2014-11-02, 03:18
Medlem
Var ut ikväll och i slutet av kvällen hörde jag rykten om att någon blivit knivskuren i halsen i centrala Piteå. Tänkte inte att det var sant men sen såg jag att det var avspärrat och att det låg en liksäck på sundsgatan. Är det någon i trakten som vet något mer? Var ett tag sedan nu och tidningen har fortfarande inte uppdaterat någonting. Känns obehagligt i en sån liten stad som annars är väldigt lugn.
Citera
2014-11-02, 03:40
Medlem
Hände det precis utanför Kalles Krog eller? Folk lär ju sett ett å annat då
Citera
2014-11-02, 03:40
Medlem
macdress avatar
Det står ingenting på polisen.se och heller ingenting på PT. Bor du i närheten av Sundsgatan tycker jag att du ska traska ner och ta lite bilder för oss som inte befinner oss i Piteå. Men tanke på antalet mord som utspelar sig centralt i Piteå så är det ju i alla fall nästan historiskt om inte annat så traska ner dit. Var på Sundsgatan, den sträcker sig ju en bit?

Citat:
Ursprungligen postat av Robbaan
Hände det precis utanför Kalles Krog eller? Folk lär ju sett ett å annat då

Ja, det känns ju som det. Tycker även att det borde ha kommit upp någonting på PT eller sociala medier. Det är ju ändå Halloween-helg och det borde ju isåfall ha hänt någon gång vid krogstängning.
Senast redigerad av macdres 2014-11-02 kl. 03:43.
Citera
2014-11-02, 03:45
Medlem
Bara en popup på facebook och det skrevs för 2 timmar sen nu (03.45)
Citera
2014-11-02, 03:49
Medlem
macdress avatar
Citat:
Bara en popup på facebook och det skrevs för 2 timmar sen nu (03.45)

En popup? Vad sa den?
Citera
2014-11-02, 03:51
Medlem
"Ingen vacker syn utanför Kalles "
Citera
2014-11-02, 03:55
Medlem
macdress avatar
Citat:
"Ingen vacker syn utanför Kalles "

Okej, då får vi vänta och se. Men på två timmar borde PT ha snappat upp det.
Citera
2014-11-02, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Okej, då får vi vänta och se. Men på två timmar borde PT ha snappat upp det.

Man tycker ju det!
Citera
2014-11-02, 03:57
Medlem
Bor i närheten , kollade ut när ambulanser började leva om utanför, såg att dom utförde hjärt och lungräddning på en person. Fick höra att en person fått halsen avskuren. Ambulanserna kom ca 01.25.
Fått höra att personen ska vara född 1989. Detta har alltså skett mitt emellan två krogar på en gräsplätt, detta är sjukt centralt och går förbi folk här utanför hela tiden, kan inte tänka mig att det INTE finns vittnen.

Liket ligger kvar än
Senast redigerad av Knoxxarn 2014-11-02 kl. 04:14.
Citera
2014-11-02, 04:03
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoxxarn
Bor i närheten , kollade ut när ambulanser började leva om utanför, såg att dom utförde hjärt och lungräddning på en person 20 meter ifrån mig. Fick höra att en person fått halsen avskuren. Ambulanserna kom ca 01.25. Kan ej ta bilder trasig mobilkamera.
Fått höra olika uppgifter om en 30 årig man ej hemmahörande i Piteå, men nu även att personen ska vara född 1989. Detta har alltså skett mitt emellan två krogar på en gräsplätt, detta är sjukt centralt och går förbi folk här utanför hela tiden, kan inte tänka mig att det INTE finns vittnen.

Liket ligger kvar än, är avspärrat som brottsplats.

Är det mellan Kalles och 1906 eller? Du har ingen annan du kan låna kamera eller mobil utav?

Är det någonstans här det hände? Du får gärna peka ut exakt.

https://www.google.se/maps/@65.31834...UhNUFL2btw!2e0

Är det ett fyllebråk (99%) som urartat så lär det vara löst till imorgon, om det inte redan är det.
Citera
2014-11-02, 04:06
Medlem
Ska ha hänt mellan Kalles och Lemon Tree
Citera
2014-11-02, 04:12
Medlem
macdress avatar
Kan det vara dags att skrota PT? Ska man behöva ringa dom och fråga om dom håller på med någon artikel. Verkar ju mer likna ett självmord eftersom ingenting rapporteras..

Vad är Lemon tree för nytt ställe för oss som inte bor kvar i storstan?

EDIT: Var tydligen där gamla Valdinos låg alltså, nvm.

EDIT 2: Om det hände där emellan och som Knoxxarn sa, på en gräsplätt, så måste det väl vara mitt på gatan det hände?
Senast redigerad av macdres 2014-11-02 kl. 04:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in