2020-01-12, 22:30
Avslutad
Omsättning och vinst i hans egna bolag har ökat kraftigt.
https://www.allabolag.se/5590784640/angsjodal-text-ab

Kommer intäkterna främst från bloggen eller hans böcker?
Citera
2020-01-12, 23:12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Omsättning och vinst i hans egna bolag har ökat kraftigt.
https://www.allabolag.se/5590784640/angsjodal-text-ab

Kommer intäkterna främst från bloggen eller hans böcker?
Böckerna mest. Det är genom en uppblåst upplaga som rysspengarna tvättas, tippar jag. Att trycka och sedan destruera det osålda överskottet kostar i sig inte mycket.

Jag tror att hans ökade stingslighet kommer sig av den här situationen. Han verkar vara en människa med någon sorts samvete, trots allt. Det hela tär på honom - och så risken sen! Vem kan egentligen trivas i händerna på främmande makt?
Citera
2020-01-13, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Böckerna mest. Det är genom en uppblåst upplaga som rysspengarna tvättas, tippar jag. Att trycka och sedan destruera det osålda överskottet kostar i sig inte mycket.

Jag tror att hans ökade stingslighet kommer sig av den här situationen. Han verkar vara en människa med någon sorts samvete, trots allt. Det hela tär på honom - och så risken sen! Vem kan egentligen trivas i händerna på främmande makt?

Undrar just hur många spökskrivare Lasse anlitar för sina böcker.. Säkert en hel del och sedan är bara Lasse redaktör och ser till att det ser ut som om det vore han som skrivit och att sammanhangen passar...
Fast jag tror ju inte att det är ryssen som betalar honom..
Citera
2020-01-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Undrar just hur många spökskrivare Lasse anlitar för sina böcker.. Säkert en hel del och sedan är bara Lasse redaktör och ser till att det ser ut som om det vore han som skrivit och att sammanhangen passar...

Inga spökskrivare alls. Wilderäng lämnar ifrån sig sitt illa skrivna manuskript till en redaktör som hyfsar till det. Jämför man hans första egenutgivna bok med samma titel utgiven av förlag är det i princip en ny bok. En spökskrivare skulle aldrig kunna ligga bakom den smörja Wilderäng lämnar ifrån sig. Ingen är väl så dum att han anlitar en spökskrivare som inte kan skriva?
Citera
2020-01-13, 11:59
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen

Tror personligen inte att han anlitar spökskrivare. Har man läst hans blogg en tid och sedan läser en av hans böcker så ser man att det är exakt samma stil och formuleringar.

En stil som fungerar på en blogg, men blir i det närmaste oläsbart i bokform. Om man inte älskar illa skriven skit förstås. Vilket väldigt många svenskar som bekant gör.
Citera
2020-01-15, 14:18
Medlem
Eftersom Lasse tycks gå igång och få ståpäls - och kanske även ståfräs - av ekonomisk olycka, konkurser och att människor störtas ut i arbetslöshet etc. - så att hans egna profetior blir uppfyllda - i en slags omvänd lyckönskan, så får han här ytterligare bensin på sin brasa!

I Norge begärs samtliga modemärkes-kläd-palt-butiker som heter "SuperDry" (SuperTorr) i konkurs..
Har för mig att det skall finnas en i Göteborg men jag är inte helt säker

Befinner mig i skrivande stund i Norge, skriver med en relativt sett billig ASUS-dator - i jämförelse med märkestorskarnas Äpplen och läste nyheten i norska börsen.no

https://www.borsen.no/nyheter/konkurs-for-klesgigant-i-norge/71809010

Lasse hånade ju länge BH för att han handlade kläderna i Ullared.
Mig veterligen ahr denna firma aldrig gått med förlust..

Och jag undrar fortfarande vem som håller Lasse ekonomiskt under armarna...
Citera
2020-01-15, 15:52
Medlem
Jag har följt bloggen i flera år. Till en början tyckte jag den var riktigt bra, intressant och högt i tak bland kommentarerna. Man kunde föra en diskussion med både intelligens och med humor.

För några år sedan ändrades det, både innehållet och språket. Attityden till sina läsare blev mer och mer raljant och en översittarattityd börjar forma sig. Från att ha tjänat pengar på oljeaktier, enligt egen utsago och någon lokal tidningsintervju, börjar man tala om för andra att Tesla är det enda som gäller och alla "fosilare" är onda människor. Man har börjat bete sig som en nyrik rysk snorvalp.
Citera
2020-01-17, 18:31
Medlem
Lasse fredagsmyser ikväll ironiskt över LO:s senaste reklamfilm och kallar dem folkhemsfundamentalister... Han vågar nog inte ta ordet "svärjevän" i sin mun dock även om han säkert skulle vilja...

