2014-09-10, 22:00
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Lustigt detta; jag tar bort 90% av mitt kroppshår och tillåts ändå vara feminist. Jag använder smink, färgar håret och har aldrig nånsin blivit utesluten från ett feministiskt sammanhang. Faktum är att inte en enda feminist jag träffat yppat ett endaste ord om hur jag ser ut.
Men anser du dig inte vara drabbad av den patriarkala strukturen om du sminkar dig och färgar håret som ju är avsett att skapa attraktion?
Citera
2014-09-10, 22:09
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
Men anser du dig inte vara drabbad av den patriarkala strukturen om du sminkar dig och färgar håret som ju är avsett att skapa attraktion?

Skulle jag avstå från allt som drabbar mig pga patriarkala strukturer så skulle jag ju inte kunna gå utanför dörren.
Citera
2014-09-10, 22:16
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Det är ju patriarkatets fel förstår du väl!

Det som är så jävla B är ju att de alla har en pappa någonstans, som avlade dem.
Citera
2014-09-10, 22:19
Medlem
Utopia.s avatar
Gäsp. Reaktionära tonårspojkar.

För att svara på frågan - enligt min erfarenhet är feministtjejer ofta snygga och coola. Ofta trevliga också.
Citera
2014-09-10, 22:23
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Izabella Scorupco är ju ful. Jenny Strömstedt är ju också ful. Maria Arnholm är ju ful. Maria Wetterstrand är ju ful. Katrin Kielos är ju ful. Magdalena Andersson är ju ful. Jonas Sjöstedt är ju ful.
Kjelle Bergquist är ju ful. Persbrandt är ju ful. SteffoTörnquist är ju ful. Henrik Schyffert är ju ful. Är du snygg?

Haha, skönt inlägg!

Jag tolkar det såhär. Folk ser helt enkelt olika ut, och det är väldigt tydligt att det finns både snygga och mindre snygga feminister. Precis som inom alla andra grupper alltså! Varför har folk så höga krav på att folk ska vara snygga hela tiden? Varför har folk behov att definiera särskilt feminister och kvinnliga politiker efter utseende? Kvinnor som sysslar med politik och annan utveckling av samhället är helt enkelt som folk ska vara, olika. Alla måste inte följa normer helt enkelt.
Citera
2014-09-10, 22:26
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Skulle jag avstå från allt som drabbar mig pga patriarkala strukturer så skulle jag ju inte kunna gå utanför dörren.
Anser du då, som jag, att den patriarkala strukturen egentligen inte är allenarådande för allt elände som drabbar kvinnor?
Citera
2014-09-10, 22:34
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Izabella Scorupco är ju ful. Jenny Strömstedt är ju också ful. Maria Arnholm är ju ful. Maria Wetterstrand är ju ful. Katrin Kielos är ju ful. Magdalena Andersson är ju ful. Jonas Sjöstedt är ju ful.
Kjelle Bergquist är ju ful. Persbrandt är ju ful. SteffoTörnquist är ju ful. Henrik Schyffert är ju ful. Är du snygg?

De blev valda för deras utseendes skull. Titta på Fox News, de gör samma sak. Programeringsledare som ser bra ut för att dumma människor ska stanna upp och lyssna.
Citera
2014-09-10, 22:36
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejescar
Jag har många vänner som är feminister (jag är själv också feminist), och dom är då inte fula. Dom har en unik stil och är genuint vackra, både av manligt och kvinnligt kön.
Nämn några vackra, välkända feminister.
Citera
2014-09-10, 22:39
Medlem
SpecialEditions avatar
Blir man inte älskad börjar man hata. Feminister känner sig ignorerade och utanför. Blir lätt så för en tjej när hon är ful och har dåligt självförtroende.
Citera
2014-09-10, 22:43
Medlem
jnilssons avatar
Den feministiska paradoxen, att de är mer manhaftiga än genomsnittliga kvinnor, är känd.

Nu är den t.o.m. uppmätt av forskare vid Umeå universitet:
http://bodylanguageproject.com/artic...ave-man-hands/
Citera
2014-09-10, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, tycker du att en tråd om ifall Kants rövhål var hårigt platsar i "Filosofi" eller en om Reinfeldts första samlag i "partipolitik"?

Rimligtvis borde den placeras någonstans i livsstilsforumet under skönhet, smink el dyl delforúm.

Ämnet rör feministers utseende och varför dessa är "jättefula" överlag. Feminism och jämställdhet ligger närmast till hand, då det rör en tendens som just rör feminism. "Kants rövhål var hårigt" hade inte bara varit personangrepp utan även kastats i papperskorgen då detta är vad moderatorer benämner som "trams".

Angående "Reinfeldts första samlag" så har det ingen som helst koppling till "partipolitik", dock har feminism och feministiska tendenser en stark koppling.

Du vill bara förstöra en halvseriös diskussion, kärnfrågan är dock väldigt intressant, varför just feminister överlag är så fruktansvärt oattraktiva. Dock får man ha i åtanke att det gärna blir confirmation bias, men jag har svårt att komma ihåg en extremfeminist som är iögonfallande attraktiv.

Du behöver inte bli så oerhört aggressiv, många säger att det är insidan som räknas, kanske är en tröst för dig.
Citera
2014-09-10, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Gäsp. Reaktionära tonårspojkar.

För att svara på frågan - enligt min erfarenhet är feministtjejer ofta snygga och coola. Ofta trevliga också.

Bara för att man inte delar din åsikt så är man per automatik en "reaktionär tonårspojke"? Du kan inte utveckla ditt svar något? Kanske rent av komma med något som styrker ditt påstående? Varför inte länka till någon "extremfeminist" som du finner "snygg" eller "cool".

Vi pratar i huvudsak om utseendet och vem du finner trevlig är även det högst subjektivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in