2014-10-17, 18:17
Medlem
Herregud. Vilken tråd. Plöjt igenom 37 sidor, och...Aldrig tillförne har jag satt så många Kloss-Mongon på "Ignore". Det Goda Hatets stormtrupper, fy fan! Om jag kunde så skulle jag glatt vrida skallen av er & pissa er i halsen.

Ni vet vilka ni är.

Nåja, Ontopic: Jag har i mer än ett års tid, i diskussioner med likasinnade hela tiden landat i den oundvikliga frågan: Hur O.R.K.A.R Karl´n??? Nu vet vi, helt förståeligt att Jimmie orkade inte.

Absolut INGEN annan, inte ens Kofi, skulle ha orkat kämpa, resa, debattera,försvara och förklara och dygnets alla timmar tålmodigt stå till svars inför den mediala vargflocken som med facklor & högafflar stått och ylat utanför sitt fönster. Read my lips: INGEN!

Men Jimmie kommer tillbaks, var så säkra.

Vad gäller övriga partiledares patetiska lyckönskningar och "förståelse" för det slitsamma arbetet med att vara politiker eller partiledare: FUCK. YOU.

Ni är alla en jäääävligt stor anledning till att ert gemensamma mobbnings-offer till slut bringats på knä! Ni är inget annat än hycklande jävla hyenor, tillsammans med alla jävla PK-"journalister" som i afton ser till att HEEEELA SÖDERMALM JUBLAR & SKRÅLAR! 24-Taggaren är nere för räkning!

Må skrattet, hatet & rödvinet fastna i halsen på er, era jävlar.
Citera
2014-10-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Nu kan du svara ärligt på den här frågan.

Om en svensk "komiker" hade skämtat lite om skäggbarn som kommer till Sverige och utger sig för att vara just "barn" för att sedan ha bilder på individer som utan tvivel inte är barn, hur tror du det hade mottagits bland svenska folket? Hade det fortfarande varit okej att skämta om det för att komiker jobbet är till för att provocera?

Svar ja. Det hade utan tvekan gått att skämta om. Kan tänka mig att eventuellt Peter Wahlgren hade kunnat göra det. Fritt fram, med andra ord. Sedan är du beroende av din publik och om du uteslutande skämtar om invandrare med en negativ klang, så kommer du troligtvis inte bli långvarig. Det handlar om att ge och ta och även faktiskt ge ett intryck som en majoritet också kan relatera till. Annars blir du en nischad komiker på en liten scen.

Özz är precis som redan konstaterat väldigt hård mot SD, folkhemsrasism etc. Jag anser personligen inte att han är den skarpaste kritikern tillika komikern. Samtidigt har han en relativt bra avvägning. Han talar även gott om Sverige och svenskar i sina humorshower. Hade han inte gjort det, hade han inte heller haft en stor publik.

Det ska ju dock sägas, att Özz nu får HÅRD kritik för sitt uttalande på twitter. Han hyllas inte för sitt ställningstagande. Tvärtom. Vad är problemet?
Citera
2014-10-17, 18:20
Medlem
Mr Bs avatar
Åkesson vilar bara upp sig med all rätt, partiet är stabilt, tredje störst och ökar för vardag, under hans viloperiod kanske man fäller regeringen och sen är han tillbaks till nyvalet. Hur som helst förlorar SD inget utan har nog ikväll genom hjärndöda vänsterextremisters hat, redan vunnit många sympatiröster.
Citera
2014-10-17, 18:23
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas.Sandberg
Alltså, kan folk sluta snacka om något jävla spelberoende? Att ha swings på några 100k per halvår är ju inget ovanligt för något som spelar mycket poker.

Fast det går inte att förneka att Jimmy är speltorsk. Det är ett faktum.

Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
För att det är det som sagts från SD. Räkna med Åkesson i riksdagens nästa partiledardebatt.

Jaja lugna ner dig nu och skena inte iväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Nåja, nu ska iaf "vår" sida hålla oss till sanningen. Man har sagt två månader till att börja med, sen får man se. Inget pekar dock på att det blir två år som den gode Leif hävdar.

