2015-09-17, 23:16
Medlem
Siegsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allehej
Vad tror ni är chanserna för att Jimmie står som statsminister 2018?

Fortsätter det som det gör nu med gullandet av flyktingar och en helt obefintlig invandringspolitik från sjuklöverna så tror jag absolut Jimmie Åkesson är statsminister 2018.

Citat:
Hur tror ni det kommer påverka Sverige med allt som har med invandring att göra?

Möjligtvis en liten restriktivare invandringspolitik, men inga större förändringar som kommer vara märkbara.

Citat:
Och om nu Jimmie skulle bli statsminister vad kommer hända med invandringen över lag?

Se svaret ovan.

I takt med att SD blir större så faller man mer och mer in i samma PK-etablissemang som de övriga partierna. Bara att se på hur man plockat isär hela sitt ungdomsförbund nu på helt odemokratiska grunder.

Citat:
Är det redan försent att stoppa denna våg av flyktingar som kommer?

Att stoppa den här enorma strömmen av flyktingar skulle säkert gå att ordna på ett eller annat sätt. Värre blir det i så fall för Åkesson och SD att klura ut hur man ska göra med alla som redan tagit sig hit.

Dessvärre är Sverige redan förlorat och det enda som skulle kunna rädda landet är att ett mer radikalt parti får inflytande i den svenska politiken.
Citera
2015-09-17, 23:33
Medlem
ArischManns avatar
Helt realistiskt hur många % skulle SD behöva för att Jimmie skulle bli statsminister?
Förklara gärna för mig resonemanget bakom den siffran.
Citera
2015-09-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jimmie är ju inte överdrivet erfaren som politiker.

Invandringen lär ju minska, men inte med 90% eller mer som SD vill.

Jag har ärligt talat inget politiskt hopp kvar. Om 7 av 8 partier är lika goda kålsupare, varför skulle då inte även SD vara det? Visst de vinner en djävla massa röster på att läget ser ut som det gör, men sen då? Blir det guld och gröna skogar? Det lär bli samma skit som vanligt såklart med svikna löften och hyckleri. Dock ser jag inget bättre alternativ just nu.

Hahaha för det är ju Löfvén då eller? Stefan Löfvén vår nuvarande statsminister har inte suttit i Riksdagen tidigare, han är bara en simpel amatörsvetsare som lyckats göra karriär på kontoret för IF-metall och LO. Åkesson har ju i jämförelse mångårig riksdagserfarenhet och en påbörjad (avslutad?) universitetsutbildning?

Plus att han tidigare också varit en del av gräsrötterna inom SD, delat ut flygblad osv. som lyckats klättra till partiledare.

Nog om det men ifall SD tar makten så kan man ju ändå säga att landet blivit illa åtgånget. Vi lär däremot få se radikalare förändringar när det kommer till upplopp och uppvigling i Sveriges förorter. De som skapar kravaller lär ju inte släppas efter ett polisomhändertagande utan snarare utvisas ifrån Sverige, vilket inte är mer än de förtjänar. Lika så gäller alla de utlänningar som våldtar, stjäl, slåss, mördar och terroriserar i vårt samhälle.

Om nu SD visar sig vara mesiga nog att inte utvisa eller avrätta idioter tillhörande det kriminella slöddret så väntar ju betydligt tuffare och längre fängelsestraff iallafall, det är ju alltid något att trösta sig med.

Det kommer nog införas krav på självförsörjning bl.a. och senare får de som vägrar integreras resa hem. Jag hoppas vanligt folk tar sitt förnuft till fånga inför nästa val, allt fler och fler börjar ju att reagera på förd politik och sitter SD i regeringsställning år 2018 kan vi nog börja se ljusare på framtiden.
Citera
2015-09-17, 23:47
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Hur tror ni det kommer påverka Sverige med allt som har med invandring att göra?
Och om nu Jimmie skulle bli statsminister vad kommer hända med invandringen över lag?
Är det redan försent att stoppa denna våg av flyktingar som kommer?

