2015-09-18, 00:35
Medlem
Ursprungligen postat av allehej
Vad tror ni är chanserna för att Jimmie står som stadsminister 2018?
Hur tror ni det kommer påverka Sverige med allt som har med invandrig att göra?
Och om nu Jimmie skulle bli stadsminister vad kommer hända med invandringen över lag?
Är det redan försent att stoppa denna våg av flyktingar som kommer?

Vilken stad ska han bli minister? och vad betyder invandrig?
Citera
2015-09-18, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeventyr
Om du heter Milan sevo eller liknande på riktigt så är du inte svensk och ska inte uttala dig om Sverige. Åk ner till balkan och snacka skit istället.

On topic, ja kanske. SD lär få minst 40% efter de terrordåd som tvivellöst kommer att inträffa.

Han ska inte åka någonstans bara för att du vill det. Det kommer aldrig hända även om SD vinner
Citera
2015-09-18, 00:43
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2015-09-18, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
Du sysslar ju med rena lögner och historieförfalskning! När Löfven tillträdde så ombeddes han inför rullande kameror att ge kommentar på engelska varpå han skyndande snabbt förbi och ropade "NO ÄNGLISH!".

Karln kan inte prata engelska.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=cWqLknuy4cw (inte klippet jag avsåg men ändå ett talande)

Jag hatar sossarna,skulle aldrig rösta på sossarna, aldrig i hela mitt liv. Men jag blev ändå lite ställd att en gammal svetsargubbe från metall ens kunde yttra en mening engelska. Han pratar helt okej. Jag hoppas dock han blir avsatt snarast.

Finlands statsminister äger.

https://www.youtube.com/watch?v=ED-4SSiqmtA Han våldtar Steffe
Senast redigerad av sampanl 2015-09-18 kl. 07:03.
Citera
2015-09-18, 09:20
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
http://www.metro.se/nyheter/yougov-flyktingfragan-viktigast-bland-svenskar-sd-storsta-parti/EVHoip!9x7k81NHsgoEM/
Se där ja. Trevligt.
Citera
2015-09-18, 13:36
Medlem
Hej Vi alla kan nu konstatera att 7 k partierna inte har något vidare flyt längre i opinionen.
För att säga det rakt ut , i fritt fall.
I ett kommande val kan tom flera partier förpassas ur riksdagen.
Det kommer att innebära att många av er helt enkelt blir utan jobb,partistöden kommer
ju ochså att sänkas rejält, fler kommer att mista sina platser vi köttgrytorna helt enkelt.
Så vad säger ni ,är dagens alltmer inpopulära politik bland väljarna, heligare än era arbeten ?
Citera
2015-09-18, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aeventyr
Om du heter Milan sevo eller liknande på riktigt så är du inte svensk och ska inte uttala dig om Sverige. Åk ner till balkan och snacka skit istället.

On topic, ja kanske. SD lär få minst 40% efter de terrordåd som tvivellöst kommer att inträffa.

Men SD står ju för öppen svenskhet, och jag äter sill. Du kommer nog uteslutas.
Citera
2015-09-19, 11:19
Avslutad
Det märkliga är, när man har sett politiken från insidan hur många SD sympatisörer det verkligen finns i alla andra partier, men ingen vågar säga ett knyst av rädsla för att förlora arvoderade förtroendeuppdrag och tjänstemanna anställningar. Man blir fan mörkrädd när individer värderar sin egen lön före egna ståndpunkter och åsikter.
Citera
2015-09-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det märkliga är, när man har sett politiken från insidan hur många SD sympatisörer det verkligen finns i alla andra partier, men ingen vågar säga ett knyst av rädsla för att förlora arvoderade förtroendeuppdrag och tjänstemanna anställningar. Man blir fan mörkrädd när individer värderar sin egen lön före egna ståndpunkter och åsikter.

Med det kommer att straffa sig när Sd får massor av nya mandat i riksdag kommuner och landsting. Det blir mindre kvar till de som håller fast vid 7 klövern.

Fram till 2018 kanske det blir en flykt av etablerade politiker till Sd. Förmodligen knackar de på hos Jimmie för att få någon form av garanti om en plats, innan de tar steget fullt ur. Man bränner inga broar innan man har flyktvägen klar.

Fast de som väntar till valåret 2018 kan ha vänta för länge de som byter i tid har bäst chans men de bränner samtidig sina broar och har då passerat the point of no return.
Citera
2015-11-04, 17:41
Medlem
Jag tror att SD kommer att bilda regering med antingen de borgerliga eller de Rödgröna, svårt att avgöra, men förmodligen kommer det att bli Rödgröna. Jag tror att SD når kanske 21% av rösterna 2018 och kommer då att ha breddat sin politik och blivit mer etablerade i den politiska kartan i Sverige. Jag tror då att inget riksdagsparti på riktigt kommer att utesluta SD när de är så stora då. SD:s ideologi passar bättre ihop med de Rödgröna i dagens Sverige men SD skulle också kunna få en spännande dynamisk partipolitisk ideologi med de borgerliga, de är ju bara ändå främlingsfientliga och vill skapa dumma konflikter och spänningar i Sveriges relationer med andra stater och samfund.
Citera
2015-11-04, 17:53
Medlem
Den stora nyckelfrågan är väl huruvida något annat parti kommer att börja samarbeta med SD?

Jag tror inte så blir fallet. Sjuklövern kommer vid valet att tappa ett eller två partier som inte uppnår 4% spärren, men sen kommer de som är kvar att samarbeta med varandra för att kunna fortsätta hålla SD utanför politiken.

Mest troligt är att S+M bildar en regering. Det är en naturlig åtgärd ifall SD uppnår 30%. Tillsammans bör S+M uppnår åtminstone 35% och därmed vara störst. Sen kommer de att tvingas samarbeta med de andra återstående partierna, troligen C+MP+V vilka alla tre är extremt invandrarvänliga. Tillsammans uppnår de majoritet, dvs mer än 50%.

Tyvärr...

Det är mer troligt att sjuklövern fört Sverige ner i botten och att hela välfärdssystemet står och svajar betänkligt om det inte redan kollapsat helt, än att vi får stopp på invandringspolitiken även under åren 2018-2022.
Citera
2015-11-05, 11:09
Medlem
I såväl Norge som Danmark samverkar SD:s närmaste motsvarigheter med andra partier. Något liknande kommer att inträffa även i Sverige, när normaliseringsprocessen inom SD gått tillräckligt långt.
Brytningen med det mer extremistiska ungdomsförbundet var ett mycket viktigt steg i denna utveckling.
"Pudeln" nyss - med offentlig ursäkt och allt för utfrysningen av Aftonbladets Lena Melin - hade också avsevärd betydelse för SD:s pågående normalisering. SD börjar lära sig konsten att umgås med massmedia.
En hel del återstår emellertid innan SD blivit ett någorlunda normalt svenskt riksdagsparti. Tro mig - det kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in