2014-11-04, 16:54
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Har svårt att tro att det kan bli dråp. Det är ju inte så att det blev ett stick i halsen om man får tro tidigare inlägg. Liknar mer en avrättning.

Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Jag hade gärna vilja se detta fall, har du mål-nr? Bevisa mord är inte särskilt svårt.

1. De ville beröva BO livet. (uppsåt)
2. De visste i förväg (utgår jag ifrån) vad som skulle hända
3. De använde sådan råhet att bevisa att det öht ens är fråga om dråp blir svårt. Av vad som har framkommit i tråden så ska halsen ha varit i väldigt dåligt skick, det handlar således inte om ett en glasflaska som råkade sticka honom i halsen utan en kniv MGM hade på sig.
4. Någon större ansvarsbefriande grund föreligger inte. (Vad som framkommer av tråden).

Som sagt, man behöver inte planera ett mord i månader i förväg för att det ska vara fråga om mord. Detta är nästan ett skolboksexempel.

Det hade varit skillnad om uppsåtet inte riktigt fanns där och att det hände i "stundens hetta". Av vad som framkommer av tråden finns inte något underlag för detta.
Mord = de har planerat att mörda denna snubben. Av allt att döma så är detta fel plats vid fel tidpunkt, alltså inte mord. Spelar ingen roll om du halshugger någon med machete eller om du knivhugger någon i hjärtat en gång - mord måste vara planerat i förväg.
Citera
2014-11-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Mord = de har planerat att mörda denna snubben. Av allt att döma så är detta fel plats vid fel tidpunkt, alltså inte mord. Spelar ingen roll om du halshugger någon med machete eller om du knivhugger någon i hjärtat en gång - mord måste vara planerat i förväg.

Skär man i stort sett halsen av någon är det fan i mig ett mord. Det är inte ett stick i magen under ett bråka det handlar om.
Citera
2014-11-04, 17:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS

Nej, det du pratar om är överlagt mord.
Mord i sig behöver inte nödvändigtvis vara planerat.
Citera
2014-11-04, 17:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej, det du pratar om är överlagt mord.
Mord i sig behöver inte nödvändigtvis vara planerat.

Försök igen. Det finns ingenting i svensk lag som heter överlagt mord.
Citera
2014-11-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Försök igen. Det finns ingenting i svensk lag som heter överlagt mord.
det kvittar väl för helvete vad det heter juridiskt sett. Detta är för satan en ren avrättning och mord utfört av två intelligensbefriade äckliga jävla svin. Åt helvete med dem och jag svor för mycket nu men detta är så rått och äckligt så jag skulle kunna spy
Citera
2014-11-04, 17:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
det kvittar väl för helvete vad det heter juridiskt sett. Detta är för satan en ren avrättning och mord utfört av två intelligensbefriade äckliga jävla svin. Åt helvete med dem och jag svor för mycket nu men detta är så rått och äckligt så jag skulle kunna spy

Jag menade inte att förringa gärningen, jag tycker den är lika vidrig som du och jag ser fram mot långa straff. Fast det hindrar ju inte att rätt brottsrubricering används.
Citera
2014-11-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag menade inte att förringa gärningen, jag tycker den är lika vidrig som du och jag ser fram mot långa straff. Fast det hindrar ju inte att rätt brottsrubricering används.
ber om ursäkt för min hårda ton pga. att kunna det är så fruktansvärt..jag saknar ord
Citera
2014-11-04, 18:09
Medlem
Citat:
Vet vi om Polisen har hittat vapnet? Om de inte har tillräckliga resurser för att leta skulle de kanske kunna kontakta Missing People eller liknande. Enligt bekanta uppe i Piteå så är det än så länge snöfritt, men inte länge till.

Någon som vet adressen där de togs? Eller tror sig veta var de togs?

Nja de får nog kontakta missing murderweapon
Citera
2014-11-04, 18:31
Medlem
Citat:
Vet vi om Polisen har hittat vapnet? Om de inte har tillräckliga resurser för att leta skulle de kanske kunna kontakta Missing People eller liknande. Enligt bekanta uppe i Piteå så är det än så länge snöfritt, men inte länge till.

Någon som vet adressen där de togs? Eller tror sig veta var de togs?

Kuriren skrev igår att de har uppgifter på att Polisen har hittat ett föremål som kan vara mordvapnet, bekräftas dock ej av Polisen själv.
Citera
2014-11-04, 19:04
Medlem
Louandas avatar
Någon som vet om KH verkligen är tattare, eller om det bara är ett smeknamn?
Citera
2014-11-04, 19:16
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louanda

Kan säga såhär, här i Piteå kallas folk tattare av andra anledningar än etniska. Hurvida han är äkta eller inte har jag ingen aning om.
Citera
2014-11-04, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Louanda
En snabb empirisk studie borde kunna ge ett svar.
Han ser ut som en tattare - check
Han beter sig som en tattare - check
Alla i hans sociala nätverk ser ut, samt beter sig som tattare - check
Rimlig slutsats > Ja.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in