2014-08-25, 23:49
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag är rutinerad vid det här laget. Men bra att du skriver detta för alla nya deltagare. Kan som sagt vara hiskeligt grymt.

Var mer allmänt skrivet till alla i tråden. Bra att tänka på.
Citera
2014-08-26, 00:10
Medlem
anteri17s avatar
Nöjd med mina bud på målvakterna. Över till backarna.
Citera
2014-08-26, 00:50
Medlem
Ferry31s avatar
Blir svårt att bestämma vilka anfallare man ska satsa på. Var är Immobile när jag behöver honom? kom tillbaka!
Citera
2014-08-26, 02:11
Medlem
Ferry31s avatar
Kastade ut en person ur ligan nu eftersom jag misstänkte att mailadressen kunde outa personen. Har du blivit utslängd är det bara att gå med igen. Kom ihåg följande när ni går med:

Citat:
Uppmaning till alla i tråden! Viktigt att läsa följande:

Det verkar vara en grej som har ändrats sedan senast vi lirade. Du går med i en liga innan du skapar ett lag och när du sedan är med kan du korrigera ditt lagnamn. Problemet är bara att det är din mail som visas som lagnamn när du går med i ligan. Använder du en riktig mail finns risken att du outar dig själv.

Mitt tips är att registrera dig på sidan på nytt, genom att använda dig av en ny, anonym mail. Eller så går du med och sedan ändrar du lagnamnet snabbt, det går på några sekunder bara. I vilket fall kommer du behöva justera lagnamnet och då gör du följande:

1. Klicka på ditt lagnamn, dvs höger om "squadra:" eller längst ner där våra lag står listade (i det här fallet det som står i din mailadress) och då kommer du fram till din sida. 2. Klicka på modifica (rödmarkerat) eller klicka på rutan där lagtröjan visas, 3. Gå till: "Nome Team*:". Sudda ut det som står där och fyll i dit lagnamn och spara. Därefter kan du gå tillbaka igen och fixa lagdräkter och dylikt.

När du går med, fixa lagnamnet direkt. Även om du eventuellt skulle använda en helt anonym mail är det svårt för mig att avgöra om den kan kopplas ihop till din identitet. Därför kommer jag kicka samtliga av er (tillfälligt) som har en mailadress som lagnamn, för ert eget bästa. Jag förmodar att ingen vill outa sig själv.
Citera
2014-08-26, 08:26
Medlem
Gantss avatar
Nu har jag skickat ett PM till Stukatj och Knugen37.

Bara 4 till som ska gå joina Flashback B och sen är vi full pott
Senast redigerad av Gants 2014-08-26 kl. 09:19.
Citera
2014-08-26, 11:37
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Kastade ut en person ur ligan nu eftersom jag misstänkte att mailadressen kunde outa personen. Har du blivit utslängd är det bara att gå med igen. Kom ihåg följande när ni går med:

När du går med, fixa lagnamnet direkt. Även om du eventuellt skulle använda en helt anonym mail är det svårt för mig att avgöra om den kan kopplas ihop till din identitet. Därför kommer jag kicka samtliga av er (tillfälligt) som har en mailadress som lagnamn, för ert eget bästa. Jag förmodar att ingen vill outa sig själv.

Hmmm, jag får inte fram alternativet "Nome Team". Jag har reggat mig i Flashback B: om jag klickar på det rödmarkerade "modifica" till höger om ligans namn kommer jag till en meny som handlar om ligan, inte de enskilda lag som deltar. Om jag går längst ned och klickar på "nickname" till höger om min mailadress får jag en meny för att välja ett tränarnamn och skapa en tränarprofil, men inte något om att skapa eller byta lagnamn. Kanske jag som är blind.
Citera
2014-08-26, 11:44
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Hmmm, jag får inte fram alternativet "Nome Team". Jag har reggat mig i Flashback B: om jag klickar på det rödmarkerade "modifica" till höger om ligans namn kommer jag till en meny som handlar om ligan, inte de enskilda lag som deltar. Om jag går längst ned och klickar på "nickname" till höger om min mailadress får jag en meny för att välja ett tränarnamn och skapa en tränarprofil, men inte något om att skapa eller byta lagnamn. Kanske jag som är blind.
Det du ska göra när du är på fliken "Home lega" är att klicka på ditt lagnamn (mailadress), inte det röda modifica till höger om liganamnet. Då kommer du till fliken "Home Squadra" och kan ändra lagnamn, tröjor, osv.

