Citat:
Ursprungligen postat av
Mextreme
Tyckte mig se tendenser i slutet av valrörelsen, han verkade trött och inte så "vass" som han kan vara i sina bästa stunder. Inte märkligt heller då han var överlägset mest aktiv av alla partiledare med resor och annat samt att han dessutom är småbarnsförälder.
Även för mig är det uppenbart. Jag har nog aldrig varit den som tjatat om att "utbrändhet" inte existerar. Jag använder citationstecken bara för att det är en väldigt diffus psykiatrisk diagnos. Om man anstränger sig väldigt hårt men ej får mycket för det i gengäld så tar ens mentala reserver slut, vilket sätter sig även fysiskt. Man blir sjuk helt enkelt. Att som du skriver, han är småbarnsförälder, hatad och utsatt av 87 procent av befolkningen, samtidigt som han anstränger sig otroligt mycket hårdare än alla andra konkurrenter, och får enbart missförstånd, hat och hot i gengäld så fattar väl de flesta att man tar stryk av det hela.
Bara nyligen var det ju fastslaget att en t-shirt som föreställer Jimmie Åkesson med en pistolmynning i ansiktet är helt okej och inget att ifrågasätta medan hans partimedlemmar inte bara försvinner för att de blir påkomna med anonymt skrivna kontroversiella kommentarer, utan även hamnar i fängelse för att de uttrycker åsikter som är faktamässigt korrekta men ej omtyckta. Hur orkar han? Ja, orken tog nog slut redan en bra bit innan valdagen, men självklart var han tvungen att kämpa på tills just detta var över. När man inte kan förlita sig på sin egen läkningsförmåga utan måste förhålla sig till ett visst datum så tar man definitivt mer skada av detta. Man gör sig själv till en maskin, och människor är inte programmerade att kunna hantera en sådan sak i långa loppet.
Krya på dig, Jimpa!