2014-12-20, 22:26
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Synd att korten inte räknas. Spelet tappar någon procent i kvalitet. Men en liten, liten, liten försämring tar inte bort tjusningen med detta fantastiska spel.

Själv kommer jag åka på en fet jävla hemmatorsk mot Ale Viola. Tungt såklart, men det är fem matcher kvar. Inte jättemånga, men tillräckligt för att kunna vända på steken, och avgå med slutsegern.

Jo, lite synd är det. Sen när ligasäsongen börjar ska jag inte pilla med något i onödan, utan de ordinarie reglerna får helt enkelt bestå och jag kommer inte ta några egna beslut godtyckligt. Då riskerar inget bli fel dessutom.
Citera
2014-12-20, 23:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jo, lite synd är det. Sen när ligasäsongen börjar ska jag inte pilla med något i onödan, utan de ordinarie reglerna får helt enkelt bestå och jag kommer inte ta några egna beslut godtyckligt. Då riskerar inget bli fel dessutom.

Ingen skugga ska falla på dig, Ferry!
Det är ett minimalt problem, och du har gjort mycket (om inte mest) för att få oss FB:are begeistrade i detta fantasyspel.
Citera
2014-12-21, 09:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ingen skugga ska falla på dig, Ferry!
Det är ett minimalt problem, och du har gjort mycket (om inte mest) för att få oss FB:are begeistrade i detta fantasyspel.

Det behövs någon pådrivare/inspiratör, och det har Ferry varit här. Fantacalcio är kul, och jag hoppas att potentiella deltagare står på kö för att fylla eventuella vakanser. Jag kan se framför mig Serie A, Serie B, Serie C...24 Flashbackare som fluktuerar mellan euforiska triumfer och vindränkta nederlag.

Synd att det inte finns motsvarande spel för Premier League, Bundesliga och La Liga. Men det finns Fantasyfoot, som roar mig, erbjuder stora variationsmöjligheter och kräver bra fingertoppskänsla:

http://www.fantasyfoot.fr/

Om någon calciotittare är intresserad av cykling kan jag rekommendera Flashbacks Velogamesspel, som inleds när säsongen drar i gång någon gång efter nyår:

http://www.velogames.com/

Och givetvis Vintersporttipset, om man även gillar snö och is:

(FB) Tipstråden för Vintersport 2014/2015 - Här lämnas tipsen in
Citera
2014-12-21, 16:33
Medlem
Ferry31s avatar
Fan vad det suger när man sätter en spelare som Glik på bänken. Sen går självklart Vazquez och blir tvåmålsskytt först nu när vår ordinarie säsong är över. Så mycket tålamod jag hade med den spelaren, och väntade på att målen skulle komma
Citera
2014-12-21, 17:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Fan vad det suger när man sätter en spelare som Glik på bänken. Sen går självklart Vazquez och blir tvåmålsskytt först nu när vår ordinarie säsong är över. Så mycket tålamod jag hade med den spelaren, och väntade på att målen skulle komma

Lutar mycket starkt åt vinst för dig ändå. Det krävs desperata mirakel av i synnerhet Stefano Mauri, samt Ranocchia och Nagatomo, för att jag ska få med mig någon poäng. Min 103-åriga anfallstrio (di Natale, Toni, Gomez) gick mållös från denna omgång.
Citera
2014-12-21, 17:11
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Lutar mycket starkt åt vinst för dig ändå. Det krävs desperata mirakel av i synnerhet Stefano Mauri, samt Ranocchia och Nagatomo, för att jag ska få med mig någon poäng. Min 103-åriga anfallstrio (di Natale, Toni, Gomez) gick mållös från denna omgång.

Jag tror också jag vinner. Fast det kan ju omöjligen vara dåligt att bättra målskillnaden en aning när vi bara spelar sex matcher
Citera
2014-12-21, 22:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Jag tror också jag vinner. Fast det kan ju omöjligen vara dåligt att bättra målskillnaden en aning när vi bara spelar sex matcher

Tror fan det blir 5-0 eller något liknande. 4-0 kanske. Bedrövligt av Ranocchia och Nagatomo i Inter, de landar på 4,5 och 5,0. Tror knappast jag någonsin hade så här låg lagpoäng i Serie B.

Men det kommer nya matcher.
Citera
2014-12-22, 11:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Resultaten i den träningscup mitt lag inte tycks ta på allvar :

Antico Arsenale-Ale Viola 0-4 (65,0-84,0)

Go Ahead Farmers-Risorgimento 5-1 (88,5-66,0)
Citera
2014-12-22, 15:18
Medlem
Ferry31s avatar
Skön start på vintercupen. Nu blir det ett uppehåll i ett par veckor och sen är vi tillbaka igen och ska försöka knäcka Ale Viola på bortaplan.

Om det både är ligan och cupen vi slåss om, är jag fast besluten att vinna båda
Citera
2014-12-30, 07:21
Medlem
Ferry31s avatar
Vårsäsongen 2014!

Drygt en månad kvar tills vi drar igång vårsäsongen och jag lägger upp lite info nu så man absolut inte kan missa att anmäla sig.

Säsongen: Pågår i 14 omgångar mellan 7:e februari (omgång 22 i Serie A) och ca 10:e maj (omgång 35 i Serie A). Buden ska vara lagda och klara onsdag 4:e februari 23:59.

Deltagare: 16 st kommer få plats. Tanken är att fylla upp två ligor (Serie A och Serie B) med 8 spelare i varje. De som slutade i topp fem i Serie A förra säsongen och de som slutade i topp tre i Serie B förra säsongen är berättigade att vara med i Serie A. De som blev placerade 6-8 i Serie A förra säsongen står som främsta reserver ifall någon som är berättigad att spela i Serie A väljer att hoppa av.

Anmälan: Anmäl dig genom att skriva i tråden. Du kan göra det nu fram till deadline. Är du inte intresserad av att fortsätta så är det fördelaktigt om du skriver det också. Höstens deltagare har förtur på en plats, men hoppar någon av öppnar det dörren för nya deltagare. Finns det plats för nya deltagare är det först till kvarn som gäller.

Deadline för anmälan: Lördag 24:e januari 23:59. Tycker att det känns rimligt att lägga
deadline såpass tidigt. Då finns det gott om tid att slussa in samtliga deltagare i ligorna samt gott om tid för var och en att disponera sin budget och lägga sina bud.

Deadline för att gå med i en liga: Lördag 31:a januari 23:59. Lägger in denna deadline för att undvika en situation där någon som är anmäld inte går med. Missas deadline riskerar man att förlora sin plats till någon annan.

Jag kan starta Serie A. Någon behörig i Serie B får ta ansvaret att starta den ligan. Det som behöver göras är att fixa ligan (instruktioner finns tidigare i tråden) samt bjuda in övriga i ligan genom PM, med namn på ligan + pw.

Gott nytt år alla och välkomna till vårsäsongen!
Senast redigerad av Ferry31 2014-12-30 kl. 07:27.
Citera
2014-12-30, 11:18
Medlem
Villons avatar
Jag är med.
Citera
2014-12-30, 11:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Självklart vill jag vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera