2020-01-09, 07:36
Medlem
He he..
Nu har Lasse gjort det igen !

I ett som han själv påstår gästinlägg från en gränspolis skrives i ett långt och mycket välformulerat men samtidigt oerhört Politiskt Korrekt (PK) inlägg om hur den svenska integrationspolitiken förstör mänskliga resurser ( läkare - som om alla som kommer till Sverige skulle vara just läkare ) på ett tårdrypande och försåtligt sätt.

Uppenbarligen känner han att hanns blogg börjar gå på tomgång och därför slänger han in ett provocerande inlägg för att locka fram trollen och få snurr på antalet inlägg och besökssiffrorna..

Och vart f-n har Ben Dover tagit vägen ? För det är väl inte Ben Dover himself som skrivit inlägget ?

Lasse har dock fått några spydiga kommentarssvar:

[
"Tänk om vi får hit en läkare från Syrien som efter ett år lärt sig flytande svenska och validerat sin utbildning. Vilken oerhörd vinst den personen är för samhället kontra ett svenskt barn som skall ha sjukvård, grundskola, gymnasieutbildning och högskoleutbildning."

Som jag förstår det kan folk som redan idag har relevant utbildning och gilitga resehandlingar få uppehållstillstånd här och arbeta här. Jag har själv arbetat med sådana. Många av de väljer att flytta vidare efter ett tag, till länder med högre löner och/eller lägre skattetryck.
]

och...

[
Vi har ju brist på poliser.
Kan inte irakiska poliser komma hit, validera sin utbildning snabbt, de är ju redan poliser.
Bus enkelt...
]

https://cornucopia.cornubot.se/2020/01/gastinlagg-att-forstora-en-resurs.html
Citera
2020-01-09, 08:23
Medlem
Han har gjort flera aggressiva utspel på twitter mot företrädare och partiet moderaterna samtidigt som han blockat personen utan chans att försvara sig. Tror hans aggressiva beteende hänger ihop med nya fru ryssen Lena och hennes ”vilda” liv. Wilderäng har nog inte riktigt förstått vem han gift sig med i takt med att de rosa molnen byts ut mot ”vardag” med ”äventyrskan”.
Citera
2020-01-09, 08:52
Medlem
Ja, att han reste iväg till Australien för att hämta hem frun hade nog ingenting att göra med rädsla för att hon skall knulla attraktiva män när hon vistas borta ensam.
Citera
2020-01-09, 11:01
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Oj, det var länge sedan jag var inne och läste på hans blogg, och de ytterst få gångerna jag gjort det under de senaste åren så har jag följt någon länk härifrån. När jag först hittade hans blogg för en herrans massa år sedan så kollade jag den ganska ofta.

Gick in och kikade lite nu och tycker det är påfallande hur sur och bitter han verkar vara numera. Vad fan är det med karln? Snygg yngre flickvän, böcker som verkar sälja hyfsat trots att de är helt oläsbara, verkar leva ett rätt behagligt liv om man bara kollar det som postas på bloggen.

Så vad fan surar han om? Blockar och är aggressiv. Helt humorlös.

Vad är det som pågår mellan raderna i hans liv? Som vi inte får läsa om på bloggen? Eller är det bara hans sanna natur som börjar krypa fram mer och mer?
Citera
2020-01-09, 13:18
Medlem
Om man ser tillbaka kronologiskt kan man se förändringarna och ser man till vad som hänt utanför bloggen så behöver man inte ha en lika stor foliehatt som bloggaren själv för att förstå vad detta kommer ifrån. Killen har blivit en nyttig idiot, påverkad av andra krafter.
Citera
2020-01-09, 14:22
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Gick in och kikade lite nu och tycker det är påfallande hur sur och bitter han verkar vara numera. Vad fan är det med karln? Snygg yngre flickvän, böcker som verkar sälja hyfsat trots att de är helt oläsbara, verkar leva ett rätt behagligt liv om man bara kollar det som postas på bloggen.

Vad är det som pågår mellan raderna i hans liv? Som vi inte får läsa om på bloggen? Eller är det bara hans sanna natur som börjar krypa fram mer och mer?

Jag tror att mycket handlar om att han helt enkelt inte tål tanken att ha haft fel. Den beryktade bostadsbubblan har inte spruckit än trots att han gaggat om det i tio år. Fler och fler börjar snarare se honom som lite smått hysterisk och tar honom inte seriöst. Detta gnager på honom enormt då han verkar besatt av status.

För precis som du skriver så har han faktiskt ett rätt bra liv - ung atletisk flickvän, reser mycket har, drar uppenbarligen in bra med pengar. Men det är respekten han saknar som han känner att han faktiskt förtjänar.
Citera
2020-01-10, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ja, att han reste iväg till Australien för att hämta hem frun hade nog ingenting att göra med rädsla för att hon skall knulla attraktiva män när hon vistas borta ensam.

Kan nog ligga någonting i detta!

Lena är ju väl 37-38 och har inte några barn. I den åldern kan barnlösa kvinnor få "tuppjuck" av hormoner och trots vad alla feminister påstår så vill de den stora majoriteten av kvinnor ha barn.

Lasse däremot verkar avsky barn, särskilt små eftersom de skriker och stör. I ett blogginlägg från när han flög ner till Australien skrev han just om detta har jag för mig...

Skall bli roligt att se hur detta kommer att utveckla sig...
Citera
2020-01-10, 05:54
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Han har Aspergers och frun har borderline (hon har lärt sig hantera det dock, hon är intelligent, de träffades inom Mensa).
Citera
2020-01-11, 09:49
Medlem
Även en blind höna kan hitta korn. Här håller jag med vilden.

https://twitter.com/cornubot/status/1215899931304693760?s=21
Citera
2020-01-11, 11:24
Medlem
Bär Lasse ständigt med sig en bug-out-bag (BOB)..?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bug-out_bag
Citera
2020-01-11, 19:42
Medlem
Undrar om Lasse nu har låtit montera på vinterdäcken på Teslan för att kunna köra upp till Sälen och frottera sig med det fina folket (asfulla SSU:are etc) på "Folk & Försvar" som nu i morgon Söndag startar sin årliga konferens på Sälens högfjällshotell ...

Så MÖP:ig som han är...
Visserligen får bara organisationer vara medlemmar men Lasse har nog sett till att skaffa sig VIP-pass..

https://folkochforsvar.se/
Citera
2020-01-11, 21:30
Medlem
Vill minnas han bojkottar eventet då FOF drar ner på sociala medier hittepå individer och ftg, de har ökat påtagligt enligt FOF. I Lasses fall beror det förmodligen mer på relationen med hans nya fru, ryska infiltratören Lena. Lex MUST..

Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Undrar om Lasse nu har låtit montera på vinterdäcken på Teslan för att kunna köra upp till Sälen och frottera sig med det fina folket (asfulla SSU:are etc) på "Folk & Försvar" som nu i morgon Söndag startar sin årliga konferens på Sälens högfjällshotell ...

Så MÖP:ig som han är...
Visserligen får bara organisationer vara medlemmar men Lasse har nog sett till att skaffa sig VIP-pass..

https://folkochforsvar.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in