2015-09-17, 21:39
Medlem
Mycket tänkbart att han vinner, eftersom praktiskt taget alla jag känner vill rösta på honom. Men om SD inte får en gigantisk majoritet så lär det väl inte hända så mycket, för då kommer de andra att sabotera allt.
Citera
2015-09-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allehej
Vad tror ni är chanserna för att Jimmie står som statsminister 2018?
Hur tror ni det kommer påverka Sverige med allt som har med invandring att göra?
Och om nu Jimmie skulle bli statsminister vad kommer hända med invandringen över lag?
Är det redan försent att stoppa denna våg av flyktingar som kommer?

Ungefär lika stor chans som att SDs olika representanter runt om i Sverige helt plötsligt unisont kommer sluta att bräka ur sig en massa grodor och plumpa kommentarer på olika sociala medier, alltså = noll.
Citera
2015-09-17, 21:48
Medlem
Jag tycker Jimmie är en ganska dålig politiker, inte alltid så vass som många tycker i debatter. Kan ni se Jimmie åka runt och skaka hand med presidenter och politiker på världsplanen? Kan han ens prata engelska? Det skulle bli ett utrikespolitiskt fiasko att ha SD vid makten, och jag vet inte om Sveriges finanser skulle skötas med värdighet över huvud taget. Men jag jag hoppas dock att den växande takten som SD har som parti skickar en signal till övriga partier.

Jag tror också SD växer för det är det ända partiet förutom möjligen V som man kan rösta på som enskilt parti. Jag vill inte rösta på allians av partier. Finns inga alternativ idag.

Så jag kan säga att jag antingen röstar V,SD eller blankt.
Senast redigerad av sampanl 2015-09-17 kl. 21:54.
Citera
2015-09-17, 21:50
Bannlyst
Det är tyvärr inte särskilt troligt att SD hinner växa till största blocket.
Citera
2015-09-17, 21:56
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jimmie är ju inte överdrivet erfaren som politiker.
Inte Stefan Löfven heller, han hade inga politiska uppdrag alls innan han blev statsminister, vilket är jävligt märkligt.. Han är helt inkompetent vilket hörs på hans retorik: "Det är bara att titta, öhhm, o-och ni kommer se, a-att det är precis så de-det ligger till". Svetsarn.
Citera
2015-09-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Jag tycker Jimmie är en ganska dålig politiker, inte alltid så vass som många tycker i debatter. Kan ni se Jimmie åka runt och skaka hand med presidenter och politiker på världsplanen? Kan han ens prata engelska? Det skulle bli ett utrikespolitiskt fiasko att ha SD vid makten, och jag vet inte om Sveriges finanser skulle skötas med värdighet över huvud taget. Men jag jag hoppas dock att den växande takten som SD har som parti skickar en signal till övriga partier.

Jag tror också SD växer för det är det ända partiet förutom möjligen V som man kan rösta på som enskilt parti. Jag vill inte rösta på allians av partier. Finns inga alternativ idag.

Så jag kan säga att jag antingen röstar V,SD eller blankt.

Just nu får vi se svetsarn åka runt och skaka hand så det kan ju inte bli sämre i varje fall.
Citera
2015-09-17, 22:04
Medlem
flashbacktrolls avatar
Helt omöjligt är det inte, om SD fortsätter öka i den här takten. Dessutom krävs det inte 51% ifall KD, FP, och kanske något mer parti åker ur riksdagen. Då blir i praktiken deras röster bortkastade.

Problemet är att SD:s företrädare saknar den politiska erfarenhet som krävs för att styra ensamma. De har inte direkt några internationella kontakter på samma sätt som M och S har, vilket är oerhört viktigt i utrikespolitiken. Så även om SD blev regeringsbärande 2018 så finns risken att det skulle bli en ganska tafflig regering. Mitt idealregering vore SD som bärande parti, men med stöd av M eller KD, som också kunde få några ministerposter för att avlasta SD.
Citera
2015-09-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Just nu får vi se svetsarn åka runt och skaka hand så det kan ju inte bli sämre i varje fall.

Svetsarn kan (helt otroligt) prata engelska, och det kan han relativt mycket bra. Men det känns som Löfven är en tyst mus, man hör inget från snubben alls.
Citera
2015-09-17, 22:39
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Svetsarn kan (helt otroligt) prata engelska, och det kan han relativt mycket bra. Men det känns som Löfven är en tyst mus, man hör inget från snubben alls.

Jaså? Han kan det alltså relativt mycket bra?
Citera
2015-09-17, 22:46
Medlem
Havremopedens avatar
Vad jag vet så har han redan bekräftat att han inte vill bli Statsminister utan den posten kommer överlämnas till någon annan. Men han drar tyglarna i partiet.

Tror definitivt att Sd kommer ta makten 2018, om inte innan. Den massiva rörelse som pågår just nu går inte att stoppa, bollen är i rullning från berget och den blir bara större och större.

det är slut för 7-klövern.

HEJA SD!
Citera
2015-09-17, 22:58
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:

Han kanske hade väldigt bråttom då det var mkt käbbel på hotellet på morgonen, men det ser inte bra ut.
https://www.youtube.com/watch?v=cWqLknuy4cw

Ja, med en status quo från 7K så
finns det mkt goda möjligheter att vi får se Jimmie bli statsminister, min är han redan.
Vi får dock tänka på att han är den partiledare idag med mest erfarenhet och har varit med i politiken rätt många år nu. Får se om han fortfarande vill när det blir dags.
Jag hoppas att han vill och får vara frisk.
Give ´em hell
Citera
2015-09-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverigediktaturen
Mycket tänkbart att han vinner, eftersom praktiskt taget alla jag känner vill rösta på honom. Men om SD inte får en gigantisk majoritet så lär det väl inte hända så mycket, för då kommer de andra att sabotera allt.

Ja jäklar... så enkelt det var.
En majoritet av de jag känner kommer att rösta på C eller M...
Hur f-n blev det nu då????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in