2014-10-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu påstår jag inte att du har sagt att det är en "hittepå" sjukdom men många andra av skribenterna här som håller på SD har vi otaliga tillfällen yttrat sig nedsättande om utbrändhet. Ofta tillsammans med härskarteknik som enbart har gått ut på att förlöjliga diagnosen. Givetvis framförallt mot kvinnor som tycks vara överrepresenterade i sammanhanget. Så att skämta om detta är inget mot vad andra fått utstått från vissa så kallade förståsigpåare.

När har SD:are " yttrat sig nedsättande om utbrändhet.", Du skriver att detta skett "otaliga gånger" så du måste ha många exempel.

Eller kanske inte ett enda?
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Förnekelsen är ett faktum. Det är allmänt känt att han har ett spelmissbruk. Jag tror det är orsaken till att han tar ett break.

/ Leif

Avdelningen 'Totalt förvirrade inlägg' imho. Men givetvis tillåtet.
För att använda en sliten klyscha:

- "Källa"? Eller är du läkare, insatt i sjukskrivningsgrunderna?

- Varför 'spelmissbruk'? Hur vet du att det inte var 'spelbruk'? "Källa"?
Citera
Medlem
Carlstads avatar
Handlar det om svår utbrändhet är det ett H-vete, jag VET, men som den förra regeringen, med stöd av SD, vägrade erkänna som sjukdom. Jag önskar inte min värsta fiende detta elände men hade jag haft Åkessons rejäla inkomster hade jag kunnat satsa på privat rehab, vilket Reinfeldt vägrade oss andra som inte har feta plånböcker.

Jag kan hålla timslånga föredrag om denna grymma sjukdom med djupa kunskaper via min läkare som är Sveriges största expert på just utbrändhet eller utmattningssyndrom som min diagnos heter.

Men samhället vände mig ryggen av ekonomiska/ideologiska skäl och för detta avskyr jag Reinfeldt & dess stödparti SD som pesten. Må ni brinna i Helvetet!

MvH Carlstad
Citera
2014-10-17, 19:16
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Tror detta enbart är positivt för partiet på sikt. Jimmie visar sig mänsklig, det attraherar snarare än förskräcker SD´s väljare och människor som tidigare varit försiktigt positiv till Åkesson.
Blir nog att bilden förstärks av Åkesson mot röset, den ensamma rebellen, den enda oppositionen mot en samling menlösa robotar.

Hur menar du att den bilden skall kunna förstärkas av att JÅ (uppenbarligen) drar sig tillbaka på obestämd tid?

De politiker som kommit tillbaka i triumf efter att ha dragit sig tillbaka godvilligt (så får vi nog se det) kan räknas på en hand, och inte så många fingrar. I modern tid vet jag ingen, och den enda nordiska politiker som exempel är möjligen Mannerheim. Men hur värdefull JÅ än varit för SD, så är han ingen Mannerheim.
Citera
2014-10-17, 19:18
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Det enda du vet är att han spelat poker och inte blivit av med mycket. Snacka om långsökt.

Var finns den infon?
Citera
2014-10-17, 19:18
Medlem
Det var väl inte helt osannolikt att detta skulle hända med tanke på hur han såg ut i slutet av valrörelsen. Är detta slutet för honom, i allla fall som partiledare? Om det nu är så illa att han behöver sjukskriva sig så vill han kanske inte gå tillbaka till samma situation igen när han väl blir frisk?
Citera
2014-10-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonkiShot
Njaaa... Tänk att du jobbar röven av dig på ett företag som du i grunden gillar, men som hatar dig. Dina arbets-"kamrater" hatar dig, åtminstone 87% av dem... Du ser enkla, smarta och okomplicerade lösningar som funkar för alla andra företag, och som skulle få "ditt" företag att blomstra, men... Företags-ledningen HATAR dig . Du kommer med alldeles för enkla & billiga förslag.

Hur länge skulle DU orka?

Tilläggas kan att jag jobbat röven av mig sedan den 18 juni 1979. Min ork är på upphällningen.

Det finns olika anledningar till utbrändhet. Men jag vill nog påstå att allt för många timmar, för lite sömn, stress etc är det som skapar utmattning allt som oftast. I fallet Jimmie är det klart att hans offentliga roll och den kritik han fått ta emot tar hårt på hans psyke. Samtidigt tror jag inte att det är en slump att han blir utbränd just efter sin mest omfattande valrörelse någonsin.

Det känns som att hans långa arbetsdagar påverkat hans mentala hälsa, och med det blir han också givetvis mer sårbar för utomstående skottsalvor.

Ditt exempel appliceras inte heller alldeles för väl på Jimmieboy! Jimmie motarbetas inte internt på sitt företag. Tvärtom har han förmodligen stor makt i utformningen av partiet, och hans arbete har även givit stor utdelning i form av närmare 800k röster. Det hade gett mig energi, och jag hade även känt att jag ju faktiskt var på helt rätt väg. Så jag hade orkat rätt länge, om jag verkligen trodde på mitt arbete.
Citera
2014-10-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Var finns den infon?

I det han sagt.
Citera
2014-10-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r2d2r2d2
När nyvalet är ett faktum gör han åter entré. Obefläckad.
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Förmodligen ökar populariteten. Det brukar vara så för partier med frånvarande partiledare.
Citat:
Ursprungligen postat av DonkiShot
Herregud. Vilken tråd. Plöjt igenom 37 sidor, och...

Kvalitén på inläggen i den här tråden är verkligen så att jag inte kan annat än hålla med om Aschbergs utmärkelse av Flashback som internets absolut djupaste skittunna. Värst var väl personen som skulle halsa brännvin för Åkessons skull. Hehehe … Åkesson finns på flaska också, men där är han bara 12,5% mot verklighetens 12,9% (sep 2014). Skål!

Utom all tvivel kommer bl a Sveriges pensionärer jubla den dag då Åkesson åter deltar i det politiska livet. De är jävligt trötta på att månad efter månad bli rånade på sina sista besparingar av hjärtlösa som politiker som Reinfeldt och Löfven.

Några andra som kommer att jubla är vuvuzela-vänstern, Mattsson & Helin och alla de andra som är skitnödiga efter en lång tids anala och orala knipövningar. Och tårtbagaren i Bargarmossen får väl också sitt när orderblocket fylls på med nya beställningar.

Ja, nej. SD går mot 20%. Det är förjävligt. Men det är konsekvensen av åratal av misskötsel. Jag är rädd för att folk har fått nog.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-17 kl. 20:08.
Citera
2014-10-17, 19:26
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
I det han sagt.

Du får länka isåfall, inte sett några uttalanden.
Citera
2014-10-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Och du glömde visst att Jimmie Å. och sverigedemokraterna vill spara på invandrare men omfördela en liten del av denna besparing till att använda i flyktingläger. Det finns visst både kvinnor och barn i dessa flyktingläger så lekkamrater behöver inte Jimmies barn sakna i varje fall.
En fråga till dig Powergirl. Vad anser du personligen är viktigast:
1. Att så många människor i nöd som möjligt får hjälp.
2. Att Sverige för en s.k "human flyktingpolitik", dvs hög invandring.
Du får bara svara 1 eller 2. Om inget svar passar helt så får du ändå välja det som passar bäst.
Citera
2014-10-17, 19:30
Medlem
L-Y-Fs avatar
Trist, hoppas att han kommer tillbaka snart. Han kan ju ägna all tid åt Nisse nu.
Det måste vara jobbigt att leva ett dubbelliv, att hela tiden kväva och låsa in sin persona i ett antirasistiskt fack när man egentligen vill basunera ut sitt hat. Gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in