2014-09-11, 21:30
Medlem
paddyspubs avatar
Spanade igenom de andra trupperna i Serie B nu, och spontant känns väl Ale Viola och till viss del Cosa Nostra lite farliga. Även PelleBelle som har en skön kombo i laget. Men om jag lyckas få en förstärkning på mittfältet i en skön offensiv lirare så känner jag mig störtsäker på att avancera uppåt i seriesystemet till våren.
Citera
2014-09-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Inte särskilt svårt att se vilken användare som kör med lagnamnet Casteddu.

Colombi, Murru, Pisano, Cossu, Ibarbo, Sau, (Matri).

Starkt av den/de som pressade upp Brilles priser på Ibarbo och Sau. Det tänkte inte jag själv på.

Padelli

Pisano Maicon Lichtsteiner Murru

Marchisio Poli Cuadrado Cossu

Ibarbo Sau

Och Pisano, Murru, Sau och Cossu spelar inte bara I Cagliari utan är dessutom födda på den vackra ön. Man ska ju vinna med stil, och om man verkligen ska kunna njuta av en seger, så krävs det även hjärta. Inte det bästa laget, tvärtom. Men ett lag jag är redo att gå i strid med.

Jag misslyckades fullständigt med målvakterna. Där behövs definitivt förstärkning. Hade satt av en stor budget och ville ha Buffon. Hade ingen back up och satsade inte tillräckligt...

Jag koncentrerade mig på poängspelare. Offensiva spelare som inte drar på sig en massa kort. Skippar mittbackar och stenhårda defensivt skickliga mittfältare. Vem fan vill ha Chiellini och De Rossi när man kan få Murru och Cossu?
Citera
2014-09-12, 00:05
Medlem
anteri17s avatar
Min analys är kort. Antico Arsenale blir mästare. Kanske kan jag specificera mig imorgon eller i helgen. Någon som orkar bedöma trupperna?
Citera
2014-09-12, 15:46
Medlem
4522s avatar
Till alla newbies, håll koll på "spelstopp" så att ni inte glömmer ändra i era elvor. Det är höjden av frustration.
Citera
2014-09-12, 16:12
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Min analys är kort. Antico Arsenale blir mästare. Kanske kan jag specificera mig imorgon eller i helgen. Någon som orkar bedöma trupperna?
Lugn nu, få inte hybris!

Du som äger Marco Van Ginkel(Serie B) var vänlig o kontakta SuperChelsea (Gants) via PM i flashback !
Citera
2014-09-12, 17:26
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Till alla newbies, håll koll på "spelstopp" så att ni inte glömmer ändra i era elvor. Det är höjden av frustration.
Paranoian slog till direkt när jag läste det där, tänkte att de säkert langat in en fredagsmatch för att jävlas. Så var det som väl var inte. Känd fallgrop annars.
Citera
2014-09-13, 11:05
Medlem
4522s avatar
Pizzaiolo FC mönstrar det här manskapet i första matchen:

Consigli

Heurtaux - Glik - Marquez - Manolas

Cigarini - Palombo - Allan

Menez

Dybala - Torres

Bänk: Leali, Widmer, Moretti, Guilherme, Obiang, Keita och Muriel.

Jag mesar med en 4-4-2 i premiären så att gubbarna ska få känna in sig. Dessutom blir det väldigt centrerat, inte en enda renodlad ytterback eller ytter. KFC is going down!

140 miljoner lire över och ändå ställs det där underbara manskapet på plan! O dio...
Citera
2014-09-13, 11:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Pizzaiolo FC mönstrar det här manskapet i första matchen:

Consigli

Heurtaux - Glik - Marquez - Manolas

Cigarini - Palombo - Allan

Menez

Dybala - Torres

Bänk: Leali, Widmer, Moretti, Guilherme, Obiang, Keita och Muriel.

Jag mesar med en 4-4-2 i premiären så att gubbarna ska få känna in sig. Dessutom blir det väldigt centrerat, inte en enda renodlad ytterback eller ytter. KFC is going down!

140 miljoner lire över och ändå ställs det där underbara manskapet på plan! O dio...

202 fantamilioni i min stinna penningpung (det lät inte så trevligt ) och dessa spelare på plan i matchen mot Ave Viola (mitt lag heter Risorgimento):

Buffon
Maggio-Nagatomo-Caceres-Torosidis
Marchisio-Hallfredsson-Bonaventura-Florenzi
Berardi-Djordjevic

Heurtaux-Glik-Marquez-Manolas - den mittbackslinjen gillar jag. Tror samtliga gör bra säsonger, kanske i synnerhet Heurtaux och Manolas.

Jag har också Torres i truppen, men avvaktar med honom. Det vore väl kul om han äntligen lyckades, men jag tvivlar.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-09-13 kl. 11:57.
Citera
2014-09-13, 11:38
Medlem
Villons avatar
Mitt AC Alba Longa möter Antico Arsenale på hemmaplan i premiären. Tuffa skador och avstängningar på Chiellini, Barzagli och inte minst Pirlo ställer till det. Dessutom väntas inte Biabiany starta mot Milan, gissningsvis pga konstigheterna kring hans tänkta övergång. Allt som allt väntas laget bli detta:

De Sanctis

Cassani - Astori - Paletta - Rossetini

El Kaddouri - De Rossi - Inler - Hamsik

Quagliarella - Callejón

Överlag gedigna namn, men känslan är att målskyttet kan bli ett problem.
Citera
2014-09-13, 11:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Mitt AC Alba Longa möter Antico Arsenale på hemmaplan i premiären. Tuffa skador och avstängningar på Chiellini, Barzagli och inte minst Pirlo ställer till det. Dessutom väntas inte Biabiany starta mot Milan, gissningsvis pga konstigheterna kring hans tänkta övergång. Allt som allt väntas laget bli detta:

De Sanctis

Cassani - Astori - Paletta - Rossetini

El Kaddouri - De Rossi - Inler - Hamsik

Quagliarella - Callejón

Överlag gedigna namn, men känslan är att målskyttet kan bli ett problem.

Man tycker väl att Napoli borde orka med ett par mål hemma mot Chievo, sedan är det fråga om det är Hamsik och Callejón eller Higuain och Mertens (eller kanske någon annan) som gör dem. Chievo brukar också sällan läcka som ett såll, fast de bör vara ett av de sex sju svagaste lagen i Serie A.
De Sanctis är ett ankare. De Rossi och Inler ett innermittfält med mord i blick.
Citera
2014-09-13, 11:50
Medlem
Tipset är att inte helt lita på att de har koll. Både Maicon och Ibarbo är markerade som skadade, men jag tror att båda kommer att återfinnas på bänken. Alldeles oavsett om de spelar eller inte så tror jag inte att någon av dem är skadade.
Citera
2014-09-13, 11:55
Bannlyst
Tidigt (förmodat) toppmöte mot PelleBelle.

Cosa Nostra ställer upp enligt följande:

Lopez

Darmian - Albiol - Astori - Cole

Jorginho - Pjanic - Candreva

El Shaarawy - Gomez - Iturbe

Bänken: Perin, Burdisso, Biglia, Ekdal, M'Vila, Osvaldo, Ibarbo

Är lite tveksam till anfallet. Gomez känns inte direkt som klipp och skuren för Viola och även om El Shaarawy antagligen kommer att gå bättre utan Balotelli så blir det nog inga 20 mål direkt. Iturbe är ingen målspruta heller. Annars är jag nöjd med laget Kommer att bli lyxproblem i backlinjen sen när Vidic är tillbaks från avstängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in