Jag hävdar ingenting, det är rena spekulationer från min sida. Han kan vara borta 2 veckor, 1 månad eller lägg av helt. Ingen som vet och du är inget orakel som kan se in i framtiden.

/ Leif
Citera
2014-10-17, 18:25
Bannlyst
Det som händer när man piskar upp ett hat mot en person är att enstaka galningar faktiskt kan ta saker och ting bokstavligt. Dom ser budskapet matas ut som ett mantra, sen dyker det upp t-shirts där JÅ har en pistolmynning i munnen. Hotbilden mot honom måste vara rätt hög. Lägg dessutom på ett mediadrev och rasiststämpling på en nationell nivå så är väl utbrändhet den lindrigaste diagnosen.
Om eller när han kommer tillbaka så kommer folk ifrågasätta hans kapacitet att axla ansvaret som partiledare pga detta. Det kommer initialt att vara det han måste brottas med, men det ska nog inte vara någon match för en retorisk ninja som den mannen. Vi har nog ännu inte fått se JÅ:s bästa ögonblick i Svensk politik, det ligger framför oss. Fram tills dess måste väljarna stå starka
Citera
Medlem
joddla35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Folk röstar inte på SD pga. Jimmie Åkesson. Folk röstar på SD för att invandringen har gått åt helvete, inte att Jimmie Åkesson varit en skicklig politiker.

Gustav Kasselstrand borde förövrigt vara en ersättare för J-Å.

Tror dock många vågar rösta på SD för att man litar på J-Å...
Citera
Medlem
Jag uppskattar Jimmie och är av uppfattningen att han har gjort, och även kan fortsätta göra, ett utmärkt arbete. Jag tror att folk tenderar att glömma vilket övertag lång erfarenhet ger i dessa sammanhang. Jag ser framför mig en Jimmie som med allt mer pondus blir fix punkten i svensk politik. De övriga kan komma och gå varefter Jimmie kommer bli den enda folk känner igen och förknippar med trygghet. En ny Alf Svensson.

Med det sagt hoppas jag att Jimmie kommer igen fort eller delegerar tillräckligt mycket beslutskapacitet till en betrodd ersättare för att SD ska förbli kraftfullt i detta arma läge för vårt fosterland.

Vi står nu i ett läge där det krävs handlingskraft. SD måste noga överväga, och förhoppningsvis bestämma sig för, huruvida man ska rösta för alliansens budget eller inte.

Min mening är klar. Endast genom att ställe situationen på sin spets kan SD visa för folket att de inte kan ignoreras. Sjuklövern ska tvingas förhålla sig till dem så att de antingen för sluta låtsas vara i opposition eller tvingas diskutera med SD i fortsättningen.

Det är nu eller aldrig. Alliansen kommer troligen inte lägga en ny gemensam budget just av etta skäl. Vart och ett av partierna kommer att använda tiden i opposition för att finna sig själva och renodla sin egen politik.

SD får kanske inte en ny chans. Antas alliansens budget och inte ens alliansen jublar kommer deras hyckleri bli klart för var och en. De kommer tvingas in i en hopplös regeringsställning, bryta upp alliansen och samverka tillsammans eller en och en med SMp eller verka för nyval.

Samtliga lösningar vore segrar av yttersta vikt för SD. Ingen valrörelse kommer någonsin kunna innehålla budskapet "vi vägrar samarbeta med SD, vi löser detta ändå, det finns tre block rött, blått och brunt. "

Från och med nu skall partierna tvingas samarbeta. Antingen med varandra eller md SD.
Citera
2014-10-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonkiShot
Herregud. Vilken tråd. Plöjt igenom 37 sidor, och...Aldrig tillförne har jag satt så många Kloss-Mongon på "Ignore". Det Goda Hatets stormtrupper, fy fan! Om jag kunde så skulle jag glatt vrida skallen av er & pissa er i halsen.

Ni vet vilka ni är.

Nåja, Ontopic: Jag har i mer än ett års tid, i diskussioner med likasinnade hela tiden landat i den oundvikliga frågan: Hur O.R.K.A.R Karl´n??? Nu vet vi, helt förståeligt att Jimmie orkade inte.

