2014-12-10, 16:04
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag kan förstå dig. Delvis. Fantacalcio på Flashback har sin speciella tjusning. Men Fantasyfoot är det överlägset bäst organiserade "traditionella" fantasyfotbollsspel jag stött på, det ger rejäla möjligheter att variera elvor och taktik. Även om man har en del spelare gemensamma i sina trupper (ca. 23 man) så kommer elvorna att variera en hel del. Bara två spelare från varje klubb får sättas in i en elva, så man får en bred trupp från många olika lag. Jag tror och hoppas att transferfönstren där öppnas i januari, då ska jag bredda trupperna ännu mer.

Då får vi nog inte med Brille på det tåget
Citera
2014-12-11, 16:18
Medlem
anteri17s avatar
Snart ska det avgöras. Jag känner mig trygg i min förvissning om att jag slår KFC på hemmaplan. Hjälpen från Casteddu är inte alls självklar, men... Jag hoppas.

Elvan i den avgörande matchen:

Marchetti

Darmian de Vrij Peluso Ghoulam

Izco Pjanic Pogba

Tavano Totti Sansone

Ingen Gabbiadini.
Citera
2014-12-11, 16:29
Medlem
Ferry31s avatar
Jag ställer preliminärt upp med en 4-4-2: Buffon; Munoz, Glik, Bonucci, Roncaglia; Valdifiori, Missiroli, Vazquez, Antonelli; Tevez och Maccarone.

Elvan är dock långt ifrån spikad och jag kan i stort sett ändra på samtliga positioner fram till helgen. Är fortfarande osäker på om jag kan peta Honda exempelvis. Skulle vara fruktansvärt om han gör typ två mål mot Napoli och sen tappar jag min match samtidigt. Svåra beslut som måste tas nu och troligtvis har jag inte råd med några misstag igen.
Senast redigerad av Ferry31 2014-12-11 kl. 16:39.
Citera
2014-12-11, 17:36
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Då får vi nog inte med Brille på det tåget

Han får väl ta ut tio-tolv Cagliarispelare och rotera dem i elvan då. Eller också kan man ju ta ut ett par tre karaktärsspelare vardera från ett antal mindre lag som gör det bra med tanke på resurserna
(Sassuolo, Empoli osv.)

Uppflyttningsplatsen är säkrad inför bortamatchen mot Juvevaffanculo. Har betydligt bättre målskillnad och en 4-0-vinst i det tidigare mötet mot det laget, som ligger tre poäng efter mitt lag. Frågan är om jag blir tvåa eller trea i Serie B, ligger på samma poäng som knugen37:s Ale Viola, som spelar borta mot formstarka AC Gricia.

Jag ställer upp med dessa elva:

Buffon
Rugani-Widmer-Holebas
Marchisio-Bonaventura-Rigoni-Hallfredsson
Matri-Eder-Djordjevic
Citera
2014-12-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Snart ska det avgöras. Jag känner mig trygg i min förvissning om att jag slår KFC på hemmaplan. Hjälpen från Casteddu är inte alls självklar, men... Jag hoppas.
...
Jag försöker...

Siktar såklart på 10-0 men är inte helt säker på att det lyckas.

Antalet gröna spelare i truppen; 1 målvakt, 1 back, 3 mittfältare, 3 anfallare.

Det begränsar mig något.

Hindrar såklart inte att jag tänker vinna med 10-0. Tänk Zeman som ska spela utan Sau och Ibarbo. Skiter väl både han och jag i. Vi kör på!

Citera
2014-12-12, 23:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Elvan i den avgörande matchen:

Marchetti

Darmian de Vrij Peluso Ghoulam

Izco Pjanic Pogba

Tavano Totti Sansone

Ingen Gabbiadini.

