2014-11-03, 20:11
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Det blir inget annat än mord, inget annat kommer att ens på fråga. Sedan kan man fråga sig om de var så pass psykiskt störda att de inte kan svara för sina handlingar, vilket är föga troligt. Finns inte en chans i världen att de får under 10, särskilt inte med tanke på brottets karaktär i övrigt. Oprovocerat (av vad som framgår) och råheten i mordet. Min gissning är "15 to life".
15-livstid? För första "mordet" (troligtvis får advokaten ner det till dråp, svårt för rättvisan att bevisa mord) inte i Sverige min kära vän. Vet en person som skar en man i halsen, detta blev dråp trots att han bar kniv med sig ut på stan och han fick 1.5 års fängelse.
Citera
2014-11-03, 20:13
Medlem
-DaRude-s avatar
Nu går skam på torra land. Två påtända svenska low-lifes med kniv. Snacka om genetiskt avfall, kolla bilderna!! Man undrar ju hur de kom på tanken att skära halsen av en oskyldig förbipasserande. En fråga svår att besvara för oss som inte har en jävla tvättsvamp till hjärna.

Vad jag förstår var attacken helt oprovocerad?
Citera
2014-11-03, 20:20
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
15-livstid? För första "mordet" (troligtvis får advokaten ner det till dråp, svårt för rättvisan att bevisa mord) inte i Sverige min kära vän. Vet en person som skar en man i halsen, detta blev dråp trots att han bar kniv med sig ut på stan och han fick 1.5 års fängelse.

Har svårt att tro att det kan bli dråp. Det är ju inte så att det blev ett stick i halsen om man får tro tidigare inlägg. Liknar mer en avrättning.
Citera
2014-11-03, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS

Jag hade gärna vilja se detta fall, har du mål-nr? Bevisa mord är inte särskilt svårt.

1. De ville beröva BO livet. (uppsåt)
2. De visste i förväg (utgår jag ifrån) vad som skulle hända
3. De använde sådan råhet att bevisa att det öht ens är fråga om dråp blir svårt. Av vad som har framkommit i tråden så ska halsen ha varit i väldigt dåligt skick, det handlar således inte om ett en glasflaska som råkade sticka honom i halsen utan en kniv MGM hade på sig.
4. Någon större ansvarsbefriande grund föreligger inte. (Vad som framkommer av tråden).

Som sagt, man behöver inte planera ett mord i månader i förväg för att det ska vara fråga om mord. Detta är nästan ett skolboksexempel.

Det hade varit skillnad om uppsåtet inte riktigt fanns där och att det hände i "stundens hetta". Av vad som framkommer av tråden finns inte något underlag för detta.
Citera
2014-11-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det kan jag hålla med om men inga vittnen och om, jag säger om den tekniska delen inte kan styrka en av GM så kan det bli bökigt att få full klarhet i vad som hände och kanske också varför.

Pallar de inte trycket vilket jag hoppas och tror så kommer de att tala och händelseförloppet klargöres.
Om ingen talar så blir det teknisk bevisning som blir tungan på vågen.

Har väldigt svårt att tro att dessa avskräden klarar av att hålla nerverna och skallen i styr under en rad jävligt pressade förhör, lägg där till att de ska sitta där med abstinens efter att knaprat benzo i veckor och helt plösligt blivit utan! Min gissning är att horunge1 skyller allt på horunge2 och tvärtom, gäller bara att de fått tag i mordvapnet som de troligen dumpat innan de flytt platsen och polisen brukar hitta vapnet förr eller senare.
Citera
2014-11-03, 20:56
Medlem
Att ta upp och göra narr av de avlidna barnen (som satt djupa och svåra sår för de anhöriga, inte minst deras mamma, min fina bästa vän). Skriv vad ni vill om de som gjort brottet, men håll för helvete barnen utanför! Den här tjejen har redan varit med om för mycket. Ni är vidriga som drar upp att det är lika bra att de dog.
Citera
2014-11-03, 21:11
Medlem
Undra om det var första gången han fyllt kylen med bärs, med tanke på bilderna.
Citera
2014-11-03, 21:20
Medlem
Ek.Kenteroths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnwernerolsson
Att ta upp och göra narr av de avlidna barnen (som satt djupa och svåra sår för de anhöriga, inte minst deras mamma, min fina bästa vän). Skriv vad ni vill om de som gjort brottet, men håll för helvete barnen utanför! Den här tjejen har redan varit med om för mycket. Ni är vidriga som drar upp att det är lika bra att de dog.