Absolut INGEN annan, inte ens Kofi, skulle ha orkat kämpa, resa, debattera,försvara och förklara och dygnets alla timmar tålmodigt stå till svars inför den mediala vargflocken som med facklor & högafflar stått och ylat utanför sitt fönster. Read my lips: INGEN!

Men Jimmie kommer tillbaks, var så säkra.

Vad gäller övriga partiledares patetiska lyckönskningar och "förståelse" för det slitsamma arbetet med att vara politiker eller partiledare: FUCK. YOU.

Ni är alla en jäääävligt stor anledning till att ert gemensamma mobbnings-offer till slut bringats på knä! Ni är inget annat än hycklande jävla hyenor, tillsammans med alla jävla PK-"journalister" som i afton ser till att HEEEELA SÖDERMALM JUBLAR & SKRÅLAR! 24-Taggaren är nere för räkning!

Må skrattet, hatet & rödvinet fastna i halsen på er, era jävlar.

Du har nog fel. Som jag redan konstaterat. Man blir utbränd, allt som oftast för att man jobbar för mycket. Inte pga av vad man gör. Jag tror tvärtom att JÅ fått styrka från det faktum att han kunnat briljera i invandringsfrågan. Jag tror även att många inom SD, får energi av den kritik de får motta.

Det är med andra ord, dags att växa upp. JÅ är utbränd för att han arbetat för många timmar, suttit i för många bussar och även hållit för många torg tal under en kort och intensiv tidsperiod. Vi behöver inte alltid komplicera saker och ting.
Senast redigerad av Kassmachin 2014-10-17 kl. 18:28.
Citera
2014-10-17, 18:28
Medlem
Vet ej om någon skrivit det tidigare, men ett hett tips är ju att Åkesson planerar semester fram till nästa riksdagsdebatt. Den är i januari. Den senaste var väl förra veckan.
Känns lite genomtänkt att ta time out strax efter den senaste. Att planera in nästa, och ändå få några månades semester kan mycket väl vara planen.
Om han klarar det eller ej står ju skriver i stjärnorna, men att hans plan är sådan känns inte omöjligt.

I övrigt får man väl hoppas att han kommer tillbaka så stark som han varit.
Ett SD utan Åkesson är en svagt lysande stjärna.
Citera
2014-10-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Fast det går inte att förneka att Jimmy är speltorsk. Det är ett faktum.

Seriöst? Du bygger ett sådant påstående på en långsökt artikel i skandalpressen, du har ju inte ens sett människan IRL.

Snacka om att vara desperat i sitt SD-hat. Dream on cowboy!
Citera
2014-10-17, 18:30
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Det ska ju dock sägas, att Özz nu får HÅRD kritik för sitt uttalande på twitter. Han hyllas inte för sitt ställningstagande. Tvärtom. Vad är problemet?

Av vem då? Anonyma SDare ute busken, eller?
Citera
2014-10-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Förmodligen ökar populariteten. Det brukar vara så för partier med frånvarande partiledare.

När Carl Bildt åkte till Bosnien ökade moderaternas popularitet, när Gudrun Schyman satt på torken ökade vänsterpartiets popularitet.

Nej, Efter Bildt kom Bo Lundgren och med honom tappade partiet rejält.

Gudrun Schyman lyfte vänsterpartiet från ett 5-procentsparti till ett 10-procentsparti. Som mest toppade hon 17 procent i mellanvalsenkäter.

Jimmie är ännu viktigare för sitt parti än de ovan nämnda. Dels för att SD är det mest toppstyrda partiet i svensk politisk historia, dels för att det är ett ungt parti utan praxis i en mängd frågor. Mycket av vad SD tycker i olika frågor har varit helt ad hoc. Till exempel bytte de bara helt random från att vara ett nationalistiskt parti, till att vara ett nationalistiskt och konservativt parti. Det fanns ingen som helst debatt inom partiet.

Det behövs heller inte. Det Jimmie och hans lilla klick gör, det är bra. Per definition. Åtminstone om man ska tro Flashbacks SD-anhängare. Om Jimmie inte fått en krasch, visar det hur stark han är. Om han bryter ihop, ja då visar det hur mänsklig och fin han är. Det spelar ingen som helst roll VAD han gör. Han är ändå bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in