2014-10-17, 17:51
Avslutad
När man var barn så lärde man sig att det var fel att mobbas och att det aldrig var den mobbades fel.

När man blir vuxen så är det tydligen viktigare att ha rätt, kosta vad det kosta vill.
Vuxna är vidriga varelser, har jag alltid ansett sedan jag själv blev vuxen.

Så tack till alla vuxna som mobbat sönder Jimmie. Hoppas ni alla drabbas av utmattningsdepression så att arbetslösa invandrare kan ta över era jobb.

EDIT: Freudiansk felsägning..
Citera
2014-10-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
Smutskastningen mot 12,9 procent av väljarna är inte demokratisk

De leker med elden.
Det är många av oss som inte kan tänka sig att gå tillbaka till en tid med 100 procent DDR.
Det kommer att bli en våldsam motreaktion emot demokraturen om de lyckas.
Detta är inte Sverige 1994,detta är Sverige 2014 och en hel del av oss har fått nog av PKjunta.

Med eller utan Åkesson.
Citera
2014-10-17, 17:55
Medlem
Calogeros avatar
Blir minst sagt intressant att se hur framtiden kommer te sig.
Vi har alltså Moderaterna, Sveriges näst största parti, som kommer att presentera en ny ledare. Jimmie Åkesson kommer att vara borta ifrån Sverigedemokraterna under en obestämd tid och det går verkligen inte nog att påpeka hur pass viktig han varit för partiets framväxt. Kristdemokraterna kommer att behöva göra ändringar för att partiet inte skall försvinna helt ifrån Sveriges riksdag och jag tror inte att det är någon omöjlighet att Birgitta Ohlsson tar över ledarposten i Folkpartiet. Dessutom har vi då alltså en Löfven som inte direkt visar några tendenser till en övertygande roll som ledare.
Citera
2014-10-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabolos
...vilka följder får det för partiet?

Händer inte ett ääända jääävla skit ...
... mer än att SD fortsätter att öka i popularitet eftersom det finns minst 48 miljarder skäl att lägga sin röst på nazze-bönderna. Två av tre opinionsundersökningar gjorda efter valet visar med all tydlighet att SD ökar, medan regeringspartierna minskar. Alliansens sammanbrott och Löfvenregimens ankomst har med andra ord inte förändrat något när det gäller svenska folkets svärmeri för nationalismen i SD:s tappning.

Oavsett om det är av rent taktiska skäl inför omröstningen av Löfvenligans budget, eller om det är av strikt hälsorelaterad anledning som JÅ tar denna "time out", ska det naturligtvis bli riktigt spännande att se ännu en slipad politiker från den blågula ringhörnan, och vilket förnyad intresse för SD han kan tänkas generera. Mattias Karlsson har gjort rätt bra mediala insatser under valrörelsen, att han nu får chans att visa att SD inte står och faller med JÅ är ur SD:s perspektiv förmodligen inte alls så dumt.

Ja, nej. Det här var inte alls bra. Det här riskerar att öka SD:s väljarstöd. 7k har all anledning att bli nervös, likaså alla andra som helst vill se SD utanför den svenska riksdagen.

Citera
2014-10-17, 18:05
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Återigen en sd-väljare utan självdistans. Özz Nujen utger sig för att vara komiker och han har även all rätt att skämta om JÅ. Humor handlar till viss del om att provocera. Ta inte allt så jävla seriöst ...

Nu kan du svara ärligt på den här frågan.

Om en svensk "komiker" hade skämtat lite om skäggbarn som kommer till Sverige och utger sig för att vara just "barn" för att sedan ha bilder på individer som utan tvivel inte är barn, hur tror du det hade mottagits bland svenska folket? Hade det fortfarande varit okej att skämta om det för att komiker jobbet är till för att provocera?
Citera
2014-10-17, 18:08
Medlem
KenRingIntes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Tyckte mig se tendenser i slutet av valrörelsen, han verkade trött och inte så "vass" som han kan vara i sina bästa stunder. Inte märkligt heller då han var överlägset mest aktiv av alla partiledare med resor och annat samt att han dessutom är småbarnsförälder.

Även för mig är det uppenbart. Jag har nog aldrig varit den som tjatat om att "utbrändhet" inte existerar. Jag använder citationstecken bara för att det är en väldigt diffus psykiatrisk diagnos. Om man anstränger sig väldigt hårt men ej får mycket för det i gengäld så tar ens mentala reserver slut, vilket sätter sig även fysiskt. Man blir sjuk helt enkelt. Att som du skriver, han är småbarnsförälder, hatad och utsatt av 87 procent av befolkningen, samtidigt som han anstränger sig otroligt mycket hårdare än alla andra konkurrenter, och får enbart missförstånd, hat och hot i gengäld så fattar väl de flesta att man tar stryk av det hela.

