Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Jag tycker vårt möte känns rätt ovisst faktiskt. Jag har haft två sämre omgångar på raken nu och kan vara på väg in i en formsvacka. Lite olägligt.
Vem tror du är favorit? Jag tycker våra lag känns rätt jämnstarka.
Din högstapotential är extrem. Du har så mycket "mål" i din elva. Problemet kan komma om dessa spelare inte gör poäng framåt. Honda dominerar inte i spelet, inte Babacar, Parolo eller Vazquez heller. Jag är ju jävligt svag för fina tekniker med kloka hjärnor. Därav Totti, Pjanic och nu Sansone i elvan. Det funkar bra i verkligheten, men finns det tillräckligt med mål i mitt lag? Med den frågeställningen i åtanke så var det ett givet val att få in Gabbiadini i elvan. Han bidrar med mer mål än en fjärde mittfältare.
Jag skrev inför säsongen att jag var sanslöst nöjd med min elva och trupp. Det är jag fortsatt. Stabila spelare med bra betyg kryddat med några favoritspelare med spets. Så jag håller fortsatt fast vid att mitt lag är bäst och något som jag inte skulle vilja byta mot någon annans lag. Över en hel serie hoppas jag att jag får rätt. Men det är väldigt ovisst. Framförallt har Honda och Babacar gått betydligt bättre än vad jag trodde på förhand. Det kommer bli tight ända in på upploppet. Och där bak flåsar ännu flera lag.