Citat:
Ursprungligen postat av _-olle-_
Kanske en generationsfråga? Som 80-talist måste jag iofs säga att man får leta länge bland mina jämnåriga för att hitta någon som inte känner till skivan, men vi kan ju alla som vanligt beskylla 90-talisterna för förflackningen av kulturen.
Men om jag ska vara helt ärlig måste jag säga att jag tycker att The Beatles är en aning överskattade, eller i alla fall glorifierade av alla nostalgiska 50-talister. Det finns få saker så tröttsamma som 60-åringar som nickar nöjt och kuttrar något om att "det var en annan tidsanda då" och sedan kastar sig in i någon intetsägande anekdot om en eller annan spelning på Skansen.
När man pratar med någon som inte känner till Beatles så bra så är Sgt. Pepper den skivan de oftast känner till eller har hört om iallafall de jag har pratat med. Om man inte känner till Sgt Pepper så tror jag inte att man känner till Revolver, Rubber Soul, The White Album, Magical Mystery Tour eller Abbey Road heller. Kanske möjligen 1, som släpptes på senare år, men dem kan väl knappast räknas som ett riktigt "album".
Personligen gillar jag Beatles, förstår att de var så stora som de var eftersom att de var före sin tid. Om de är överskattade eller inte är upp till var och en.