Reklamfilmen är inspelad i samma kvarter i Trollhättan som filmen "En man som heter Ove" spelades in i - eller också väldigt likt - och i filmens öppningsscen kommer just en röd SAAB 99 körande. En sådan som Ove körde. Scenariot i övrigt är 80-tal i mode, Sony Freestyle med kassett, Salomon-ryggor etc.

Men visst är det en Greta-kopia som tittar fram ?

Vad som även är intressant i sammanhanget är ju att dessa kvarter, (övre) Bergkullevägen i Trollhättan är Lasses barndomskvarter innan han som gymnasist i 18-årsålder flyttade till en egen bostadsrätt.

Jag vet, för jag kommer själv inte så långt ifrån THN - Trollhättan..

https://cornucopia.cornubot.se/2020/01/fredagsmys-lo-kritvita-historielosa.html
Senast redigerad av Satilamannen 2020-01-17 kl. 18:40.
Citera
2020-01-17, 22:11
Medlem
Undrar hur många timmar i veckan Lasse lägger ner på sin "vitlista" och att moderera kommentarer och sedan skriva inlägg om allt detta? Undrar vad han föreställer sig skulle hända om han bara lät folk kommentera som de vill.
Citera
2020-01-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Jag har följt bloggen i flera år. Till en början tyckte jag den var riktigt bra, intressant och högt i tak bland kommentarerna. Man kunde föra en diskussion med både intelligens och med humor.
För några år sedan ändrades det, både innehållet och språket. Attityden till sina läsare blev mer och mer raljant och en översittarattityd börjar forma sig. Från att ha tjänat pengar på oljeaktier, enligt egen utsago och någon lokal tidningsintervju, börjar man tala om för andra att Tesla är det enda som gäller och alla "fosilare" är onda människor. Man har börjat bete sig som en nyrik rysk snorvalp.

Ja, Lasse har börjat bli ilsken, arrogant , dryg och närmast oförskämd mot sina kvarvarande läsare... De gamla drar sig därifrån men fylls på av nya yngre förmågor...

Att han är okunnig och kan slänga ur sig påstående som är ytterst lätta att verifiera/falsifiera är också någonting som är närvarande ... Han tror ju att han har rätt och kan allt.. Om allt
Och skulle ALDRIG erkänna ett fel ..

Som i senaste inlägget om PostNords nära konkurs..

"..Cornucopia?2020-01-19 12:16
Nej, varken posttågen eller personalen som sorterade manuellt ombord finns kvar..."

https://cornucopia.cornubot.se/2020/01/svenska-delen-av-postnord.html

En enkel sökning ger vid handen att posttågen från Stockholm till Göteborg resp. Malmö finnas kvar och att det bara är posttåget till Sundsvall som försvunnit vid årsskiftet

https://www.gp.se/nyheter/sverige/postt%C3%A5g-till-sundsvall-ers%C3%A4tts-med-lastbilar-1.16362731
Citera
2020-01-19, 22:16
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Undrar hur många timmar i veckan Lasse lägger ner på sin "vitlista" och att moderera kommentarer och sedan skriva inlägg om allt detta? Undrar vad han föreställer sig skulle hända om han bara lät folk kommentera som de vill.

Lasse vet vad som händer. Bengt från Vägvalet och SD kommer tillbaka och skriver inlägg.

Det är anledningen, vad det verkar, till att Lasse stängt av fria kommentarer.
Citera
2020-01-21, 15:02
Medlem
Nu måste Lasse slita sitt hår!

Nu när han och de som kör TESLA inte länger kommer att vara en "elit" som drygt von oben kan se ner på de andra som inte har råd at tlägga ut en miljon eller mer på en överhajpad iPho.. f-låt TESLA !!

Tyska Sono Motors har nått målet i sin insamling och skall 2021 börja tillverka en Voltswagen - en elbil som vanliga människor kommer att ha råd med .

Och det i Lasses hemstad Trollhättan !

https://www.nyteknik.se/elbilar/elbils-startupen-sono-motors-nar-insamlingsmalet-pa-500-miljoner-6984748

Sug på den du Lasse !
Har själv pyntat in pengar och beställt en..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in