2014-09-12, 15:48
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillbabs
Kan inte du berätta varför antifeminister, nazister och rasister ofta är så fula?

Är de det? Känner inte så många av den sorten, och har inte heller sett någon undersökning som kan hjälpa att reda ut frågan.

Och om det nu är sant så beror det väl ungefär på samma sak som för feministerna. Dvs misslyckade människor söker upp en ideologi genom vilken de tror att de kan hävda sig och ta revansch på samhället. Detta gäller dock inte antifeminister. Antifeminism är ett sundhetstecken, precis som antirasism och antinazism.
Citera
2014-09-12, 16:14
Medlem
Chillbabss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
Är de det? Känner inte så många av den sorten, och har inte heller sett någon undersökning som kan hjälpa att reda ut frågan.

Och om det nu är sant så beror det väl ungefär på samma sak som för feministerna. Dvs misslyckade människor söker upp en ideologi genom vilken de tror att de kan hävda sig och ta revansch på samhället. Detta gäller dock inte antifeminister. Antifeminism är ett sundhetstecken, precis som antirasism och antinazism.

Retorisk fråga för att belysa den idiotiska trådstarten... Varför är grupp X så fula? Liksom allt är subjektivt när det gäller vad en finner attraktivt.
Citera
2014-09-12, 16:16
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Retorisk fråga för att belysa den idiotiska trådstarten... Varför är grupp X så fula? Liksom allt är subjektivt när det gäller vad en finner attraktivt.

Ja, jag håller med om att det är en dum trådstart.
Citera
2014-09-12, 18:01
Medlem
KnullMarodorens avatar
Såna här mental sjuka har det funnits i alla tider. Idag är det feminism i morgon är det något annat.

Tror det är ungefär samma med fula män som bli kvinnohatare och våldtäktsmän/mördare. De hatar kvinnorna på grund av sina egna brister.
Citera
2014-09-12, 20:17
Medlem
shadow666s avatar
Citat:

det är delvis sant, men vad föredrar du? en osminkad överviktig brud med kort färgat hår med kläder ifrån loppis eller en lite mer välvårdad brud som sköter om sig själv, och har fina kläder osv osv..
Citera
2014-09-12, 21:30
Medlem
jnilssons avatar
Angående "dum trådstart", sök på feminist paradox. Feminister är mer manhaftiga än genomsnittet av kvinnor.
Citera
2014-09-12, 22:18
Medlem
jamescarters avatar
Jag tror mycket bottnar i att snygga tjejer får mycket gratis, t.ex. serveringspersonal är nästan alltid snygga, receptionister är nästan alltid snygga osv

Snygga tjejer har lättare att få jobb, få pojkvän osv osv vad som stärker dem och odlar inte sådant hat emot makthavarna, medan fula tjejer har svårare att få jobb(ja det har dem sluta blunda för verkligheten) och behöver kämpa för jämlikhet för att dem skall få samma chans som de andra personerna.

Varför de dessutom hyser agg emot männen är för att männen har i de flesta fall de mest maktgivande posterna i samhället.

Vill ni hata mig för att jag säger sanningen så hata på >>> <<< så mycket bryr jag mig.
Citera
2014-09-12, 23:24
Medlem
Njae, finns många feministtjejer som är snygga.
Citera
2014-09-13, 00:13
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamescarter
Jag tror mycket bottnar i att snygga tjejer får mycket gratis, t.ex. serveringspersonal är nästan alltid snygga, receptionister är nästan alltid snygga osv
Varför finns det då inte Maskulint Initiativ med fula och mesiga killar som vänder sig mot fittordningen?
Citera
2014-09-13, 01:21
Medlem
EnSomKans avatar
Eftersom de ofta var mobbade i skolan och har ett förakt mot majoritetssamhället (män samt snygga kvinnor) och intar gärna rollen som offer där de knyter band med sina "systrar" aka nya BFF's i F!.

Detta är ett öde som just drabbar fula människor samt de med lågt självförtroende (ofta en kombo). Effekten av ett feminiserat fetto är ofta tvärtombeteende, dvs de får en falsk uppblåst självsäkerhet för att dölja den lilla svaga tjejen inuti som så länge blev förtryckt i skolan och nu allt ska hävda sig.

Fråga dig själv varför feministers debattstrategi ofta inte är vett utan att vara agressiva och motbjudande, folk orkar liksom inte med det och skräms iväg istället för att debattera ner skiten.

Sedan kan feminister behöva bli lite mer slampiga och ligga mer så kanske de slutar vara feminister. Killar gillar att hora runt, dessa feminister borde prova detsamma. Jag tvivlar ärligt talat på att dessa tjejer har legat ofta eller ens någonsin. Just sayin.
Citera
2014-09-13, 01:40
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Varför är antifeminister ofta jättefula? Lika idiotisk och meningslös fråga.

Det du tycker är fult kan någon annan tycka är snyggt.
Sedan ligger det i vissa fall något i att feministiska tjejer försöker sluta slava för kvinnliga ideal. Helt enkelt slutar lägga massa tid på att se konventionellt snygg ut för att slippa attrahera killar som kräver just idealen. För att istället attrahera killar som bryr sig mer om hjärnan än ett spacklat fejs och rakade ben.

EDIT: Nej, det finns inga studier som visar på att era fb-dasar "botar" feminism.

En snygg tjej är snygg utan smink ditt jävla stolpskott!

.
Citera
2014-09-13, 03:18
Bannlyst
det är misslyckade tjejer helt enkelt.

svårt o få kuk, få vänner, socialt efterblivna etc.

så istället för att acceptera att dom är sämst så skyller dom allt på påhittade könsroller och aktiverar sig i töntgrupper för att hämnas på den onda hemska världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in