Inte så stora tyvärr om vi skall vara ärliga. Mer troligt att dom andra partierna bildar storkoalition.
Förhoppningsvis så stoppas inflödet isf markant.
Färre nya invandrare men tyvärr görs inget åt alla kaosblattar som redan är här.
Det är inte försent att stoppa inflödet men det är försent att rädda Sverige.
Citera
2015-09-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
Och SD är som Arnstad. Så vad vill du ha sagt?

Om du heter Milan sevo eller liknande på riktigt så är du inte svensk och ska inte uttala dig om Sverige. Åk ner till balkan och snacka skit istället.

On topic, ja kanske. SD lär få minst 40% efter de terrordåd som tvivellöst kommer att inträffa.
Citera
2015-09-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Vad jag vet så har han redan bekräftat att han inte vill bli Statsminister utan den posten kommer överlämnas till någon annan. Men han drar tyglarna i partiet.

Tror definitivt att Sd kommer ta makten 2018, om inte innan. Den massiva rörelse som pågår just nu går inte att stoppa, bollen är i rullning från berget och den blir bara större och större.

det är slut för 7-klövern.

HEJA SD!
Han styr partiet, någon annan "styr" Sverige.

Putin/Medvedev-förhållande bekräftat!
Citera
2015-09-18, 00:06
Medlem
SD är det enda parti som verkar fatta hur lång tid det tar att bygga upp saker och hur fort det går att riva ner. Att det tar otroligt lång tid för en invandrare att integreras, det räcker inte med ett deltidsjobb som taxichaffis. Att försvaret tar decennier att bygga upp att det inte kan köpas i panik när en rysk ubåt dyker upp efter att ha nedmonterat det i 30 år. Att massinvandring leder till mängder av problem som kommer att gälla i generationer framåt och så vidare. Andra partier tycks verkligen vara så jävla blåsta att de tror att saker och ting förändras på ett år, eller några månader. Den där stillsamma långsiktigheten är sd's styrka. De har verkligheten på sin sida.
Citera
2015-09-18, 00:08
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ca 5% risk.
Citat:
Risken är att det blir som Nazityskland 2.0. Statskupp, rasistdiktatur, och invandrarna skickas med tåg till dödsläger, etnisk rensning. Det får inte hända. Jag kommer att beväpna mig och gå med i motståndsrörelsen på valnatten OM SD skulle få 40%+.
Citera
2015-09-18, 00:09
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Svetsarn kan (helt otroligt) prata engelska, och det kan han relativt mycket bra. Men det känns som Löfven är en tyst mus, man hör inget från snubben alls.
Du sysslar ju med rena lögner och historieförfalskning! När Löfven tillträdde så ombeddes han inför rullande kameror att ge kommentar på engelska varpå han skyndande snabbt förbi och ropade "NO ÄNGLISH!".

Karln kan inte prata engelska.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=cWqLknuy4cw (inte klippet jag avsåg men ändå ett talande)
Senast redigerad av Rosa-Pantern 2015-09-18 kl. 00:12.
Citera
2015-09-18, 00:16
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Rattenfanger
Jag undrar om Jimmie blir bjuden på Nobelfesten om han blir statsminister. Måste se jääävligt märkligt ut annars.
Nobelstiftelsen är en privat organisation och Nobelfesten är en privat tillställning så de har rätt att bjuda vem de vill och porta vem de vill.

Med detta sagt så är det hög tid att behandla Nobelstiftelsen som vilket evenemang som helst och därmed skicka fakturan för polisbevakningen, lokalhyra och annat till stiftelsen. Jag kan tänka mig att sossen Sohlman, som är ordförande i stiftelsen, kommer tänka om då.
Citera
2015-09-18, 00:30
Medlem
Hinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jimmie är ju inte överdrivet erfaren som politiker.

Err, har inte han varit politiker i närmare 20 år? Betydligt mer erfaren än Stefan Löfven i alla fall. Jag skulle gärna se Jimmie som statsminister men trots att de med största sannolikhet kommer vara största parti nästa val så kommer en kompromiss med t.ex M behöva göras, då kan nog statsministerposten ges till dem för att få stödet att föra SD's politik.
Citera
2015-09-18, 00:31
Medlem
Smortins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Din profilbild provocerar mig

Mig också. Jag tål inte ens att se trynet på den där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in