Stäng igen kakhålet. Ingen här har sympatier för en mördares döda ungar, inte heller för hans ex eller din bästa vän. Det säger ganska mycket om en människa som faller för en mördarpersonlighet.
Citera
2014-11-03, 21:22
Medlem
Karaffs avatar
Gillar denna bild bäst, ser ut som en framtida bild från kåken.
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/30851_405658127864_2250217_n.jpg?oh=4c57f824547a48 bbfa411bb2b032a660&oe=54E484F2
Citera
2014-11-03, 21:28
Medlem
he got 99 problems but the kids ain´t one...

Natural selection. Vi står inte över naturen.

Hoppas förövrigt att polisen hittar mordvapnet så det blir en klar affär av detta. Om de inte skulle göra det tror jag ändå någon av grabbarna brister.
Citera
2014-11-03, 21:35
Medlem
Bamse.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Bra jobbat!!
Vilket jävla white trash kräk..

Ska tilläggas att några av de där personerna t.ex hans lillebror och två killar som jag direkt såg på bilderna är väldigt snälla personer som inte skulle göra en fluga förnär. Okej, han är fortfarande bror till KH och de har alltid umgåtts men han har ett större hjärta och väldigt begåvad. Gick i parallelklass med tre stycken på bilderna och dom killarna är väldigt trevliga. Krille var den som provocerade och var lättprovocerad. Ett skämt kunde göra att Krille en dag kom till skolan med vapen för att ge igen.

Vet att vissa grejer har tagits upp i tråden, t.ex när de snodde en bil och rånade Konsum på cigg och snus. Om jag minns det rätt så tog det inte många dagar/timmar innan dom greps. Slog även en liten kille på kanske 1.60 så att han bröt några revben.

Några från hans brors klass hade skämtat med hans bror och hans vänner på skoj, detta var i 7an kanske, då man inte direkt var jätteseriös och drev runt med alla. Slutade med att Krille skulle komma till skolan med en rakblad och hitta dem. Två andra incidenter som jag bara kommer på såhär på rak arm är när han och någon till snodde telefoner ur omklädningsrummen under en innebandyturnering. Det vart ett jävla liv men man kunde rätt snabbt ringa in förövarna. Han och hans kumpan, som jag inte har en aning om vad han gör idag, tog även med sig järnrör till skolan och gömde undan för senare användning. Dom sprang in i ett klassrum tillhörande årskullen över och skulle slå sönder en kille som hade varit provocerande, att han var det tvivlar jag inte på, men KH och denne man skulle göra det värre såklart. Även här slutade det dåligt då två i klassen fick bära ut grabbarna.

På den tiden var detta gänget också strikt emot narkotika, så att Krille börjat knapra benzo känns konstigt men inte otroligt. Dock älskade dom att supa. Helst så stark HB som möjligt och så mycket som möjligt. Detta är nog så pass nära white trash man kan komma, och då HELT utan meth. Hur det livit så vet jag inte, men HB'n kanske gör sitt.

Som sagt, Krille alltid ute efter att slåss så att han har ihjäl någon är ingenting jag förundras över. Och om man frågar sig vad man kan göra åt saken så känns det hopplöst. Många gånger går detta i generationer, utan att direkt ha forskat i det. Epa, HB, silverkedjor i dussin, fula tatueringar, adidasjackor.. Allt som man får upp när man googlar på vitskräp och det tycks gå från förälder till barn tyvärr.
Senast redigerad av Bamse. 2014-11-03 kl. 21:47.
Citera
2014-11-03, 21:37
Medlem
Ek.Kenteroths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Idiot dra igen käften. Ta kvällsmedicin o lägg dig. Tråden handlar om brottet. Inte dina vridna tankar om förövarnas anhöriga. De har ej gjort något.

Oj, det var inte meningen att få dig känslomässigt berörd, förlåt om jag sårade dina känslor

Nä men allvarligt talat. Detta är flashback och här skiter vi fullständigt i anhöriga som försöker förminska eller på annat sätt ägna sig åt damage-control. Har man vart ihop med en mördare så kan man ju räkna med att man blir kartlagd som i detta ärende, det bästa man som anhörig kan göra är att ge fan i att komma hit och läsa, som sagt, vi skiter fullständigt i mördarens döda ungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in