Citat:
Ursprungligen postat av
zorze
Är det någon som vet upplösningen på Bildbeviset som försvaret visar idag.Tycker att spåret vinglar och tycker att det inte kan vara många meter som " kurvorna " är på just den bilden .
Eller handlar det om att bilden blir förvrängd?
Edit. Kurvornas längd begränsar föremålets längd i just detta fall om bilden återger exakt verklighet.
Jag har funderat mycket på bilden, 70 meter långt är spåret enligt ÖB. Dela in spåret i sju delar och vi får på ett ungefär hur långt tio meter är på bilden. Då ser vi ungefär hur brett spåret är, 2-3 meter?
Ubåten lägger sig på botten, lyfter och förflyttar sig framåt med aktern släpande på botten, möjligen hela sträckan med vissa sidorörelser tills djupet blir större(överst i bild).
Kan också vara tvärtom, rör sig nedåt i bild, blir grundare, aktern släpar i botten tills ubåten lägger sig på botten, därefter har den stigit rakt uppåt.
Kanske har ubåten lagt sig på botten nederst i bild, lyft lite och rört sig uppåt i bild med aktern släpandes på botten, lagt sig, och liksom ansatsvis rört sig uppåt i bild tills det har blivit djupare.
Äh, jag vet inte, dock fick jag för mig att farkosten borde vara någonstans kring 15-20 meter, drömde kanske det.