Bara nyligen var det ju fastslaget att en t-shirt som föreställer Jimmie Åkesson med en pistolmynning i ansiktet är helt okej och inget att ifrågasätta medan hans partimedlemmar inte bara försvinner för att de blir påkomna med anonymt skrivna kontroversiella kommentarer, utan även hamnar i fängelse för att de uttrycker åsikter som är faktamässigt korrekta men ej omtyckta. Hur orkar han? Ja, orken tog nog slut redan en bra bit innan valdagen, men självklart var han tvungen att kämpa på tills just detta var över. När man inte kan förlita sig på sin egen läkningsförmåga utan måste förhålla sig till ett visst datum så tar man definitivt mer skada av detta. Man gör sig själv till en maskin, och människor är inte programmerade att kunna hantera en sådan sak i långa loppet.

Krya på dig, Jimpa!
Citera
2014-10-17, 18:09
Medlem
Många har valt SD inte minst för att Jimmie Åkesson ger ett förtroendegivande intryck och hanterar medier och andra politiker på ett professionellt sätt. Viktigt i det sammanhanget är att han hanterar partiet internt lika bra. Det har bäddat för framgångarna lika mycket som ett stort missnöje mot invandringspolitiken. Ett SD under längre tid utan Jimmie Åkesson kommer sannolikt att gå samma väg som Ny Demokrati. För egen del hoppas jag att han snart tillfrisknar, för sin egen och hans anhörigas skull. Jag är själv sjukskriven på grund av psykisk ohälsa och det är ett lidande dygnet runt. Alla i närheten drabbas. Det önskar jag ingen människa.
Citera
2014-10-17, 18:10
Medlem
Pukeeyes avatar
Jimmie har varit så extremt duktig i allt han gjort, så att han blir utbränd är inte förvånande. De flesta som blir utbrända är duktiga människor som sugs upp av och jobbar stenhårt för en sak de egentligen inte tror på i hjärtat. Hans förvandling av de stålhättade BSS-kickersgängen och brölande skinnskalle-fyllhundarna (som är hans egentliga bas) till Sveriges tredje största parti borde göra honom till en kandidat för Nobelpriset i politik om ett sådant funnes.

Förhoppnings finns det ingen i den trånga SD-toppen som besitter ledaregenskaper ens i närheten av Jimmie´s som kan ta över och därigenom försvinner SD´s förmåga att trolla det Svenska folket.

Eftersom partiet är så toppstyrt kommer de att ha mycket svårt att lämna över till någon utanför den inre kretsen utan konvulsioner och splittring
Citera
2014-10-17, 18:10
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Minst ett år vilket är för lite troligen två, tre - fyra år. Om diagnosen är korrekt dvs utmattningssyndrom så underskattas tiden för att komma tillbaka. Likaså förmågan att "komma tillbaka" överdrivs grovt. Det går ofta inte att komma tillbaka 100% eftersom dessa personer kan dragigt på sig en kronisk förmåga att inte klara hantera stress, symptom som kommer tillbaka vid framtida belastning är en stor risk.

Om diagnosen är äkta undrar jag om Åkesson kommer tillbaka överhuvudtaget, självfallet tror jag han kan komma tillbaka men inte verka till 100%.

Egentligen undrar jag om Åkesson drabbats av utmattningssyndrom, de personerna brukar inte orka upp ur sängen dvs 0% arbetsförmåga.

Om han verkligen gått in i väggen hade han inte kunnat ge nån redogörelse alls.
Så det kunde varit betydligt värre.
Problemet är väl vad SD hinner ställa till med med Åkesson borta under en längre period.
Citera
2014-10-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
De leker med elden.
Det är många av oss som inte kan tänka sig att gå tillbaka till en tid med 100 procent DDR.
Det kommer att bli en våldsam motreaktion emot demokraturen om de lyckas.
Detta är inte Sverige 1994,detta är Sverige 2014 och en hel del av oss har fått nog av PKjunta.

Med eller utan Åkesson.

Sant. Det är inte 1994 längre, då hade SD 13 000 röster, nu har man 13 procent. SD skriver om svensk politik, lär dig leva med det.
Citera
2014-10-17, 18:15
Medlem
r2d2r2d2s avatar
Konsekvensen för SD kan bli att när SD fäller Löfvéns budget så "kletar" inte det av sig på Åkesson som är konvalescent. När nyvalet är ett faktum gör han åter entré. Obefläckad.
Citera
2014-10-17, 18:16
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabolos
...vilka följder får det för partiet?

Förmodligen ökar populariteten. Det brukar vara så för partier med frånvarande partiledare.

När Carl Bildt åkte till Bosnien ökade moderaternas popularitet, när Gudrun Schyman satt på torken ökade vänsterpartiets popularitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in