2011-01-16, 21:51
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Annars kan jag faktiskt tycka att Johnny Cash är relativt överskattad ur min synvinkel, visst så kan jag tycka att hans låtar är goa, fast han bör inte få den uppmärksamhet han idag har.

Cash är överskattad i den meningen att det är en jävla massa snorungar som brölar om hur bra han är, och så kan de räkna upp tre favoritlåtar - Ring Of Fire och coverversionerna på Hurt och One.
That's it. Jag blir så jävla trött, snacka om att bli hypad av okunniga...

Eller överskattad är väl inte rätt term men ja, ni fattar..
Citera
2011-01-16, 22:12
Medlem
Läste trådnamnet och var bara tvungen att svara.

Om jag får välja EN och bara EN artist som är grovt överskattad så är det Michael Jackson. Tycker han är så ofattbart dålig och undrar hela tiden varför han vart så hypad. Jag är medveten om att smaken är som baken, delad. Men just när det gäller Michael Jackson så kan jag inte se vad människor ser med han som är så bra.
Citera
2011-01-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thatswhatshesaid

Om jag får välja EN och bara EN artist som är grovt överskattad så är det Michael Jackson. Tycker han är så ofattbart dålig och undrar hela tiden varför han vart så hypad. Jag är medveten om att smaken är som baken, delad. Men just när det gäller Michael Jackson så kan jag inte se vad människor ser med han som är så bra.

Instämmer i högsta grad!
Citera
2011-01-17, 00:30
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Rolling Stones
Bob Dylan
U2

M.fl.
Fel på alla 3.
Dr Dre
E-type
Dr Bombay
Ulf Lundell
Family Four
Citera
2011-01-17, 00:33
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatswhatshesaid

Ok. Men då har du bar hört en liten del av hans popkarriär bara tror jag.
Här är en helt grym låt med honom. Tidig.
http://www.youtube.com/watch?v=MFL_gYXE6Rk
Citera
2011-01-17, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
artister/band:

ABBA - fasen vad trött jag är på alla dessa dokumentärer i TV som ska framhålla hur otroligt fantastiska de var och odödliga de är, SÅ bra var de inte.

Gyllene Tider/Roxette - Usch vad jag är trött på den fule Per Gessle och hans löjliga pubertetsstämma. Helt ofattbart att han än idag lyckas få unga tjejer helt knäsvaga. Tycker han kan ta sitt spö och gå och fiska precis som han sjunger i låten, så vi slipper se honom.

Kent - Ett intetsägande Stockholmsfjolleband. Tycker de är totalt värdelösa och deras musik är mesig och tråkig. Vad är egentligen deras "storhet"?

Beatles - Rolling Stones var 100 ggr bättre och häftigare än Beatles, ändå är det bara Beatles vanligt folk kommer ihåg. Den enda bra skiva de gjort är Sgt. Peppers lonely hearts club band - men den skivan känner inte mainstream-folket till tyvärr...

Eric Gadd - Hatar hans pipiga, feminina röst. Varför blir karlar som låter som tjejer alltid så populära?

Europe - Det sämsta "hårdrocks"-band som någonsin existerat. Bara en massa depressiva låtar och inget drag.

Metallica: Var faktiskt bra en gång i tiden, men idag har de köpt ner sig något katastrofalt! Hetfield passar inte i kort hår (inte de andra heller för den delen) och alla deras skivor efter "The Black album" suger verkligen.

Scorpions: Har aldrig gillat hårdrocksband som blivit stora pga sorgsna ballader. Jag HATAR verkligen ballader, speciellt hårdrocksballader.

Bon Jovi: Kommentarer överflödiga.

Måste ju kommentera lite här...

Kent: Ja, visst suger dem som fan. Men fan är de inte från stockholm, dem är från Eskilstuna. Det vet jag mycket väl, för jag bor där själv.

Beatles: Dem är ju typ den största inspirationskällan för många framgångsrika musiker, dumt att ens nämna dem.

Europe: Wtf? Det var ju dem som satte svensk hårdrock på kartan under 80-talet.

Metallica: Såg dem i globen när de var här sist, och att säga att deras nya låtar är dåliga är ju dumt. Band utvecklas, likaså Metallica, men knappast vare till något sämre.

Bon Jovi kan jag heller inte hålla med om, en utav 80 talets största artister, och är jävligt bra dessutom
Citera
2011-01-17, 15:09
Medlem
_-olle-_s avatar
Salem Al-Fakir - Så våldsamt överskattad att det är en indikation på hur lite dagspressen har att skriva om

Robyn - Samma som ovan, men tror dessutom inte att människan har något register för humor. När man vidare för höra om hennes "internationella kometkarriär" kan det bara tas som intäkt för hur provinsiellt Sverige faktiskt är.

Håkan Hellström - Hans arrangemang bara skriiiiker "lyssna vilken fin liten slinga jag improviserade fram, nu kör vi den tio gånger efter vartannat och kallar det en låt". Att han sedan gullar ur sig de sista vokalerna i varje ord oooo eeee aaaa gör inte saken bättreeeeeeaaaaeee
Citera
2011-01-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Fel på alla 3.
Dr Dre
E-type
Dr Bombay
Ulf Lundell
Family Four
Enda hypen med dr.dre är den långa väntan på hans album. Som alltid blir klassiker också, kanske värt att ta på sig lite tid
Citera
2011-01-17, 19:59
Medlem
Rembrandtss avatar
Håkan Gnällström
Citera
2011-01-18, 07:32
Medlem
cateatdogs avatar
3 mest överskattade:

1. Prince
2. Prince
3. Prince
Citera
2011-01-18, 15:18
Medlem
Tenaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
3 mest överskattade:

1. Prince
2. Prince
3. Prince

Man kan tro det, men snubben är en riktigt talangfull och mångsidig musiker. Låter helt sjukt, jag vet .
Men kolla in hans gitarrsolo på den här live-versionen av While My Guitar Gently Weeps - http://www.youtube.com/watch?v=DWvzTYlHpqU

Jag lyssnar inte alls på den typen av musik som Prince gör, men ju mer udda grejer jag ser han göra, desto mer gillar jag han. Ge snubben en chans.

EDIT. Solot börjar 3.30 in i videon - kolla hela solot

OnT.
Mit bidrag är Sting - den snubben är sämst.
Senast redigerad av Tenacious 2011-01-18 kl. 15:27.
Citera
2011-01-18, 22:24
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Man kan tro det, men snubben är en riktigt talangfull och mångsidig musiker. Låter helt sjukt, jag vet .
Men kolla in hans gitarrsolo på den här live-versionen av While My Guitar Gently Weeps - http://www.youtube.com/watch?v=DWvzTYlHpqU

Jag lyssnar inte alls på den typen av musik som Prince gör, men ju mer udda grejer jag ser han göra, desto mer gillar jag han. Ge snubben en chans.

EDIT. Solot börjar 3.30 in i videon - kolla hela solot

OnT.
Mit bidrag är Sting - den snubben är sämst.

Fan vad jag älskar det där solot. Sjukt att det är Prince.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in