2011-01-18, 23:16
Medlem
Mjauskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
3 mest överskattade:

1. Prince
2. Prince
3. Prince

Motivation?
Citera
2011-01-18, 23:27
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjauski
Motivation?
Jag gissar på "han gör dålig musik".
Citera
2011-01-19, 16:19
Medlem
Dragonauts avatar
Freddy Mercury. En jävla musikalartist på sin höjd.

Pink floyd är grymt överskattade som band enligt mig.
Citera
2011-01-19, 16:57
Medlem
hannnahs avatar
Robyn är nog det och så alla de här mainstreamartisterna som får allt från deras producenter och sen lägger till äckliga texter som de wailar och kör med för mycket autotune på.
Citera
2011-01-19, 18:48
Medlem
imlfcmlgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
artister/band:

ABBA - fasen vad trött jag är på alla dessa dokumentärer i TV som ska framhålla hur otroligt fantastiska de var och odödliga de är, SÅ bra var de inte.

Gyllene Tider/Roxette - Usch vad jag är trött på den fule Per Gessle och hans löjliga pubertetsstämma. Helt ofattbart att han än idag lyckas få unga tjejer helt knäsvaga. Tycker han kan ta sitt spö och gå och fiska precis som han sjunger i låten, så vi slipper se honom.

Kent - Ett intetsägande Stockholmsfjolleband. Tycker de är totalt värdelösa och deras musik är mesig och tråkig. Vad är egentligen deras "storhet"?

Beatles - Rolling Stones var 100 ggr bättre och häftigare än Beatles, ändå är det bara Beatles vanligt folk kommer ihåg. Den enda bra skiva de gjort är Sgt. Peppers lonely hearts club band - men den skivan känner inte mainstream-folket till tyvärr...

Eric Gadd - Hatar hans pipiga, feminina röst. Varför blir karlar som låter som tjejer alltid så populära?

Europe - Det sämsta "hårdrocks"-band som någonsin existerat. Bara en massa depressiva låtar och inget drag.

Metallica: Var faktiskt bra en gång i tiden, men idag har de köpt ner sig något katastrofalt! Hetfield passar inte i kort hår (inte de andra heller för den delen) och alla deras skivor efter "The Black album" suger verkligen.

Scorpions: Har aldrig gillat hårdrocksband som blivit stora pga sorgsna ballader. Jag HATAR verkligen ballader, speciellt hårdrocksballader.

Bon Jovi: Kommentarer överflödiga.

Bra lista, kan lägga till alla som hörs på radio och syns på mtv. Och hårdrocksballader kan vara underbara Måste bara ge dom en chans först...
Citera
2011-01-19, 20:02
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannnah
Robyn är nog det och så alla de här mainstreamartisterna som får allt från deras producenter och sen lägger till äckliga texter som de wailar och kör med för mycket autotune på.
Robyn höjs till skyarna av allt och alla. "Hon startar eget skivbolag, går sin egen väg"

Gör man radiomusik som inte sticker ut från mängden och dran in en hel del cash är det nog inga problem att marknadsföra sig själv.

Inte för att någon med seriöst musikintresse kan tänkas gilla henne, men Pink låter som 2001 på repeat. Så jävla äckligt.
Citera
2011-01-19, 20:48
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Känner inte "mainstream-folket" till Sgt pepper, vilka är de isåfall? Det är ju The Beatles bäst sålda album, för att inte säga en av de mest sålda albumen någonsin, herregud.
Citera
2011-01-20, 00:01
Medlem
_-olle-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyplayerPEte
Känner inte "mainstream-folket" till Sgt pepper, vilka är de isåfall? Det är ju The Beatles bäst sålda album, för att inte säga en av de mest sålda albumen någonsin, herregud.

Kanske en generationsfråga? Som 80-talist måste jag iofs säga att man får leta länge bland mina jämnåriga för att hitta någon som inte känner till skivan, men vi kan ju alla som vanligt beskylla 90-talisterna för förflackningen av kulturen.

Men om jag ska vara helt ärlig måste jag säga att jag tycker att The Beatles är en aning överskattade, eller i alla fall glorifierade av alla nostalgiska 50-talister. Det finns få saker så tröttsamma som 60-åringar som nickar nöjt och kuttrar något om att "det var en annan tidsanda då" och sedan kastar sig in i någon intetsägande anekdot om en eller annan spelning på Skansen.
Citera
2011-01-20, 09:57
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _-olle-_
Kanske en generationsfråga? Som 80-talist måste jag iofs säga att man får leta länge bland mina jämnåriga för att hitta någon som inte känner till skivan, men vi kan ju alla som vanligt beskylla 90-talisterna för förflackningen av kulturen.

Men om jag ska vara helt ärlig måste jag säga att jag tycker att The Beatles är en aning överskattade, eller i alla fall glorifierade av alla nostalgiska 50-talister. Det finns få saker så tröttsamma som 60-åringar som nickar nöjt och kuttrar något om att "det var en annan tidsanda då" och sedan kastar sig in i någon intetsägande anekdot om en eller annan spelning på Skansen.
När man pratar med någon som inte känner till Beatles så bra så är Sgt. Pepper den skivan de oftast känner till eller har hört om iallafall de jag har pratat med. Om man inte känner till Sgt Pepper så tror jag inte att man känner till Revolver, Rubber Soul, The White Album, Magical Mystery Tour eller Abbey Road heller. Kanske möjligen 1, som släpptes på senare år, men dem kan väl knappast räknas som ett riktigt "album".

Personligen gillar jag Beatles, förstår att de var så stora som de var eftersom att de var före sin tid. Om de är överskattade eller inte är upp till var och en.
Citera
2011-01-20, 10:08
Medlem
Shardis avatar
U2. Pretentiösa sopor som levererar tam pop och kallas "rockartister".
Citera
2011-01-20, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PartyplayerPEte

Jag reagerade också starkt på det påståendet. Sgt. Pepper lär vara det mest omskrivna av alla Beatles album, berömt inte bara för musiken utan inte minst för omslaget! Jag tror inte att "mainstreamfolket" har missat det!
Citera
2011-01-20, 14:55
Medlem
NOips avatar
Måste säga att detta är en otrolig fjantig tråd. Kända band kan vara överskattade när det gäller teknik och musikkunskap, men alla band eller artister är kända av en anledning oavsett hur fjantig den är. Tycker själv att Johan Palm suger men han säljer ju som smör hos tonårstjejer. Man kan ju fråga sig varför duktiga musiker inom jazz och liknande stilar inte slår igenom lika kommersiellt som andra skitdåliga artister som skriver låtar som suger apa, men folk gillar ju sånt och det är inom låtsskrivandet man behöver göra skitvsom berör folk. Jazz är inte precis lättlyssnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in