2014-09-10, 20:07
Medlem
temps avatar
Relativt grundläggande enligt mig. De har inte fått ta del av de fördelar i samhället som ofta erhålls av en vacker kvinna. En vacker kvinna får mer uppmärksamhet och fördelar vilket neutraliserar eller väger up för de eventuellt negativa aspekter som en kvinna upplever.
Citera
2014-09-10, 20:15
Medlem
Hahaha!
Det påminner mig om det sista året i gymnasiet då vi fick en ny svenska lärare.
Hon kommer in i klassrummet för första gången och reaktionen från hela klassen var bara tystnad och stora ögon mot vem som verkligen har kommit in i klassrummet.

HON VAR FUL SOM STRYK!
- Pottfrisyr
- Stora glasögon
- Skelögd (som fan)
- Grön lång kjol
- Rutig eller randig tröja
- Fet
- Foppa tofflor eller träskor (det som såg mest jävligt ut på den tiden)

I alla fall hon presenterade sig och sedan skulle vi var och en ställa varsin fråga till henne, om henne.
Fråga 1. Har du pojkvän?
- Nej
Fråga 2. Förstår det.
- (....)
Fråga 3. Är du feminist?
- Ja
Fråga 4. Är du flata?
- Det tänker jag minsann inte svara på era jävla svin!!!

Vi var en klass på 12 grabbar på Elprogrammet
Citera
2014-09-10, 20:36
Medlem
demonmormors avatar
Nog för att kuk är skönt, men hade sexuell stimuli eller bristen därpå varit en så stor motiverande faktor när det kommer till ideologiska övertygelser borde ju Fi och feminismen i stort vara betydligt större, iom att med den logiken borde ju alla fittsvultna män sympatisera med den rörelsen där de mest kuksvultna kvinnorna finns.
Citera
2014-09-10, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Varför har antifeministkillar ofta så svårt för grammatik?

Varför har människor överlag ofta så svårt för grammatik? Väldigt bra fråga.

Det är väl lättare att uttrycka sig korrekt i svenska om man kommer med en massa halvdryga one-liners. Håll dig till ämnet istället så kanske någon orkar komma med ett vettigt svar.
Citera
2014-09-10, 21:08
Medlem
Speciellt fula är dom ju inte. Väldigt medel tycker jag, sen gör sig visa fula på diverse "selfies" etc för att visa att dom inte bryr sig, fast dom gör det.

Jag undrar istället varför feminister är så tysta möss irl, har träffat en hel del av dom värsta och dom har alla varigt snälla och väluppfostrade och inte tagit nån plats eller sagt nåt om det dom skriver om på internet.
Citera
2014-09-10, 21:16
Medlem
Det stämmer inte helt enkelt är den korta förklaringen, om du skulle göra en ordentlig undersökning istället för att bara hata de feminister som du tycker är fulast så skulle du kunna förstå det själv.
Citera
2014-09-10, 21:20
Medlem
Mvks avatar
För att i Sverige handlar feminism nästan uteslutande om fula tjejer som är avundsjuka.

Avundsjuka på vackrare kvinnor.
Avundsjuka på män som tjänar mer pengar.

Utomlands handlar feminism om överlevnad.
Kvinnor slåss mot islamister, mot riktiga problem som Nordafrikanska män som våldtar allt som rör sig.
Mot mullornas efterblivna regler i Iran osv osv.

Jag har aldrig sett en vacker feminist i Sverige.
Feminism är något helt annat här i Sverige jämfört med utomlands.
Belinda belysta detta mycket bra i sin serie som gick på SVT som hängpattemaffian stenade henne för.
Citera
2014-09-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ämnet har ju inget i delforumet att göra överhuvudtaget. De moderatorer som övervakar det är uppenbarligen milt sagt partiska.
Var ska en tråd om feministers utseende annars placeras om inte i "feminism och jämställdhet"? Nu finns det en miljon liknande trådar redan så skyll på det om du vill se den försvinna.
Citera
2014-09-10, 21:32
Medlem
sueco2s avatar
Flickorna i feministsvansen visar hur dom är styrda av den patriarkala strukturen och inte tillåts visa sin kvinnlighet.
Sen att män försöker tillmötesgå feminismen genom att bli velourmesar och hemmamän imponerar inte ett dugg på en feminist.
Fortfarande gäller att det skall uppvaktas och att andra normala djuriska beteenden genomförs, som alltid.
Bara för att en kvinna odlar sina tussar i armhålorna och klär sig urban chic innebär inte att hon låter någon av sämre standard än Brad Pitt förtjäna att erövra henne.
Till slut tar hon ändå vad som helst på en nätdatingsite för att slippa vara ensam med sina barn.
Inget ont om feminister, de experimenterar och utforskar sig själva, något som man kan kosta på sig i ett rikt samhälle där fortplantning med samhörighet spelat ut sin roll.
Citera
2014-09-10, 21:38
Medlem
Torpedullas avatar
Izabella Scorupco är ju ful. Jenny Strömstedt är ju också ful. Maria Arnholm är ju ful. Maria Wetterstrand är ju ful. Katrin Kielos är ju ful. Magdalena Andersson är ju ful. Jonas Sjöstedt är ju ful.
Kjelle Bergquist är ju ful. Persbrandt är ju ful. SteffoTörnquist är ju ful. Henrik Schyffert är ju ful. Är du snygg?
Citera
2014-09-10, 21:40
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
Flickorna i feministsvansen visar hur dom är styrda av den patriarkala strukturen och inte tillåts visa sin kvinnlighet.
Sen att män försöker tillmötesgå feminismen genom att bli velourmesar och hemmamän imponerar inte ett dugg på en feminist.
Fortfarande gäller att det skall uppvaktas och att andra normala djuriska beteenden genomförs, som alltid.
Bara för att en kvinna odlar sina tussar i armhålorna och klär sig urban chic innebär inte att hon låter någon av sämre standard än Brad Pitt förtjäna att erövra henne.
Till slut tar hon ändå vad som helst på en nätdatingsite för att slippa vara ensam med sina barn.
Inget ont om feminister, de experimenterar och utforskar sig själva, något som man kan kosta på sig i ett rikt samhälle där fortplantning med samhörighet spelat ut sin roll.

Lustigt detta; jag tar bort 90% av mitt kroppshår och tillåts ändå vara feminist. Jag använder smink, färgar håret och har aldrig nånsin blivit utesluten från ett feministiskt sammanhang. Faktum är att inte en enda feminist jag träffat yppat ett endaste ord om hur jag ser ut.
Citera
2014-09-10, 21:51
Medlem
Mooons avatar
Nä, det har det inte och för övrigt struntar de i vad du tycker om deras utseende.

Citat:
Ursprungligen postat av X3m4
Vet inte om detta har med politik att göra ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in