Citat:
Ursprungligen postat av
Diabolos
...vilka följder får det för partiet?
Jag tror inte alls att det nödvändigtvis är negativt för partiet som många verkar tro. Det finns även andra i SD även om Åkesson är viktig för partiet. SD kommer inte att gå Ny Demokratis väg.
De kanske istället tjänar på det. Åkesson kommer tillbaka stärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
NovaOculus
Årets julkortsutskick för att muntra upp honom?

Ja! Det är jag med på.
Inte förvånande egentligen att Åkesson är pressad. Han och partiet har stått i skottlinjen under lång tid nu och särskilt i år under supervalåret.
Mer förvånande att Geert Wilders orkar kämpa vidare. Knalla runt med livvakter ständigt vid sin sida i över tio år kan inte vara så lätt alla gånger.
PS. Otroligt så många inlägg det är i den här tråden. Startad idag!
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Åkesson har gjort ett fantastiskt jobb, och man kanske glömmer att han är en av de partiledare i Sverige som suttit längst, och då i den absolut mest utsatta positionen.
Jag tror dessutom att detta är jättesmart på ett sätt, dels kommer en mjuk känslig sida av Åkesson fram i och med hans brev som publiceras överallt. Dels väcker det folks medkänsla, och allra mest eftersom vissa kvalster till "människor" (ex "Özz") inte kan avhålla sig från att sparka på en sjukskriven person. Detta väcker enorma sympatier för Åkesson och därmed indirekt för SD. Tack "Özz".
Tror det jag också. De kan få nya sympatisörer av detta. Ännu mer när Åkesson återkommer kanske.
Citat:
Om valet av ersättare är jag dock tveksam. Mattias Karlsson är duktig och en riktigt bra SD'are. Men han är inte riktigt ansiktet utåt och alltför timid. Hade älskat att se Jomshof i denna position!
För okänd för de flesta är min åsikt. Fast vi får se. Han kan växa i rollen om det nu inte bara är mer tillfälligt.