2014-10-17, 19:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thexpen
Sedan när får inte en komiker skämta om en politiker? Att kalla zigenaren i eldsvådan för utbränd hade däremot varit osmakligt.
Vad svamlar du om, att skämta om en allvarlig sjukdom som kan leda in i en djup depression och i många fall döden är inget att skämta om.
Citera
2014-10-17, 19:01
Medlem
Ratis avatar
Aftonbladets Lena Mellin: "Finns risk att han inte kommer tillbaka".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19713336.ab
Citera
2014-10-17, 19:01
Medlem
dannees avatar
Mattias Karlsson kommer vara klockren tills Jimmie är tillbaka.
Tror han kan locka lite kvinnor, han ser bra ut, supertrevligt intryck "svärmorsdröm"
Citera
2014-10-17, 19:02
Medlem
Tror detta kan gynna SD eftersom det redan börjat framkalla mer mobbing både från hatvänstern, Twittermobben och PK media.

Dock tråkigt för Jimmie. Måste varit en jäkla tuff tid som de flesta nog inte pallat med.

Hurvida Jimmie kommer tillbaka eller ej låter jag vara osagt. För tidigt att säga.

Men det finns en stor grupp i ledningen som kommer kunna hantera detta. Allt står och faller inte med Jimmie. Även om en del verkar tro det.
Citera
2014-10-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jobbigt för personen Åkesson.
Dock har jag lite svårt att tycka synd om företrädare för ett parti som vill stänga gränserna och skicka tillbaka asylsökande till flyktinglägret de kom ifrån. Dessa flyktingar har det verkligen tufft. Kanske något för Jimmie att prova under sin rehab.
Konsekvenserna för SD är förödande om inte Jimmie kommer tillbaka. Har svårt att se någon i det partiet som ens är i närheten av hans ,trots allt, skickliga argumentationsteknik.

Åkesson har i år besökt flera flyktingläger, till skillnad från Löfven och Reinfeldt.

Och givetvis har SD inga problem att ersätta Åkesson, inte för att det kommer att bli aktuellt på flera år.
Citera
2014-10-17, 19:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Jobbigt för personen Åkesson.
Dock har jag lite svårt att tycka synd om företrädare för ett parti som vill stänga gränserna och skicka tillbaka asylsökande till flyktinglägret de kom ifrån. Dessa flyktingar har det verkligen tufft. Kanske något för Jimmie att prova under sin rehab.
Konsekvenserna för SD är förödande om inte Jimmie kommer tillbaka. Har svårt att se någon i det partiet som ens är i närheten av hans ,trots allt, skickliga argumentationsteknik.

Nu vill ju förvisso inte SD "stänga gränserna" som du uttrycker det, utan endast föra en mer restriktiv invandringspolitik. Du vet, en sådan politik som sossarna förespråkade för inte allt för länge sedan. Minnet tycks dock vara extremt selektivt hos vissa.
Citera
2014-10-17, 19:07
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
För att det är svårt att veta om de verkligen menar det..

Fast det kam man ju aldrig veta om något. De önskar honom lycka till med att komma tillbaka, att inte tro att de menar det är lite meningslöst.
Citera
2014-10-17, 19:08
Bannlyst
såklart jimmie behöver lite paus efter allt som varit.. han har ju dessutom fru o barn ..

lite otaktiskt att gå ut med utbrändhet bara.. "hade räckt han tog nån månads semester" många vänsteridioter som gottar sig åt andras olycka... de som dessutom kallar sig godhetens apostlar! up in my ass ! pack
Citera
2014-10-17, 19:09
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad svamlar du om, att skämta om en allvarlig sjukdom som kan leda in i en djup depression och i många fall döden är inget att skämta om.

Nu påstår jag inte att du har sagt att det är en "hittepå" sjukdom men många andra av skribenterna här som håller på SD har vi otaliga tillfällen yttrat sig nedsättande om utbrändhet. Ofta tillsammans med härskarteknik som enbart har gått ut på att förlöjliga diagnosen. Givetvis framförallt mot kvinnor som tycks vara överrepresenterade i sammanhanget. Så att skämta om detta är inget mot vad andra fått utstått från vissa så kallade förståsigpåare.
Citera
2014-10-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Förnekelsen är ett faktum. Det är allmänt känt att han har ett spelmissbruk. Jag tror det är orsaken till att han tar ett break.

/ Leif

Det enda du vet är att han spelat poker och inte blivit av med mycket. Snacka om långsökt.
Citera
2014-10-17, 19:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Har svårt att se någon i det partiet som ens är i närheten av hans ,trots allt, skickliga argumentationsteknik.

Det är för att du är väldigt oinsatt i SD, eller inte vill se. Faktum är att jag själv ibland har svårt att förstå att Åkesson utmålas som SÅ viktig för partiet som han ju gör. Visst, Åkesson är extremt duktigt och bra på alla sätt och vis.

Men det är få partier som har så många extremt vältaliga, intelligenta och väldebatterande personer som SD bakom Åkesson. Mina favoriter är:
- Richard Jomshof
- Paula Bieler
- David Lång (*)
- Hanna Wigh
- Gustav Kasselstrand (*)

Alla dessa är extremt vältaliga och säkra, på en nivå som jag uppfattar att andra partier inte riktigt har. De jag har markerat med (*) "anses" ju kontroversiella på grund av en mer nationalistisk inriktning än övriga partiet. Men det är inte på något sätt extremt, sunda åsikter rakt igenom. Ingen större skillnad mot grundlinjen.
Citera
2014-10-17, 19:13
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joejjeman2
lite otaktiskt att gå ut med utbrändhet bara.. "hade räckt han tog nån månads semester" många vänsteridioter som gottar sig åt andras olycka... de som dessutom kallar sig godhetens apostlar! up in my ass ! pack

"Den som gräver en grop åt andra." Ser inte snyggt ut att sparka neråt så om nånting så ökar det bara sympatin för JÅ. Tycker personligen inte det är något konstigt med att gå ut med att han är utbränd om han verkligen är det. Finns ingen anledning att hålla på och mörka, speciellt inte hos SD där varje lögn som kommer fram i ljuset betraktas som ett bevis på att Fjärde riket är på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in