jackson till whitney houston, till toto, till höråhäpna bob dylan, till Earth wind and fire osv osv. Yngwie malmsteen tycker jag absolut inte om(men respekt till dom som gör det). Teknik har inget i sig med musik att göra, men man är friare som musiker att förmedla det man vill med lite teknik. Tekniken blir inte begränsande då.
Senast redigerad av wooten 2010-06-08 kl. 22:42.
Citera
2010-06-08, 23:43
Medlem
FlushitBacks avatar
E-type..
Citera
2010-06-09, 00:10
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccoonnyy
Förr i tiden kunde man hålla musiken simpel och köra på känsla, vilket idag inte fungerar. Istället så är musikbranschen 50% modellinriktat, 30% attityd och fejkade personligheter, och ynka 20% musik.

Mer "Come in" she said "I'll give you shelter from the storm" ! Tack.

Nu snackar vi bara om popmusik, ser jag och således har du delvis rätt.

Iof, i princip hela metalgenren handlar om attityd och fejkade personligheter när jag tänker efter.
Citera
2010-06-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Ska jag nämna någon som influerat så många andra musiker...osv, som dylan? var det ditt önskemål? Och vad skulle det innebära om jag inte lyckades med det? Skulle detta medföra att dylan är en talangfull musiker?
Jag säger inte att dylan är talanglös, han är ju en väldigt stor textförfattare. Men någon större musikalisk talang besitter han ej, enligt mig.

Det är en musikalisk talang att lyckas skriva så många populära låtar, man behöver inte göra en massa avancerade solon för att det ska gå hem. Sen är inte Dylan min favorit heller om man ska vara ärlig, och det finns massa artister som är skickligare än han. Vad tycker du musikalisk talang innebär?
Citera
2010-06-09, 00:29
Medlem
syntetconnys avatar
Att skriva lyrik och sätta toner till den och samtidigt få en unik särprägel som folk uppskattar, oavsett om man sjunger falskt eller spelar sitt instrument med begränsning, anser jag faller under "musikalisk talang". Man måste se talangens helhet.
Jag har dock svårt för boybands och Nu-metal á la SoD och den biten.
Dom är ju iofs hårt proddade penningakossor och hur kan det vara bra?
Citera
2010-06-09, 00:31
Medlem
Attjagorkars avatar
Alla som någonsin medverkat i melodifestivalen, välj någon.
Citera
2010-06-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderzzon91
jag har väldigt svårt att se Håkan Hellströms talang, men det är jag de...

Jag antar att du inte spelar något instrument själv? Håkans låtar är fantastiskt bra, och han sjunger på det sättet han gör med flit. Han är extremt begåvad, både på att skriva texter och den musikaliska biten.
Citera
2010-06-09, 00:34
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Alla som någonsin medverkat i melodifestivalen, välj någon.

låter rimligt!
Citera
2010-06-09, 00:38
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Florence Foster Jenkins torde ha varit en av de ihärdigaste att sjunga invita Minerva och borde vara en stark kandidat till titeln mest känd, minst begåvad.
http://www.youtube.com/watch?v=eM0ly2WTSlw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in