Citat:
Ursprungligen postat av
Cowell
Spela inte dumma. Hans hatiska tal var riktigt mot islam, inte mot terrorister. Byt ut islam mot judendomen och muslimer mot judar i SD:s alla hatiska uttalanden på senare år så kanske ni ser vad SD egentligen står för.
Skit samma, vad har det för betydelse om Jomshof ogillar islam eller terrorister, får man inte ogilla vad man vill längre i Sverige?
Jomshof hatar islam och är därför en rasist just för att du gör den tolkningen, det är du som sätter en etikett på honom, det gör honom inte till mer rasist än vad du är. Dock kan det finnas andra skäl till att kalla honom rasist, men det är inte vad saken handlar om.
Jag hatar islam, men jag gillar kristendomen, får man ha den inställningen i Sverige, eller måste det vara kvoterat? Gillar jag hinduism måste jag även gilla övriga världsreligioner, och om jag ogillar
en religion måste jag ogilla alla, åtminstone när jag berättar öppet vad jag känner? Får man ens ha en känsla, ogillar islam bara pytte lite, lite lagom, eller är det allt eller inget som gäller?
Att ogilla islam kan inte vara rasism trots att de allra flesta muslimer inte är vita västerlänningar. Vem kan rå för att muslimer oftast inte är vita västerlänningar, får jag inte ogilla islam bara för att jag råkar vara vit?
Får jag tycka att religion
över huvud taget är dåligt, får jag framföra kritik enbart mot kristendomen eller måste det vara alla religioner på ett bräde, är jag rasist om jag tecknar rondelljesusar, skämtar om påven, spelar ärkebiskopen ett spratt och tycker att all religion är terrorism, får jag tycka så, får jag bilda opinion mot kristendomen, är jag rasist då?
Av någon anledning som jag inte har kunskap om består IS och Al-Qaida i stort sett enbart av muslimer såvitt jag känner till, åtminstone är det organisationer som med koranen i hand strider för sina värderingar. Är det då rasism att motverka att islam breder ut sig i vårat så kallade sekulariserade land?
Hur kan man ens tala i termer av rasistchock i vårat land när IS m. fl. begår folkmord, snacka om att ha fokus på fel företeelser.
Den här chockade politikern, blev hon inte kränkt också, sa hon något om det?