Nya bud. Det hade gått mig förbi att både Peluso (i elvan) och Vrsaljko (på bänken) är avstängda i helgen. Dessutom är Totti tveksam till start, och brukar prestera sämre på bortaplan än hemma framför Curva Sud. Den nya, definitiva elvan blir således som följer:

Marchetti

Darmian de Vrij Ghoulam

Izco Pjanic Ekdal
Pogba

Sansone Zaza Tavano

Offensivt så det förslår. Och jag tror det är första gången jag spelar treback den här säsongen. Men jag tvingas till det. Det är inget som jag föredrar med tanke på min fina backuppsättning.

Mittfältet och backlinjen kommer leverera. Både genom fina betyg och efterföljande modificatori. Frågan är om vi kan få ett eller två mål från trion där fram... Det är lite ojämna spelare i anfallet, men förhoppningsvis är det iaf en som har "dagen".
Citera
2014-12-13, 17:17
Medlem
Knugen37s avatar
Hmm, luften gick ur lite efter förlusten mot Gants. Slängde ihop något snabbt och det som blev över efter alla skador och petningar är följande:

Sepe
Lichtsteiner-Ogbonna-Avelar
De Guzman-Menez-Perotti-Vazquez
Cassano-Thereau-Gervinho

Och jag måste säga att det ser rätt... uselt ut.
Senast redigerad av Knugen37 2014-12-13 kl. 17:20.
Citera
2014-12-13, 18:18
Medlem
Ferry31s avatar
Hur ser tabellen ut i tvåan inför sista omgången? Jag antar att det lutar åt att Gants, Ezzelino och Knugen37 flyttas upp till vårsäsongen?

I Serie A är det jag, anteri17, Brille68 och elem som säkrat platser. Vi får väl se sen vilka som återigen är med nästa säsong
Citera
2014-12-13, 18:59
Medlem
anteri17s avatar
Hur aktiva har folket varit på den öppna marknaden? Själv har jag kört med min trupp från start till mål.

Dessutom, alla har varit med och spelat in poäng - förutom långtidsskadade Strootman. En bedrift i sig.
Citera
2014-12-13, 19:12
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Hur aktiva har folket varit på den öppna marknaden? Själv har jag kört med min trupp från start till mål.

Dessutom, alla har varit med och spelat in poäng - förutom långtidsskadade Strootman. En bedrift i sig.

Bytt ut halva truppen ungefär. Från min originaltrupp återstår så här många spelare:

Målvakter: 2/3
Backar: 2/8
Mittfältare: 3/8
Anfallare: 5/6

12 av 25 är alltså kvar. Tycker den fria marknaden är en bra resurs som man bör utnyttja.
Citera
2014-12-13, 20:19
Medlem
Ferry31s avatar
Haha, Vazquez gick från 5,5 till 6,5 precis i slutet. Ganska otroligt att man kan gå från en knappt godkänd insats till en bra insats på bara några minuter. Fast en avgörande assist väger väl rätt tungt förmodar jag.

Har petat både Moralez och Denis i kvällens match. Har inte så haft så många val nu på slutet (i brist på tillgängliga spelare), men det här var något slags beslut jag var tvungen att ta. Antingen är det smart eller så blir det omgångens miss. Denis har varit total katastrof hela säsongen, men Moralez har varit bra. Ska ha honom sen till våren igen
Citera
2014-12-13, 20:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Haha, Vazquez gick från 5,5 till 6,5 precis i slutet. Ganska otroligt att man kan gå från en knappt godkänd insats till en bra insats på bara några minuter. Fast en avgörande assist väger väl rätt tungt förmodar jag.

Har petat både Moralez och Denis i kvällens match. Har inte så haft så många val nu på slutet (i brist på tillgängliga spelare), men det här var något slags beslut jag var tvungen att ta. Antingen är det smart eller så blir det omgångens miss. Denis har varit total katastrof hela säsongen, men Moralez har varit bra. Ska ha honom sen till våren igen

Och Zaza hade kunnat få en sjua, plus ett avgörande kvitteringsmål om han blivit poängräddare där i slutet.

Både Sansone och Zaza ur leken, och den sistnämnde får nog inte mer än 5 i totalpoäng, medan Sansone bör få en sexa. 11 poäng från två forwards - det har börjat illa för Antico Arsenale.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in