2014-12-30, 22:43
Medlem
Knugen37s avatar
Räkna med mig.
Citera
2014-12-31, 03:52
Medlem
anteri17s avatar
Räkna med mig i Serie A.
Citera
2014-12-31, 08:24
Medlem
4522s avatar
Jag passar den här gången, har ingen tid för att vara aktiv, bytte inte startelva de sista fem omgångarna senaste säsongen. Bättre någon mer passionerad får den platsen.
Citera
2015-01-02, 12:58
Medlem
Ferry31s avatar
Vad tror ni om att fråga MOD om att ändra rubriken på tråden? Något i stil med: "Fantacalcio 2014/15 - ny säsong i vår". Kan vara ett sätt att uppmärksamma nya deltagare.
Citera
2015-01-04, 04:21
Medlem
Ferry31s avatar
Snart dags för en ny omgång och efter ett juluppehåll är det dags för match 2 i vintercupen. Jag vann första mötet och ska nu möta starka Ale Viola på bortaplan. Jag kommer troligtvis hålla mig till den primära planen och spela med ett femmannamittfält:

Sorrentino; Chiellini, Bonucci, Glik, Roncaglia; Antonelli, Marchisio, Nainggolan, Pogba, Menez; Dybala.
Citera
2015-01-04, 20:13
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Vad tror ni om att fråga MOD om att ändra rubriken på tråden? Något i stil med: "Fantacalcio 2014/15 - ny säsong i vår". Kan vara ett sätt att uppmärksamma nya deltagare.

Ja, gör så. Vi får väl uppmärksamma Fantacalcio i matchtrådarna också, så vi får fullt lag.

Hemmamatch mot anteri17, jag ställer upp med:

Buffon
Maggio-Burdisso-Albiol
Rigoni-S.Mauri-F.Vazquez-Felipe Anderson
di Natale-Matri-M.Gomez
Citera
2015-01-05, 00:25
Medlem
anteri17s avatar
Då är vintercupen igång igen. Antico Arsenale måste höja samtliga delar av spelet från föregående match. Mycket ändringar i elvan, som är som följer:

Perin

Maicon Tonelli Rugani Darmian

Pjanic Montolivo Bonaventura

Berardi Totti Higuain
Citera
2015-01-06, 00:00
Medlem
Ferry31s avatar
Felipe Anderson med säsongens första 9:a i betyg?
Citera
2015-01-06, 00:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Felipe Anderson med säsongens första 9:a i betyg?

9:a, plus ett mål, och två ass. Det ger 14 poäng, och jag är redan en slagen manager.
Citera
2015-01-06, 03:20
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Vårsäsongen 2014!

Drygt en månad kvar tills vi drar igång vårsäsongen och jag lägger upp lite info nu så man absolut inte kan missa att anmäla sig.

Säsongen: Pågår i 14 omgångar mellan 7:e februari (omgång 22 i Serie A) och ca 10:e maj (omgång 35 i Serie A). Buden ska vara lagda och klara onsdag 4:e februari 23:59.

Deltagare: 16 st kommer få plats. Tanken är att fylla upp två ligor (Serie A och Serie B) med 8 spelare i varje. De som slutade i topp fem i Serie A förra säsongen och de som slutade i topp tre i Serie B förra säsongen är berättigade att vara med i Serie A. De som blev placerade 6-8 i Serie A förra säsongen står som främsta reserver ifall någon som är berättigad att spela i Serie A väljer att hoppa av.

Anmälan: Anmäl dig genom att skriva i tråden. Du kan göra det nu fram till deadline. Är du inte intresserad av att fortsätta så är det fördelaktigt om du skriver det också. Höstens deltagare har förtur på en plats, men hoppar någon av öppnar det dörren för nya deltagare. Finns det plats för nya deltagare är det först till kvarn som gäller.

Deadline för anmälan: Lördag 24:e januari 23:59. Tycker att det känns rimligt att lägga
deadline såpass tidigt. Då finns det gott om tid att slussa in samtliga deltagare i ligorna samt gott om tid för var och en att disponera sin budget och lägga sina bud.

Deadline för att gå med i en liga: Lördag 31:a januari 23:59. Lägger in denna deadline för att undvika en situation där någon som är anmäld inte går med. Missas deadline riskerar man att förlora sin plats till någon annan.

Jag kan starta Serie A. Någon behörig i Serie B får ta ansvaret att starta den ligan. Det som behöver göras är att fixa ligan (instruktioner finns tidigare i tråden) samt bjuda in övriga i ligan genom PM, med namn på ligan + pw.

Gott nytt år alla och välkomna till vårsäsongen!

En liten korrigering här. Utifall vi bara får ihop till en liga är det de i Serie A som har förtur på platserna. Ligorna behöver dock inte nödvändigtvis innehålla lika många. Notera dock att det blir högst 8 st per liga eftersom det är för sent in på säsongen för att vara 10 i en. Är vi exempelvis 9 st som anmäler ett intresse för att vara med är det tyvärr en som inte får plats. I första hand är det behöriga i Serie A som har förtur på platserna, därefter prestationen förra säsongen (nedflyttade från Serie A står som första reserver) och deltagande förra säsongen. Därefter är det först till kvarn som gäller!

Med det här inlägget passar jag även på att anmäla mig själv och därmed är vi just nu fem stycken som är med och samtliga är behöriga i Serie A: Villon, Ezzelino, Knugen37, anteri17 och Ferry31. Villon går direkt tillbaka till högsta serien eftersom 4522 gav upp sin plats. Tre platser finns kvar i högsta serien och just nu väntar vi på besked från Brille68, elem och Gants som har förtur på platserna.
Citera
2015-01-06, 08:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
9:a, plus ett mål, och två ass. Det ger 14 poäng, och jag är redan en slagen manager.

För tidigt att kasta in en blodig handduk. Av någon anledning har Fantacalcio inte registrerat hans två assist heller, han står på 12 poäng. Du har bl.a. Higuain, vad kan inte han hitta på mot Cesenas försvar om allt kuggar i?
Citera
2015-01-06, 12:29
Medlem
Knugen37s avatar
Hann göra laguppställningen på en buss i Peru. Kommer knappt kunna följa hur det går i denna omgång. Men, det får bli en överraskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in