2015-06-02, 18:09
Medlem
Josef Fritzls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Flyg. Vanligt med det. Två transportvakter en på var sida. Man får inte ha handfängsel på under själva flygresan. Dom kliver på direkt från plattan innan alla andra resenärer och väntar till alla klivit av, sedan direkt in i transportbil utanför planet.

Kriminalvården har en hel avdelning som nästan bara pysslar med sådana transporter.

Kriminalvården har egna propellerplan som de ibland transporterar interner i även om det vanligaste färdsättet är deras fina bilar.
Citera
2015-06-02, 18:16
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef Fritzl
Kriminalvården har egna propellerplan som de ibland transporterar interner i även om det vanligaste färdsättet är deras fina bilar.

Det tror jag inte. I speciella fall kanske dom hyr in ett plan, men dom äger inga. Sjukvården transporterar mängder med patienter på det viset och inte ens dom äger plan. Däremot så planerar dom att göra det.
Citera
2015-06-02, 18:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugge77
"Den 23-årige mannen har genomgått en rättspsykiatrisk undersökning i Huddinge utanför Stockholm medan den 25-årige mannen har undersökts vid rättsmedicinalverket i Göteborg."

Hur transporterades dom tro?

Med grisbil till slakteriet kunde man ju ha hoppats på. Eller nej... det skulle vara väldigt synd om grisarna i den bilen, det skulle vara djurplågeri att behöva dela bil med såna as

Hoppas dom får livstid båda två och inte får straffen tidsbestämda senare så dom får sitta länge, länge, länge... Samhället måste skyddas från så här sjuka dårar!
Har någon ett datum för domen?
Citera
2015-06-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Dessa typer får säk sitta mkt,mkt längre än 10 år !
Från 25 och uppåt !

Eftersom dom är så pass unga kommer de knappast sitta mer än 10 år. De blir säkert dömda till ett längre straff, men släpps mycket tidigare.
Blir det medhjälp till mord skulle jag inte bli förvånad om han är ute innan han fyller 30.
Citera
2015-06-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desecrated
Eftersom dom är så pass unga kommer de knappast sitta mer än 10 år. De blir säkert dömda till ett längre straff, men släpps mycket tidigare.
Blir det medhjälp till mord skulle jag inte bli förvånad om han är ute innan han fyller 30.

Jag tror inte de får livstid utan 16-18 år. Mycket beror givetvis på hur tingsrätten har bedömt utförandet (samförstånd t.ex.) av de båda GM, mord och medhjälp till mord och kan svårligen se att det finns förmildrande omständigheter men möjligen deras ålder (TR resonemang).

Tips: GM1 18 år och GM2 16 år.
Citera
2015-06-03, 17:54
Medlem
Citat:
Det tror jag inte. I speciella fall kanske dom hyr in ett plan, men dom äger inga. Sjukvården transporterar mängder med patienter på det viset och inte ens dom äger plan. Däremot så planerar dom att göra det.

De kanske inte äger men verkar vara rätt stationerade plan som finns inom sjukvården om man ska tro denna sida

http://www.airamb.se/
Citera
2015-06-03, 18:06
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
De kanske inte äger men verkar vara rätt stationerade plan som finns inom sjukvården om man ska tro denna sida

http://www.airamb.se/

Givetvis äger dom inte utan det ligger ute på anbud med jämna mellanrum och Scandinavian Airambulance har haft uppdraget länge nu. Men det är nu beslutat att alla landsting(utom Skåne tror jag det var) tillsammans ska köpa i egna flygplan och bygga upp en egen organisation för ambulansflyg i Sverige.

Utanför landet är det SOS international som flyger hem skadade.
Citera
2015-06-05, 08:48
Medlem
Josef Fritzls avatar
Citat:

Där har du fel!
Citera
2015-06-05, 13:02
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef Fritzl
Där har du fel!

Då får du allt utveckla ditt påstående lite bättre.
Citera
2015-06-08, 20:14
Medlem
När var det domen skulle komma nu igen? Slutet av Juni?
Citera
2015-06-09, 16:10
Medlem
Rättegången fortsätter i morgon, onsdag, enligt tingsrätten. De ska göra klart huvudförhandlingen som pausades iom psykundersökningarna. Tror det är åklagarnas och försvarets yrkande på straff som är kvar. Borde bara ta max en timme eller nåt.
Citera
2015-06-09, 19:00
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annandag
Rättegången fortsätter i morgon, onsdag, enligt tingsrätten. De ska göra klart huvudförhandlingen som pausades iom psykundersökningarna. Tror det är åklagarnas och försvarets yrkande på straff som är kvar. Borde bara ta max en timme eller nåt.

Rättegången är redan genomförd. Man har inväntat resultatet av psykundersökningarna för att kunna fastställa straffet. Vård eller fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in