Ferry31 hade pedagogiska screenshots som hjälpte mig.
Citera
2014-08-26, 12:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det du ska göra när du är på fliken "Home lega" är att klicka på ditt lagnamn (mailadress), inte det röda modifica till höger om liganamnet. Då kommer du till fliken "Home Squadra" och kan ändra lagnamn, tröjor, osv.

Ferry31 hade pedagogiska screenshots som hjälpte mig.

Nu ser det ut att funka, tack. Garibaldi heter tränaren, Risorgimento laget.

Nyttig lista på vilka som är skadedrabbade och hur länge de kan tänkas vara borta som ges där på Fantacalcio.

Om någon känner för att delta i ett annat managerfantasyspel parallellt kan jag rekommendera Fantasyfoot. När man kommer in i det är det lättmanövrerat och smidigt:

http://www.fantasyfoot.fr/
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-26 kl. 13:03.
Citera
2014-08-26, 13:58
Medlem
Villons avatar
Citat:
Blir svårt att bestämma vilka anfallare man ska satsa på. Var är Immobile när jag behöver honom? kom tillbaka!
Det är onekligen svårt att inte stirra sig blind på fjolårets prestationer, trots att det ju inte finns någon garanti för att de upprepas. Snillet_1 till exempel gick ju all in på Balotelli ifjol, vilket visade sig vara en investering som lämnade en del att önska...

Samtidigt är det ju i de nya spelarna som chansen till oväntade kap finns. Hur som helst så innebär ju åtta lag att man har ganska mycket manöverutrymme på den fria marknaden när ligan väl dragit igång.
Citera
2014-08-26, 14:11
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det är onekligen svårt att inte stirra sig blind på fjolårets prestationer, trots att det ju inte finns någon garanti för att de upprepas. Snillet_1 till exempel gick ju all in på Balotelli ifjol, vilket visade sig vara en investering som lämnade en del att önska...

Samtidigt är det ju i de nya spelarna som chansen till oväntade kap finns. Hur som helst så innebär ju åtta lag att man har ganska mycket manöverutrymme på den fria marknaden när ligan väl dragit igång.

Jag tänkte att man kanske skulle kunna köpa De Vrij billigt, men sen såg jag att han var listad som topp 10 på mercaton

Hoppas det löste sig för dig, Ezzelino. En enklare beskrivning kommer här:

1. Klicka på ditt lagnamn (mailadress)
2. Klicka på modifica (rödmarkerat) eller rutan där matchtröjan finns.
3. Ändra namn
Citera
2014-08-26, 14:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Jag tänkte att man kanske skulle kunna köpa De Vrij billigt, men sen såg jag att han var listad som topp 10 på mercaton

Hoppas det löste sig för dig, Ezzelino. En enklare beskrivning kommer här:

1. Klicka på ditt lagnamn (mailadress)
2. Klicka på modifica (rödmarkerat) eller rutan där matchtröjan finns.
3. Ändra namn

Jo, namnändringen fungerade nu. När det gäller att buda på spelare skulle jag gärna ta emot något allmänt råd...Hur mycket ska man exempelvis erbjuda för en klassmålvakt som kommer att stå de allra flesta ligamatcher om han inte skadas? Och när vet man om man får spelaren eller inte?

Budgeten är 260 krediter - jag satte av 50 för målvakter, 60 för backar, 70 för mittfältare och 80 för forwards (antar att det går att korrigera om så krävs). Hur många spelare är det normalt att man har i en trupp?

I och med att jag sysslat en del med Fantasyfoot inför säsongen och läst spelarstatistik från tidigare säsonger så vet jag nog på ett ungefär vilka spelare från vilka klubbar jag vill ha, om de ryms inom budgeten.

Funderar på att regga mig i det här spelet också.

http://www.seriealive.com/register/
Citera
2014-08-26, 15:04
Medlem
snillet_1s avatar
Ser att det frågas lite om upplägget. Jackbob skrev i en av de äldre trådarna två väldigt bra inlägg om spelet. Anser att de är obligatoriska i alla Fantacalcio-trådarna.

Introduktion

Mercato-instruktioner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in