2016-09-16, 18:59
Medlem
Har ni verkligen inget bättre för er än att hålla på och skriva i den här tråden. Måste poängtera bara att i mensas matrikel finns det mer än EN Wilderäng.
Citera
2016-09-16, 20:02
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsWilderang
Har ni verkligen inget bättre för er än att hålla på och skriva i den här tråden. Måste poängtera bara att i mensas matrikel finns det mer än EN Wilderäng.

...nu när du frågar det... så... nej! Jag har inget bättre för mig

Jag har alltid sett Mensa som ett sorts kukmätartävling bland folk som var duktiga i skolan, men som aldrig uppskattades för det, då dom ofta var besserwissers eller nördar.
Citera
2016-09-16, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
...nu när du frågar det... så... nej! Jag har inget bättre för mig

Jag har alltid sett Mensa som ett sorts kukmätartävling bland folk som var duktiga i skolan, men som aldrig uppskattades för det, då dom ofta var besserwissers eller nördar.

Precis det! En überlöjlig tävling i vem som kunde mest osvenska akademikerord som lät avancerade. Mensa har fan absolut ingenting att göra med intelligens, eller för att hårdra det, vanligt sunt bondförnuft.

Det handlar bara om social klättring och ingenting annat.

Men Wilderängs böcker är sakliga och intressanta. Applåder från mig.
Citera
2016-09-16, 20:29
Medlem
Mensa utgör en gruppering av människor på IQ som enda urval och blir en klubb för inbördes beundran. Det finns flera psykologiska faror med detta, inte minst föreställningen att det är något speciellt med ens IQ som gör att andra har fel oavsett vad saken gäller. IQ blir en egoboost som förstärker känslan av att ha rätt oavsett om man faktiskt har det eller inte. Mensa är ungefär lika meningsfullt som "klubben för oss som har längre kuk än 98% av befolkningen".
Citera
2016-09-16, 20:40
Medlem
Flashbackanvändaren LarsWilderang ovan är inte samma person som denna tråd handlar om. Blir lätt lite förvirrande när det dyker upp ett troll i tråden.
Citera
2016-09-16, 21:47
Medlem
Cornucopia ser verkligen förjävlig ut, gör den inte? Det ser ut som anslagstavlan på Ica Sätila, med några försök till substans pliktskyldigt insprängt i kommersen.
Citera
2016-09-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Räcker med en titt i Mensas medlemsmatrikel för att konstatera att det endast finns en Wilderäng som medlem.

Ps. Det är inte Lars...

Förutom den lilla saken att alla medlemmar inte står i matrikeln då man själv utan att behöva motivera varför kan välja att inte stå med.
Citera
2016-09-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Flashbackanvändaren LarsWilderang ovan är inte samma person som denna tråd handlar om. Blir lätt lite förvirrande när det dyker upp ett troll i tråden.
Okej, "Lars" skall i alla fall ta officiella foton nästa vecka. Vi får se om "han" har en mensapin på sig då eller ej.
Citera
2016-09-18, 22:08
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsWilderang
Okej, "Lars" skall i alla fall ta officiella foton nästa vecka. Vi får se om "han" har en mensapin på sig då eller ej.

Det blir nog snyggt... själv ska jag också ta officiella foton till veckan, och då ska jag ha på mig min pin från föreningen för gossar med kuk över nio tum. Plus att jag ska försöka få tag på ett par solbrillor som man kan ha över dom vanliga glasögonen. -Har hört att dom smarta killarna har såna...plus gubbar på över nittio år, för dom köper sina solglajjor på nån mack som har restlager från artonhundratalet.

Citat:
Men Wilderängs böcker är sakliga och intressanta. Applåder från mig.

Jag tycker att han faktarunkar för mycket... ingen jävel vill väl veta namnet på varenda militär pryl som någonsin M-nummersatts. Hela romansamligen låter ju som en blandning av "fordonsigenkänningskort" från försvarsmakten, och en billig kärringsnusk-roman där nån militär juckar på sin älskarinna på nåt taffligt sätt.

Men visst! I brist på annan vettig läsning så kan jag genomlida en eller annan bok av herr Olofssson.
Citera
2016-10-02, 00:17
Medlem
Så jävla trött på den narcissistiska idioten till MÖPare och hans eviga marknadsföring av sig själv och sina apokalyptiska böcker. Han marknadsför NATO så jävla hårt att det kommer få motsatt effekt...

Kolla vad cool jag är...

https://twitter.com/cornubot/status/782289495274184705
Citera
2016-10-02, 20:43
Medlem
Vad fan är det för fel på människan??

https://twitter.com/cornubot/status/782650401971658752
Citera
2016-10-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Vad fan är det för fel på människan??

https://twitter.com/cornubot/status/782650401971658752

Vad är det för pin som sitter på kavajslaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in