2015-01-07, 16:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Kolla modificatori. Du tog 2p för hemmaplansfördel och 3p för modificatori på mittfältet.

Hemmamatch härnäst mot Antico Arsenale, som är piskad att vinna för att inte bli avhängd.

Varför får man modificatoripoäng för någon lagdel?
Citera
2015-01-07, 16:43
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Varför får man modificatoripoäng för någon lagdel?

Det är så det fungerar med modificatori. Har du bra betyg på spelarna i försvaret tar du bort poäng från motståndaren, om du har pissiga betyg så ger du istället motståndaren extra poäng. Mittfältet tror jag ger bonuspoäng beroende på hur högt betyget är på mittfältet i jämförelse med snittbetyget på hela elvan. Anfallet vet jag inte hur det fungerar, men det ger mindre bonuspoäng än försvar och mittfält.

Idén med modificatori är att lag som spelar med defensiva lag ska kunna dra nytta av det.
Citera
2015-01-07, 17:23
Medlem
Ferry31s avatar
Köpte hem Podolski och slängde Defrel åt helvete.

Nu har jag gott om lyxproblem i nästa omgång då nästan alla mina anfallare är tänkbara målskyttar. Blir svårt att peta Zaza och Sansone igen och Dybala vill jag ha med som vanligt. Och andra sidan kan det vara dumt att peta Podolski och Gabbiadini också. Klurigt.
Citera
2015-01-07, 18:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Det är så det fungerar med modificatori. Har du bra betyg på spelarna i försvaret tar du bort poäng från motståndaren, om du har pissiga betyg så ger du istället motståndaren extra poäng. Mittfältet tror jag ger bonuspoäng beroende på hur högt betyget är på mittfältet i jämförelse med snittbetyget på hela elvan. Anfallet vet jag inte hur det fungerar, men det ger mindre bonuspoäng än försvar och mittfält.

Idén med modificatori är att lag som spelar med defensiva lag ska kunna dra nytta av det.

Okej, då förstår jag.

Ställer upp med:

Buffon
Maggio-Albiol-De Sciglio
Bertolacci-Ekdal-Franco Vazquez-Felipe Anderson
di Natale-Eder-Toni

Sampdoria hemma mot Empoli och Hellas Verona hemma mot Parma borde kunna innebära något mål av Eder och Toni.
Citera
2015-01-09, 02:30
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vad gör herrn i Peru? Väldigt exotiskt må jag säga.

Machu Picchu

Shaqiri kommer nog inte bli min, tror inte man kan nå mercato på iPhonen.
Citera
2015-01-09, 14:44
Medlem
elems avatar
Citat:
Vårsäsongen 2014!

Drygt en månad kvar tills vi drar igång vårsäsongen och jag lägger upp lite info nu så man absolut inte kan missa att anmäla sig.

Säsongen: Pågår i 14 omgångar mellan 7:e februari (omgång 22 i Serie A) och ca 10:e maj (omgång 35 i Serie A). Buden ska vara lagda och klara onsdag 4:e februari 23:59.

Deltagare: 16 st kommer få plats. Tanken är att fylla upp två ligor (Serie A och Serie B) med 8 spelare i varje. De som slutade i topp fem i Serie A förra säsongen och de som slutade i topp tre i Serie B förra säsongen är berättigade att vara med i Serie A. De som blev placerade 6-8 i Serie A förra säsongen står som främsta reserver ifall någon som är berättigad att spela i Serie A väljer att hoppa av.

Anmälan: Anmäl dig genom att skriva i tråden. Du kan göra det nu fram till deadline. Är du inte intresserad av att fortsätta så är det fördelaktigt om du skriver det också. Höstens deltagare har förtur på en plats, men hoppar någon av öppnar det dörren för nya deltagare. Finns det plats för nya deltagare är det först till kvarn som gäller.

Deadline för anmälan: Lördag 24:e januari 23:59. Tycker att det känns rimligt att lägga
deadline såpass tidigt. Då finns det gott om tid att slussa in samtliga deltagare i ligorna samt gott om tid för var och en att disponera sin budget och lägga sina bud.

Deadline för att gå med i en liga: Lördag 31:a januari 23:59. Lägger in denna deadline för att undvika en situation där någon som är anmäld inte går med. Missas deadline riskerar man att förlora sin plats till någon annan.

Jag kan starta Serie A. Någon behörig i Serie B får ta ansvaret att starta den ligan. Det som behöver göras är att fixa ligan (instruktioner finns tidigare i tråden) samt bjuda in övriga i ligan genom PM, med namn på ligan + pw.

Gott nytt år alla och välkomna till vårsäsongen!

Jag är med!
Citera
2015-01-09, 19:59
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elem
Jag är med!

Välkommen!

Serie A: 7/8
Serie B: 0/8

Finns alltså 9 platser kvar att fylla. Ska PM:a mods om att få en temporär namnändring på tråden så fler kan se att det är en ny säsong.
Citera
2015-01-09, 20:47
Medlem
Gantss avatar
Dibs på sista Serie A platsen!
Citera
2015-01-10, 00:22
Medlem
anteri17s avatar
Elvan i vintercupen bjuder på åtta ändringar i spelare, samt ändring av spelsätt.

Lopez

Darmian de Vrij Marquez Rugani

Biglia Cigarini
Cossu Pjanic Valero

Sau

Märk väl det extremt centrerade mittfältet. Laget kan förövrigt vara det mest spelskickliga i Flashbacks Fantacalcio-historia.

På bänken/inte i truppen finns bland annat Obiang, Bonaventura, Montolivo, Higuain, Berardi och Totti. Hur kan jag ha förlorat två raka matcher? Helvete.
Citera
2015-01-10, 01:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Elvan i vintercupen bjuder på åtta ändringar i spelare, samt ändring av spelsätt.

Lopez

Darmian de Vrij Marquez Rugani

Biglia Cigarini
Cossu Pjanic Valero

Sau

Märk väl det extremt centrerade mittfältet. Laget kan förövrigt vara det mest spelskickliga i Flashbacks Fantacalcio-historia.

På bänken/inte i truppen finns bland annat Obiang, Bonaventura, Montolivo, Higuain, Berardi och Totti. Hur kan jag ha förlorat två raka matcher? Helvete.

Cossu och Sau är out. Så in kommer Obiang och Higuain istället.
Citera
2015-01-10, 15:46
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Dibs på sista Serie A platsen!

Fint. Då är det garanterat att vi har åtta lag i Serie A till våren i alla fall. Låt oss hoppas att intresset inte försvunnit helt och att vi kan fylla på i Serie B också. Går fortfarande att anmäla sig i två veckor till.

Uppställning i matchen mot Antico i vintercupen: Handanovic; Bonucci, Chiellini, Glik; Hamsik, Nainggolan, Moralez, Pogba; Sansone, Zaza och Dybala.

Marchisio, Podolski och Menez petas.
Citera
2015-01-10, 18:07
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Cossu och Sau är out. Så in kommer Obiang och Higuain istället.

Smart av dig att slänga in Higuain. Napoli brukar vara bra i toppmatcherna på hemmaplan och sätter han en boll kommer betyget skjutas i höjden.

Tror även Berardi kommer göra mål idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in